EVE-FRA/FRA-EWR/EWR-SDU/SDU-EVE Bonustur mest for minst

Tråd i 'Bonushjelp' startet av vwFagtekniker, 02. febr 2019.

  1. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, skal på Rock in Rio i oktober. og ønsker da på en turen å stoppe innom Frankfurt Autoshow i september og en uke i New York i mellomtiden.
    Reiseruten ser foreløbig slik ut:
    upload_2019-2-2_10-59-2.png
    Har opptjent ca 115.000ebb pr idag. men er usikker på om jeg klarer resten før høsten. Derfor ønsker jeg tips til om det er mulig å oppnå samme turen for mindre poeng. Har SAS fly Premium for plus i hele verden. Kan også kjøpe noen av strekkene i tilfelle jeg ikke har nok poeng, men finner ikke gode alternativ for dette ettersom alle billettene i premium er i 10.000kr klassen en vei.. da er det like greit å droppe new york. Men har jeg missforstått noe eller tenker jeg rett slik det er satt opp mot poengpris? kildene er sas på de 2øverste og united på de 2 nederste.

    Mvh Bjørnar
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal kjøpe enkeltstrekninger for poeng? Ikke t/r Rio? (Tillater uansett ikke stop over underveis som du ønsker)
    Såvidt jeg kan se har du bakt inn at enveis er 60% av t/r pris på strekningen. Dog, et par ting:
    Husk at premium for plus bare gjelder på sas ikke andre selskaper.
    Husk at det er forskjellig eb pris om du flyr med Sas eller *A.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge du bare skal bruke Eurobonuspoeng må du forholde det til SAS sine priser. Fra nord- til sør-amerika koster det 90.000 poeng t/r, så det bør bli 54.000 én vei. SDU-EVE koster 165.000 t/r, altså 99.000 poeng.
     
  4. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Booking via sas og med fly premium den er grei. Så de Business Saver award prisene jeg får opp hos united stemmer ikke?
    I utgangspunktet blir det enkeltstrekker ja ettersom jeg ikke har funnet noen måte å sy disse sammen på, Og som det nevnes så er det vel ikke innafor reglene for stopover.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De stemmer fint om du bruker United poeng..

    Vanskelig å finne en god og billig løsning på din reise her. Dog er det antakeligvis mulig å spare noen poeng ved å kombinere en open-jaw booking. Eks EWR-SDU / SDU-EVE burde koste 127.5 kpoeng. EVE-FRA er jo grei og du finner nok en økonomi flight FRA-EVE for post tusenlapper om du ønsker å spare litt .
     
  6. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Rock in rio! you bastard! (No offence) kan ikke hjelpe deg med reiseruten, men si ifra om du trenger en reisekompis
    -Hawk
     
  7. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Godt mulig jeg får noen festivalpass til overs, tenker det blir heftig dette :)
     
    holmen liker dette
  8. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Om det er på Copacabana det foregår, så kan et hotell med takterrasse og utsikt anbefales...
    E401FD83-DD41-4608-895B-E24F6243BEDF.jpeg
     
    drsyk, Gullars, Xflipper and 2 others like this.
  9. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Å i hæææææl.... Måtte zoome godt inn dær for å se folket hehe, Nydelig bilde.

    Festivalen er i Barra de Tijuca, i olympia arenaen. Har sett på noen hoteller med utsikt mot arenaen, Kan nok være greit å bo relativt nærme. men copacabana tidligere den uken kan nok å være fint.
     
    Origo liker dette
  10. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Om du vil skvise inn flere ting i reisen kan du se om du finner en billig enveisbillett (f.eks. med JetBlue) fra NYC til hvor som helst i Karibia. Da vil vil awardbilletten ned til RIO koste deg mindre siden du reiser innen samme sone.
     
    Are liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg melder meg frivillig til et festivalpass!
    Kona drar til Brasil uten meg i mars, så jeg tror jeg bør få lov til å dra jeg også!
     
    drsyk, Eddie47 and indahla like this.
  12. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, hun drar til Brasil uten deg siden du dro til Bangkok uten henne? 1 - 1 :p
     
    holmen liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Hun skal på jobb, så 1-0 til meg, egentlig. :p
     
    animals liker dette
  14. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Dette her! 1000kr fra new york til puerto rico. Perfekt! Dette er slike tips jeg kom hit for hehe, da blir det enda ett stopp å glede seg til :)
     
  15. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Da ser foreløbig ny plan slik ut:
    upload_2019-2-3_10-57-48.png
    Noen som kan bekrefte poengprisen på de 2 nederste? bare sånn at jeg har forstått det rett.

    Må bare komme med tips om det er noe dere hadde gjort annerledes :)
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor har du fått avgiftene fra?
    De er ikke riktig.
    Koster 450kr per billett i service gebyr blant annet ..
    Og skal du fly SJU - GIG kan du jo gjøre reisen litt mer spennende tenker jeg..
    SJU-PTY-BOG-LIM-SCL-EZE-GIG..
    Ikke helt sikkert du får godkjent alt dette men et par stopp.. Og 20-23 timer i hver by gjør jo dette ekstremt sexy :)

    En mulighet vil vel også være tur /retur SJU. Billett tilbake til EWR og SAS Plus hjem.
    Da snakker vi 122k poeng totalt..
     
    Insomnia4u and morradi like this.
  17. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Godt tenkt. Dette kan da også ytterligere tweakes ved å booke en open-jaw, slik at du kommer tilbake til en annen karibisk øy...
     
    Last edited: 03. febr 2019
    Are liker dette
  18. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Avgiftene er nok bare det jeg har fra united sin side, 450kr Tallinn telefonen som skal ha disse ? og de øvrige til flyplassene? Bør jeg regne med noe mer?

    Ofrer gjerne en tur tilbake til karibia for å spare ytterligere 43000poeng altså :D
    De kan jo brukes for å by på biz med sas på hjemveien

    Hvordan søker/finner man open jaw billetter?
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville tatt utgangspunkt i tusenlapp per billett og blitt fornøyd med lavere kost.
    Open-jaw bestilles over telefon, så fremgangsmåten er å finne en vei først og så en vei tilbake og bestille alt i en slump.
     
  20. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Var ikke veldig lett å finne noe bonus billett fra usa med sas i oktober. Finner i Washington D.C og Miami, men relativt dyre biletter fra Karibia den veien.
    Og siste dato for avreise med SAS er 9.okt som er litt tidlig om det skal kombineres med noe mer.
    Edit: finner bare Sas Plus fra Washington, veldig knotete transfer dit fra San Juan ihvertfall. Må se om jeg finner noe som går direkte til Washington fra Karibia en plass.
     
    Last edited: 03. febr 2019

Del denne siden