Eurobonus reise med United

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Norfindir, 04. des 2014.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Skal etterhvert på en bonustur til FLL, og et av valgene jeg har da er United.. United har en award søkefungsjon på sin side og der kommer det opp en del greie resultater, så da lurer jeg;
    Kan jeg vise til disse flyene når jeg booker bonustur igjennom sas sin kundeservice? Og er det den prisen som står der som jeg må betale i avgifter?

    Jeg må bestille tidlig for å spikre denne turen (er en bryllupsreise med cruise ut fra Miami som forutsetter sikkre ankomst og avreisedatoer) men forventer å få opptjent nok på amex til å få en CT, men ikke før litt utpå året. Er det da noe stress å få omgjort to vanlige bonusbilletter til en CT booking, eller må den da avbestilles og bestilles på nytt? Har håp om business/first billetter, men det avhenger av enten 70k mer poeng eller som sagt en CT billett.
     
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Tror ikke du får gjort om en vanlig bonusreise til en CT reise uten å avbestille og bestille på nytt, men idet du avbestiller er det jo ikke sikkert at billettene blir tilgjengelig igjen.

    Så du har ikke CT for inneværende år du kan bruke, du vet at du starter på null i januar og da må ha 100K i omsettning.

    Du må betale YQ hos UA, vil anbefale å fly sas over dammen og united videre hvis du finner ledige bonusseter med sas.
     
  3. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Har ct i år men skal reise tidlig 2016 så må omsette 100k i 2015 først. Hvis taxes på united sin website stemmer vil det være billigere å ta ut bonus med United enn SAS til ewr og kjøpe billett videre tror jeg?
    Edit: ser nå at yq ligger på ca 2000kr pp så må selvfølgelig ta det med i regnestykket.

    Beste hadde selvsagt vært et sas tilbud til florida, noe vi jo kan håpe kommer.
     
    Last edited: 04. des 2014
  4. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Taxen på united.com stemmer ikke, hos SAS betaler du ikke YQ, det må du hvis du flyr UA.

    Sjekket hva yq+tax i C på osl-ewr er, og den er på ca 2600kr pr pers, hos sas er skatter og avgifter på ca 600kr pr pers på samme strekning.

    Med tanke på at sas sin flåte av 330 vil være ferdig oppusset i 2016 så ville jeg flydd med dem, da det produktet mest sannsynelig vil være mye bedre enn UA sitt :)

    Så flyr du med UA til florida fra ewr, det er ikke noe stress å ha det i samme booking, trenger ikke kjøpe disse billettene utenom
     
  5. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tips :) vet det er lenge til men jo mer tid til å finne riktige billetter
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg du kan vente lenger på, du bør nok heller vurdere rød-snutene i Eco Plus, de går OSL-FLL direkte på greie tidspunkt
     
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er vurdert men må få brukt disse poengene og da helst på en slik tur i c
     

Del denne siden