Hei Insideflyer! Jeg har hatt gleden av å lese forumet her en stund, og må si jeg nyter å følge med på alle eventyrene deres. Lurer på om noen har hatt samme opplevelse som meg? Fløy MEX -> EWR I business, med United og så separat billett i business videre med SAS til OSL. På EWR er det (i min mening) uten tvil terminal C som har de beste loungene (United), og SAS sin egen avdeling i terminal B er ganske trist. Heldigvis går det direkte enveis-shuttlebuss fra gateområde i C til B. Jeg sendte avsted bagasjen min på nytt etter landing på EWR og satte kurs mot sikkerhetskontrollen i terminal C. Det er en egen sikkerhetskontroll for Premier access og SA*G. Siden boardingkortet mitt nå var printet fra SAS, sto det ikke lenger Premier access, men Fast track. Dette var nok til at de to "innkasterne" nektet meg å komme inn, de mente det måtte stå "Premier access" på billetten, og etter lang diskusjon, samt flere forsøk på å vise frem gullkortet, måtte jeg gi meg og pent stille meg i kø med resten i økonomi-sikkerhetskontrollen. Siden shuttlebussen fra C til B kun er enveis, var det ikke noe alternativ å sjekke inn i B terminalen til SAS. Andre som har hatt lignende erfaringer? Jeg har vanligvis sammenhengende billett, og da printer United begge boardingkortene, så det er ikke noe problem.
Har motsatt erfaring, har fått tilgang på Premier Access med SAS boarding pass på EWR, slik det er ment å fungere. Det står vel til og med Star G på Premier Access skiltet ved inngangen om jeg ikke husker helt feil, høres ut som du har møtt på en vanskelig vakt.
Min ene erfaring på EWR i premier access-køen var at det måtte litt høflig insistering til. På ORD har de motsatt vært svært hyggelige. Det hender det også må litt høflig insistering for å komme inn i Polaris. Det synes å være mer (forsåvidt forståelig) uvitenhet enn instruksjon om å være vanskelig. Alt løser seg bare man på en høflig måte, som ikke undergraver egoene deres, signaliserer mentalt momentum om at man venter på at de skal nøste opp i den litt uvanlige situasjonen man tros alt er i ved å ville komme inn et sted system ikke er bygget for at man skal.
Du er sikker på at du ikke var i TSA Pre delen av køen? Ellers hender det fra tid til annen at slike "innkastere" nekter adgang selv om du skulle hatt det, og etter erfaring da er det egentlig bare å gå over i den andre køen, er lite poeng å krangle med de.
Ja, dette var før selve kontrollen, altså ved inngangen til køen fra terminalen. Da leser jeg hvertfall at flere her har suksessfullt gått gjennom flere ganger, så da da er det bare å prøve på nytt med godt mot neste gang
Var gjennom Premier Access/Gold Track på C i går. De ville i beste mening først sende oss til B, men var ingen problem når jeg nevnte at vi ville besøke Polaris loungen. Var i går to innganger inn Premier Gold Track køen, så kunne kanskje funka med «Agentrullett»?
Har opplevd begge deler, måtte stå lang kø og kort. Har også gått ned og bort og opp igjen, og hoppet over til gold track. K
Jeg måtte også ty til «høflig overtaling» på terminal C med SAS-billett. Hun forstod ikke bæret av hva vi ville, men slapp oss gjennom til slutt. Kom derimot inn i Polaris uten problem.
Jeg ble plent nekta i november. Ingen sjanse, selvom det stod en stor *A-plakat rett ved siden av dama som jeg pekte på…
United-ansatte som passer på inngangen til både Premier Access og vanlig sikkerhetskontroll i Terminal C har til tider vært veldig påståelig på å kun slippe forbi reisende med United-boarding pass, mens TSA som gjør den formelle sjekken stort sett er fornøyd så lenge scanneren deres gir grønt lys. Trolig litt enklere nå som Lufthansas lounge i Terminal B er stengt for oppussing og passasjerer på avganger i «rushtid» instrueres om å dra til United Club/Polaris fremfor å bruke SAS Lounge.