Expedia-tråden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av holmen, 18. april 2018.

Tags:
  1. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har prøvd å bruke Expedia noen ganger med viatrumf, er par ganger for å kjøpe flybilletter, og en gang hotell. Flybilletter var såpass billigere på Norwegian air og Air France egne websider og hotell også ca 10% billigere på Raddisons egen webside at jeg valgte å kjøpe direkte .
    Det virker som om prisene er litt høyere på Expedia ca 10% som nuller ut rabatten fra viatrumf. Spørsmålet er om man får flere eller bedre fordeler som trofast kunde hos Expedia fremfor å booke direkte?

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Min hypotese er at det jo tettere opp til innsjekkingsdato, jo dyrere kan det bli pr. dag dersom man endrer på dato. Det kan også hende det ikke er tilgjengelige rom på noen av dagene. Litt samme prinsipp som flybillett, egentlig.

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg opplever det sånn både og. Sjekket priser på på Astoria Currante på Boracay. Her hadde Expedia en pris på 15400,- for de netterne jeg så på, nettstedet til hotellet hadde en pris på 16800,- for samme greia. Endte opp med Expedia og ViaTrumf da.

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Prisene varierer. Dynamisk prissetting er noe dritt. Det betyr også at prisene går opp og ned på samme nettside. For min del prøver jeg å holde på at jeg skal sjekke og vurdere pris på flere sider/plattformer og ikke blir alt for opphengt i feks å alltid booke gjennom Expedia for å få Viatrumf fordelene der. Videre opplever jeg begge deler. At Expedia både kan være billigere og dyrere en feks hotellenes hjemmesider. Og at priser og betingelser kan variere på samme nettside ut fra om en er innlogget eller ikke og om en er innlogget gjennom Viatrumf.

Om en får flere fordeler gjennom Expedia eller ikke? Min erfaring med Expediabookinger er at du får det du har booket men ikke noe mere. Når det gjelder booking gjennom kjedenes egne nettsider og programmer spørs veldig på om du har et reiemønster som gjør at du kan bo nok til å oppnå status hos en eller flere kjeder. Eller om du kan få ordnet status gjennom challenge eller statusmatch.
    Av egen begrenset erfaring klart jeg pga mange overnattinger å få status hos Thon, og fikk reelle fordeler i form av bedre rom. Drikke/sjokolade og frokoster. Og sen sjekk ut. Tok challenge hos Hilton og i en periode med reiser der Hilton har godt med hoteller så må jeg si at jeg fikk mye ut av å kunne booke billigere rom og så bli oppgradert til rom med feks lounge i Asia.
    Den klare ulempen for meg er at jeg ikke helt kan vedlikeholde antallet overnattinger hos en kjede, Feks Hilton over tid. Så jeg kommer til å miste status. Videre binder en seg opp til bestemte kjeder og ender med å ikke bo på det kuleste billigste og mest sentrale hotellet på reisemål. Fordi en er lojal mot kjeden for å oppnå fordeler.

ina liker dette
  5. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    får man viatrumf-opptjening hvis man bruker expedia-rewardspoeng i bookingen? noen som vet?

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør man.
    Det ser ut til at man får for totalsummen før rewards trekkes fra til og med. Men det kan jeg ikke bekrefte før jeg har fått trumf for et opphold i forrige uke.

7. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    oioi, det er jo i så fall veldig bra! :) takk for svar og hold oss gjerne oppdatert :)

8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Meget bra initiativ Herr Holmen. Stående applaus, til info Viatrumf + betal med Amex er et meget godt valg, om så mister noen reward poeng eller får noe dyrere priser så til fordel kan man jo betale med Amex som er den store guleroten(CT+EB) og trumf`n som blir EB... Livet er herlig dere :)

9. aboerr

aboerr Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk ikke viatrumf for en Expedia booking hvor jeg brukte poeng..... Den eneste Expedia bookingen jeg har hatt problemer med. Så i fremtiden kommer jeg til å kun bruke Expedia poeng hvis jeg kan betale så godt som hele oppholdet med poeng...

10. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Er du sikker på at det var på grunn av at du brukte Expedia-poeng? Det stemmer ikke med mine erfaringer. Har et opphold nå om to uker som er delbetalt med poeng så jeg får se da, men den er i alle fall registrert på ViaTrumf med totalsummen før poeng.

11. aboerr

aboerr Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Kan jo ikke være sikker på hvorfor....
    Ble ikke registrert i det hele tatt. Jeg gjorde alt likt som jeg pleier.
    Eneste avviket var at jeg delbetalte med litt poeng.
    Klagen etterpå ble avvist.

Tenker i hvertfall at jeg ikke gidder å risikere det en annen gang. Men kan jo selvfølgelig ha vært en annen feil.

12. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Registrering skal vel fungere uavhengig om kjøpet gir Trumf. Jeg booket et hotell med 10% rabattkupong og betalte med poeng. Kjøpet vises med full kjøpesum og 0,00 i bonus.

13. lMartin

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også hatt noen få Expedia-bookinger og jeg har landet på at det skyldes at Expedia lagrer søkehistorikk og henvisningsinformasjon hos seg så lenge du er innlogget. Har du for eksempel brukt Momondo til å søke og klikket deg videre til Expedia, lagres dette hos Expedia og det vil derfor ikke hjelpe om du sletter informasjonskapsler og nettleserlogg heller. Har ikke hatt problemer etter at jeg ble bevisst på dette, heller ikke med bookinger som er delbetalt med poeng.

14. lMartin

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk full bonus av pris før rabatt da jeg brukte rabattkupongen min også, så dette varierer tydligvis.

15. aboerr

aboerr Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    ok, kan man unngå dette ved å bruke f. eks. inkognito funksjonen i chrome tror du? Jeg er alltid nøye med å kjøre ccleaner før jeg bestiller noe på viatrumf, men mulig jeg brukte en vanlig chrome nettleser... det husker jeg ikke.

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Etter at jeg begynte å bruke privat vindu funksjonen ved bestilling gjennom Viatrumf har jeg alltid fått registrert handlene. Det er uansett viktig å ikke bla frem og tilbake i div faner. Jeg gjør forarbeidet. og så åpner jeg nye vinduer og går rett til aktuell nettbutikk og gjør bestillingen.

17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    Fleire enn meg som får litt feil bonus på hotell? Eg ser ut til å ha fått ca 8,8 % av det som står som bonusgrunnlag. Alt står som "Under behandling" p.t.

Edit: Kan dette ha med valuta å gjere?

18. holmen

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Stort sett all bonusen er mer enn 8,5% (eller 9,5% hvis det er kampanje). Vet ikke hvordan de regner, men så lenge det går den veien skal jeg ikke klage. For en tid tilbake regnet jeg på de jeg hadde fått bonus på, og det varierte fra 8,5 til nærmere 12%, hvis jeg husker rett.

Kan nok ha med valuta å gjøre.

19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Gjorde ei bestilling i dag som skulle gitt 9,5%, men får «berre» 8,8%. Begge mine tidligare bookingar har gitt tilsvarande. Hugsar ikkje i farten om det var snakk om kampanje då eller ikkje.

20. holmen

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Lenge siden jeg har tatt en kontrollregning, kanskje det må inn en ny kolonne i Excel-arket? :D

Del denne siden