Eurobonus Sølv – samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sday, 23. jan 2017.

1. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Synes EBS får mer enn nok. Ekstra bagasje er en kjempefordel. De burde fjerne loungetilgang ved jul/sommer.

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,892
    Bonuspoeng:
    350
    Men hvilke andre fordeler mener man har EBS skulle hatt?
    Flesteparten av EBS er vel de som flyr 10-20 legs i året.
    Lurer litt på hvor mange fordeler man skal ha utover dagens ganske rause fordeler som allerede er i EBS... Ingen andre selskaper tilbyr i nærheten en gang....

Eddie47 and Origo like this.
  3. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,584
    Bonuspoeng:
    113
    Ekstra bagasje er en kjempefordel når du er student og skal ha med litt ekstra på tur hjem. Bare det gjør kortet helt supert.

Lounge og fasttrack har vært en skikkelig godbit som har introdusert meg til hva som venter som EBG. Nå som jeg gjør meg ferdig med studier og skal rett i jobb, så sitter jeg igjen med et insentiv for å klatre til EBG, det er god business for SAS.

Thomas123, Travellingalf and Xflipper like this.
  4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Med tanke på at Norwegian har et Reward system der man gratis kan velge Fast Track, setevalg, bagasje og 2%+ CP bonus etter X antall flyvninger syns jeg det er rart at flere da ikke heller velger dette. Og nå som dem også har fått familie pooling + at man også får mere CP ved bruk av et kredittkort som er gratis å bruke så er jo dette veldig gunstig for folk som ikke reiser alt for mye (har også sett flere ganger at Flex billetter er billigere eller nesten like billig som LowFare som da igjen gir mere CP). Er ikke noe matte geni som min navnebror @Fredrik81 , men hvis man begynner å regne litt på det vil jeg tro man kan reise veldig billig med Norwegian hvis man bare tar i bruk alle fordelene/triksene!

Last edited: 06. juni 2017
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Samme på OSL.

Forøvrig er det vel nesten konsensus her. Eurobonus treffer best de som reiser mye, Norwegian Rewards de som reiser mindre.

Det er vel også akkurat de kundegrupper de to program sikter seg inn på..

6. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,584
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser du over ti segmenter med rutefly hvert år ligger du godt over gjennomsnittsnordmannen, så allerede der er det mye. Men hvis vi skal sette tall på å fly mye, så setter jeg det til kvalifikasjonskravet til EBG.

Holder du 20-30 flights på et rutenett hvor begge konkurrerer så er Norwegian Reward bedre enn EuroBonus, siden du får tilgang til fast track, ekte setereservasjon og en god cashbackordning. Så fort du kvalifiserer til EBG, så er det en no-brainer, SAS.

milehigh liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med Adrian.
    Hvor skjæringspunktet går er vanskelig å si, men et sted mellom 8-10 og 50 .
    Avvik finnes jo uansett alltid..

Fredrik81 liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Du har feil destinasjoner. Prøver desperat å finne muligheter med SK til PRG i september uten å bli flådd, DY gruser SK her.

thecoldfish liker dette
  9. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,584
    Bonuspoeng:
    113
    Til Idas forsvar er ingen av destinasjonene feil når du bor i Tyskland og skal komme deg tilbake til hjemlandet. Norwegian kommer mest sannsynlig ikke til å satse hardt på disse destinasjonene når de ikke forer dem med deres favorittkundegruppe.

PRG på den andre side, nordmenn på helgetur elsker byen!

RoadKing liker dette
  10. avi8or

avi8or EBD, Avis Presidents club

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Må dessverre også si meg litt enig med trådstarter. Har tidligere lagt på rundt 30 segmenter innenlands i året og aldri fått benyttet noen av fordelene med et sølvkort. Når sommeren kommer og fordelene dukker opp, er det lite reising.

Innsjekk får man jo gjort i appen og føler heller aldri følt behov for å sende pcvesken.

Nå har jeg aldri vært i "deep shit" med kanselleringer og slikt for å se hvilken prioritet man har fått. Likevel er dem mange med diamant og gull som fyller opp setene først.

Når jeg har bestilt billetter har det jo noen ganger vært fristende å bestille med Norwegian fordi de tilbyr fasttrack inkludert i billigbilletten gjennom firmaavtalen.

Er glad for å ha forblitt lojal, med 50+ segmenter og EBG er hverdagen blitt en helt annen :) utrolig hvor mye koseligere det er når du slipper å ha pcvesken under stolen foran pga det er overfylt med bagasje over deg.

Storg liker dette
  11. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror ikke det har vært omtalt her tidligere, men ser at SAS i det stille under pandemien har forbedret bort tilgang til lounge og fast track for EBS i utvalgte perioder om sommeren og jul/nyttår. Tilgang på lørdager har det også vært i lange perioder.

Disse fordelene stod tidligere på nettsidene både under sammenligning nivåer og sølv-fordeler, samt i appen under tier level benefits.

Klassisk SAS dette altså, så får vi se hva som skjer på veien videre under pandemien...

drsyk, Maggie, Mysterio and 1 other person like this.
  12. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,412
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke overraskende.

Litt på kanten her, men noen som "vet" hvorfor antall reiser/poeng-ratioen ikke er lik som gull og diamant? 10 legs eller 20k EBP i motsetning til 45/90 legs eller 45k/90k EBP.

13. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    93
    Mistenker at SAS etter hvert må revurdere alle nivåer og fordeler på nytt. Har skjedd en stor endring i reisemønsteret til alle kundene, og mye av det vil nok vedvare uansett om ting normaliserer seg.

Og for en gangs skyld er jeg villig til å tilgi SAS litt lite kommunikasjon, de har viktigere ting å kommunisere nå. Som f.eks. når vi får øl i loungen igjen! :D

14. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,187
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig. De siste tre innlegg på Facebook handler om "Back in the window seat", "Scandinavian belly stripes - Aircraft design anno 1983" og "Home truly is a world of its own". Da er det ikke ressurser igjen til å kommunisere kutt i Eurobonus programmet.

Shyneno, RescueMe, Petter B-C and 3 others like this.
  15. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,412
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde vel tatt en nyansatt fem minutter å skrive en forklarende tekst om det... Nå fremstår det jo som om de prøver å gjemme det. Kanskje det er planen ...

Shyneno and themichael like this.
  16. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Underlig, men dog kan forstå at siden blir ikke oppdatert. Tatt idag og det står under «regler for tilgang» at sølvmedlemmer får tilgang i visse perioder.

Samtidig henviser de videre til sølv siden for mer info, da det blir borte om lounge.

Fortsatt er en ekstra bagasje den viktigste fordel for noen, tenker jeg.
    https://www.sas.no/reiseinfo/pa-flyplassen/lounger/

39CD6353-D5AC-4950-837B-2C4846D4CB59.png

Shyneno and themichael like this.
  17. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Sølv med SAS er blitt en parodi siden innsjekket kolli selv på Go light forsvant, og Widerøe ble mer attraktivt siden de beholdt fordelen.

18. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Har det skjedd noen endringer her, eller er sølvmedlemmer fortsatt ekskludert fra å kunne menge seg med fiffen deler av året?:D

19. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    SAS har forbedret tilbake lounge-tilgang for EBS nå i sommer, står under sølv-fordeler med SAS/Widerøe. Kan nok bli folksomt i loungen med økt reiseaktivitet i sommer hvis ikke utenlandsloungen åpner på OSL.

SOMMERKAMPANJE SAS LOUNGES

Fra 1. juli til 15. august 2021 kan EuroBonus Sølv-medlemmer ta med en venn eller opptil fire nære familiemedlemmer til våre SAS Lounges i Stockholm, København og Oslo (kun SAS Lounge innenlands). Dette gjelder når dere reiser på samme SAS-flygning. Tilbudet er ikke gyldig på SAS-charterreiser eller Widerøe-flygninger.

20. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,658
    Bonuspoeng:
    293
    Fra 1/3-2022: Sølvkort hos SAS gir 10 % ekstra grunnpoeng
    Ekstra kolli inkludert på alle billetter med SAS og Widerøe utenom SK Light og WF Mini har lenge kanskje vært den mest lukrative fordelen med sølvkort i SAS Eurobonus.

Nå har SAS kommet med en faktisk forbedring:
    – Opptjen 10 % flere grunnpoeng på flygninger (fra 1. mars 2022).
    https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/solv/

Ja, det er ikke all verden, men bedre enn ingenting.

AndersWE, kaiarne, petrate and 4 others like this.

Del denne siden