Jeg synes faktisk at fordelene for sølv står veldig bra i forhold til hvor mye som kreves for å få kortet. Skal fordelene til sølv forbedres så må kravet opp til gammelt nivå igjen (20 reiser).
Jeg er veldig fornøyd med sølv-fordelene. For meg er det ekstra bagasje som er det viktigste, men lounge-tilgangen om sommeren er alltid hyggelig. Får meg til å drømme om EBG
Ved å fly 5 t/r i året skal man vel ikke forvente så forferdelig mye synes jeg. Sølvkortet til SAS gir utrolig bra fordeler til å fly så lite som man må for å få det. Ingen andre programmer gir biz innsjekk, lounge og fasttrack ( i perioder) ekstra bagasje og prioritet ved misshaps.
EBS er vel et av de beste "nivå 2" hos noe flyselskap, så sier meg enig med alle andre. Hos Star Alliance derimot, er det tynt med fordeler for sølv.
Med SAS MC premium trenger en vel dessuten bare 8.000 grunnpoeng for sølv... Så veldig enkelt å oppnå ja.
Heldigvis er vi mennesker forskjellig og vektlegger forskjellige ting. Og det er klart at noen av "fordelene" til Sølv er fine å ha. Hvis/når man har behov for de. Men personlig er ikke fordelen gode nok til at jeg velger SAS fremfor andre. Tidligere har jeg hatt gull-kort(fått av en EDB), og i den perioden så valgte jeg SAS selv om det var dyrere enn alternativet. Jeg tror SAS bør gjøre noe med sølvkortet også, da det kan aktivere flere reisende til å velge SAS litt offtere.
Kapasitet i lounge og fast track er pdd. til tider... mangelfull. Å gi EBS (500k EBS+?) tilgang i ferietider gir en forringet kvalitet for EBG+ og er i mine øyne håpløst. Mener at "frequent flyers" som har "hele 10 SAS-segment i året" har mer enn nok fordeler. For å få flere fordeler må selvsagt dette kravet økes. Men ser at SAS fokuserer mer på at de som reiser noen få ganger i året skal bli 100% lojale... Men vi er selvsagt alle oss selv nærmest, og våre meninger blir åpenbart subjektive
Dette handler vel i stor grad om bruksmønster og behov. Men hvis det er en trøst for TS så er elite medlemskapet mitt i Mabuhay Miles vesentlig mer ubrukelig en sølvkortet mitt. TS får heller tenke igjennom sitt forbruk av flyreiser og hvordan han skal maksimere fordelene ved å eventuelt være mer lojal mot et selskap/ alianse. Flyr du feks som meg, relativt sjelden i Norge/ Europa og har muligheten til å planlegge disse reisene i forkant vil Norwegian veldig ofte være billigere. Ved å ha deres gratis kredittkort og familie konto kan en faktisk samle greit med bonuspoeng hvis en samtidig benytter seg av tilbud på strøm/mobil og annet som kan hanke inn noen rewardpoeng som igjen senker prisen. For meg som liker å reise langt er Norwegian ubrukelig. De flyr for sjelden og med for dårlig service ombord til at jeg gidder å vurdere å bruke dem opp mot hva *A tilsammen kan gi meg. Men nettop fordi mitt forbuk er lengre og sjeldnere flyreiser, så gir sølvkortet meg veldig lite. Ekstra bagasje har jeg aldri hatt bruk for, og jeg er ofte på jobb, når hele Norge har tilgang til Loungen på Gardermoen i sommersesongen.
Ofte velger folk Norwegian forde de er billigst(eventuelt tror de er billigst), noe de som oftest er innelands. SAS har go light til europa, og om de kommer med dette innenlands betyr dette at bilettene vil kunne bli 50-100kr(stipulert) billigere og da oftere vil kunne matche Norwegian på pris. Da kan sølvkort med et kolli være greit å ha. Det gjenstår å se om det blir resultat, men slik verden utvikler seg så går med mer og mer mot LCC modellen, der man tilpasser bestillingen med det man vil betale for, og ofte kan kommer dyrer ut en andre selkap som tilbyr en fast pakke.
Innenrikslounge: Har ingen egen avdeling (gleder meg dog til utvidelse/flytting). Utenrikslounge: EBG+ fordeler seg på begge lounger (på CPH er det også lekerom for barn kun i businesslounge). Når da ferien kommer og x-hundre-tusen EBS i tillegg får tilgang... Så har vi *A gold, og i tillegg de som ikke har EBG+ og betaler eks. 20k+ for en biz-billett
Om du holder deg unna lowlife EBS delen av loungen der hundretusener av oss velter oss rundt, så unngår du problemet. Kanskje de burde øke kravene for EBG+ for å unngå at det blir så fullt i gull-loungen? Grunnen til at de tillater EBS i loungene er at det er ferietid, og færre businessreisende.
Ønsker et godt forum og velger å overse din syrlige sarkasme... Mitt poeng er at det til tider kan være et kapasitetsproblem i fast-track/lounge. Da er det ikke en god ide i mine øyne å legge dette til for EBS. (Eneste gangen jeg har opplevd full utenrikslounge var i ferietid...) Ny innenrikslounge er ett godt tiltak og vil forhåpentligvis løse en del på den siden.
Er faktisk (utrolig nok) enig med trådstarter. For noen som flyr innenriks 90% av tiden, er EBS ubrukelig på de aller fleste turer. Baggasje er uansett inkludert i Go, og biz-innsjekk er sjelden noen vits innenfor Norge. Skulle vært en eller annen gulrot til, som gav en eller annen form for bonus. Men lounge, prio boarding og fast track burde ikke være en del av regnestykket.
Fløy en del med UA da jeg var EBS; der får man business sjekk in, fast track og pri boarding (uavhengig av når på året)! Får fler fordeler med EBS hos UA enn du får med SAS! Bortsett fra ekstra bagasje.
Vell, hvis de får til sone boardingen som de har startet med skulle det ikke være noe i veien for å kunne gi EBS en viss prioritet uten at det går ut over andre. Zone: A = EBG+ B = Plus/Business C = EBS D, E osv = Resten Selv ønsker jeg også at de hadde endret bonusen for status til: EBS = 10% EBG = 20% EBD = 30% (jeg vet noen EBG'er her inne ikke er fornøyd med det ). Med tanke på at flesteparten av EBS alltid reiser på Go Ekstra Light så ville det ikke utgjort den aller største forskjellen for SAS. Jeg tror det faktisk heller ville ført til at flere med EBS vurderte litt dyrere billetter.