Expedia-tråden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av holmen, 18. april 2018.

Tags:
  1. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Sånn apropos expedia sine poeng så pleier jeg å spare dem inntil jeg kan bruke dem på et +VIP Access-hotell, siden de er dobbelt så mye verdt der :)
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Alle Excel-ark skal ha kontrollrekningsrader/kolonner ;)
     
    holmen liker dette
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke i dette tilfellet, fordi Expedia også lagrer henvisningsinformasjon i søkehistorikken sin. Har du vært innlogget på Expedia og samtidig blitt henvist dit av en annen side enn ViaTrumf, for eksempel Momondo, vil denne henvisningen bli lagret i Expedias søkehistorikk.

    Du kan fint lete opp priser med Momondo og bruker gjerne Inkongitomodus for å være på den sikre siden, jeg gjør alltid det, men i forhold til Expedia er det også viktig at du ikke er innlogget før du faktisk skal bestille. Jeg pleier også å slette søkehistorikken hos Expedia før jeg bestiller.
     
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle gjøre en hotellbestilling i forbindelse med en jobbreise nå, og ser at Expedia har forandret layouten sin. Jeg får ikke lenger valg om å ikke bruke mine oppsparte poeng og tar derfor ikke sjansen på å trykke reserver.

    Er det noen som har testet om man får opp valg om man skal bruke poeng eller ikke i neste steg?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket akkurat på Expedia, og fikk opp valg om å bruke poeng øverst på siden med søkeresultater?
     
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Det brukte jeg også å gjøre før, men nå ser det slik ut.

    Ingen logisk knapp å fjerne valget om å bruke Rewards-poengene, og jeg har litt for dårlige erfaringer med Expedia i det siste til at jeg bare tør å trykke på Reserver. ExpediaReykjavik.PNG
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm..
    Jeg fikk opp knappen øverst på listen over tilgjengelige hoteller.
    Men, jeg fikk også opp valget inne på bestillingssiden, før jeg gikk til betaling.
     
    Olavjuvkam liker dette
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Fant ut av det. Det var trygt å trykke reserver, kunne velge om jeg skulle betale nå eller på hotellet. Ved betaling på hotellet brukes ingen poeng.

    Men fant ut at de har kuttet til kun 7% på Viatrumf, og det var jo en nedtur. Da må jeg gå litt i tenkeboksen igjen om jeg skal hoppe tilbake til Hotels.com.
     
    holmen liker dette
  9. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    noen andre som har problemer med å bestille hotell på expedia i dag? siden stod og jobba i over 10 min på bekreftelse etter betaling. måtte til slutt avbryte. ikke fått bekreftelse, ei heller trukket for beløpet foreløpig. er det trygt å kjøre på med ny bestilling, eller vente til i morgen?
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilte hotell uten problemer kl 14:13 i dag.
     
  11. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    prøvde igjen nå. samme problem som tidligere på kvelden. kan jo komme av ulike grunner, men vil vel ikke anbefale folk å bruke expedia i kveld.

    så gjenstår det jo å se om jeg blir trukket for disse to forsøkene...
     
  12. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Noen her som bruker Expedia-appen?
    Grei oversikt og eksport til Apple Wallet.
    Men jeg får ikke lengre opp bestillingene mine. Står bare og spinner i appen...
    Andre med samme problem?
     
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt denne på turer, dog ikkje til å booke med(får ikkje viatrumf), men fungerer fint for meg no
     
  14. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    nå har jeg forsøkt bestille hotell på expedia 4 ganger de siste 24 timene, og det feiler hver gang! får heller ikke opp bestillings/oversiktsfanen på nettløsningen da den står og henger som beskrevet av @Monkeycat . utrolig frustrerende. blir nok hotels.com gitt. jeg får tjene inn trumfkronene andre steder :mad:
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen problemer med bestillingsoversikten her heller.
     
  16. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    merkelig. har slettet sidehistorikk osv, gått gjennom alt som vanlig, men siden klarer ikke ta i mot betalingen, er der det står og henger. Kan jo være SEB og MC premium kortet, men har ikke hatt problemer med det før. Ingen andre med samme problem/bestilt hotell i går kveld eller i dag?
     
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,650
    Bonuspoeng:
    183
    Har du prøvd bestille flere hoteller eller bare ett?

    Når du bestiller så kontakter expedia hotelle t direkte via ett eller annet system for å reservere rommet. Kan kanskje være her det er problemer.

    Test med en "dummy" i kambodsja for ett rom til 16kr natta eller lignende for å se om det går greit :)
     
  18. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Kun forsøkt samme hotell, så der kan du være inne på noe!

    Edit: bestilte samme rom/hotell gjennom Hotels.com til slutt og det gikk på sekunder. så problemet er/var nok hos expedia. Færre trumf, men får i det minste en ekstra bonusovernatting som gjør at jeg kan avslutte rewards etterhvert :) (i og med at expedia nå "bare" gir 7%)
     
    Last edited: 13. jan 2019
  19. jsh11

    jsh11 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Dersom noen har bestilt gjennom Expedia, uten bruk av ViaTrumf, er det noen mulighet for å løse dette i ettertid? Avbestille og bestille på ny?
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Avbestille og bestille på nytt.
     
    jsh11 liker dette

Del denne siden