Eurobonusfordeler hos SQ

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av rimitone, 31. jan 2025.

1. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker på om denne skal her eller annen tråd, men tror den gir mening her.

Noen som har testet å fly med SQ? Poeng skal vel gå greit, men får man lounge/prio/ekstra baggasje som tilsvarende status i Sky?

Skal muligens en tur med SQ i PE, og lurer på hva som er best. Vil jo ha nivåpoengene, så tenker jo å regge eurobonus. Ift lounge, bør jeg eventuelt bruke thai "manuelt" for å komme inn?

Andre ting å tenke på?

- beste ville jo vært biz, men det dekkes ikke/ikke mulig på denne reise -

2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,276
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur ikkje du får nokon fordelar i det heile av å vere EBG eller EBD med SQ.

Har du status med Thai so legg inn deira bonusprogram på billetten. Eg anar ikkje om PE gir lounge med SQ.

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal få lounge i CPH og SIN med SAS-gull, hvis det er byene du flyr mellom.

rimitone liker dette
  4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    I Amadeus er det to ulike registreringer ved innsjekk: 1. Status (kan være Thai) 2. Opptjening av poeng (kan være SAS).

Men, dette er det ikke så mange som kan lengre. Sjekker du inn på Gardermoen kan du gå til serviceskranken for å fikse det om ikke innsjekk klarer. Jeg har måttet gjort det før. Om du er i utlandet bør supervisor på innsjekk klare å fikse det.

rimitone liker dette
  5. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    401
    Bonuspoeng:
    53
    Oi - dette var nytt for meg som handling agent. Måtte faktisk ta å undersøke litt, og ser ut som man har forskjellige koder som kan legges inn. FQTV. FQTR, FQTS..

Men jeg blir faktisk usikker på om dette går ann i Amadeus CM - finnes jo kun 1 meny for å legge til og det er Add FQTV. Kanskje det finnes en advanced option der som jeg ikke har lagt merke til før (sia ingen noen gang har spurt om dette :D). Umiddelbart så mistenker jeg jo at dette må gjøre i reservations, noe som kun de som har billettkontor har kompetanse i. Alle har tilgang til reservations, men det er ren kommandolinje så man må jo kunne alle kommandoene.

Ser jeg har noe nytt å dykke i manualene for neste gang jeg er på jobb o_O

6. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    Er dette bekreftet noe sted? Ville jo vært det enkleste og smidigste

7. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har og tenkt det skal være mulig, og burde være en option for denne turen, men kjedelig om det ikke går selvsagt. Stor del av neste års status på denne turen.

8. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    Meld gjerne tilbake, om du finner ut noe. Jeg mener å ha hørt om lignende før, men alltid kjekt med real world experience...Real world for meg er jo dette forumet!

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Amadeus er et bookingsystem som alle bruker. Jeg har selv jobbet i Ground Service så vet at dette er helt ok å gjøre. MEN, du må sette av litt tid på flyplassen til å både gjøre innsjekk og gå til servicepunkt om ikke innsjekk har noen kompetente folk. Det er poenget. Sett av tid nok til ikke å bli frustrert.

NoLimit and rimitone like this.
  10. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    401
    Bonuspoeng:
    53
    Litt dårlig måte å ordlegge det, ufin holdning mot oss som faktisk jobber med dette.

Dette er ikke noe som er normalt å ha kompetanse i - ville heller ordlagt det feks «ikke har noen med ekstra kompetanse» , noe dette faller under.

Møter du noen som kan dette på innsjekk: supers - men hvis de ikke vet/har vært borti dette før så betyr ikke det at de er inkompetent i jobben sin.

Henrik, Spielhaug, OyvindN and 5 others like this.
  11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager, uheldig ordvalg.

Bonsai and Spielhaug like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,526
    Bonuspoeng:
    183
    Som du er inne på, dette tror jeg veldig få agenter kjenner til, og kanskje ikke en gang har tilgang til å gjøre.

Det er jo temmelig unyttig, i mer enn 99 av 100 tilfeller. For de fleste pax holder det jo lenge å få registrert FQTV nummer på flighten, for å oppnå poengene og fordelene som kommer med det *ene* medlemsskapet.

Jeg har et par ganger forsøkt å få ordnet dette, og fant en SAS agent på OSL som ordnet det en gang. Fløy SAS, ønsket heller poengene ført på LH, men samtidig fordelene fra SAS diamant. "Litt uvanlig, men går helt fint", var svaret med et smil. Poengene postet akkurat slik de skulle.

Den andre gangen var svaret (også OSL) at det bare var mulig å legge til ett FQTV nummer og hun forsøkte å snu skjermen min retning (som ikke var mulig) for å vise at det bare var ett felt å bruke. Jeg takket for hjelpen og lot det være slik.

13. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    183
    Så da er det men andre ord ærlig, og som beskrevet over.

Men på denne gjeldende reisen for min del, er det bekreftet noen plass av SAS eller SQ om at man får med fordelene i dette samarbeidet? Noen med erfaringer fra Ethiad f.eks? Tenker jeg eventuelt får sende en mail til diamantmailen og.

Del denne siden