Expedia-tråden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av holmen, 18. april 2018.

Tags:
  1. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det ligger 40% viatrumf på utvalgte hoteller på Expedia (nyhets epost + info på viatrumf.no)

    Klipp fra nyhets epost: "Opptil 40 % rabatt på utvalgte hotellovernattinger i perioden 13.01 - 26.02"
    Men når jeg går inn på "40%" linken på viatrumf kan jeg booke langt frem i tid. Burde ikke dette vært opplyst inne på nettsiden at 40% ikke gjelder etter 26.02?
     
  2. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgradert til Preferred King room top floor på The Clift Royal Sonesta. I tillegg fikk jeg sjekka inn kl 7 på morran, og plutselig snek det inn 2 drikkebonger under dørsprekken.

    VIP hotell med Expedia Gold :)
     
    Pointless, Angie, Kalsnes and 8 others like this.
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er et tilbud som kan kan kombineres med Viatrumf. Du får dessverre ikke 40% Trumf, men den vanlige satsen.
     
    Skarven liker dette
  4. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, bonusfeberen tar av og til av. Dette gir utslag i en form for hallusinasjoner der en ser bedre tilbud en det som egentlig vises ;)
     
    jgroneng liker dette
  5. Beluga

    Beluga Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei folkens, velger å vekke denne tråden til live da jeg har et spørsmål.
    Slik jeg tolker det er expedia mer lønnsomt å bruke sammenliknet med hotels.com pga. rewards-ordningen og trumfbonusen.
    Jeg har 5 registrerte netter med en gjennomsnittlig verdi på $ 210 hos hotels.com. Er det noen muligheter for å få disse over til expedia med tanke på at hotels.com er et datterselskap av expedia?
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,623
    Likes mottatt:
    34,797
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo lov å sende en e-post til Hotels og spørre. Men det er jo to «konkurrerende» selskaper. Så jeg tror ikke du har noen sjangse.
     
    Beluga liker dette
  7. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Var i samme situasjon, men jeg gadd aldri forhøre med om det gikk an å overføre. Endte med å booke de gjenværende Hotels nettene slik at jeg fikk innvilget gratisnatten der, og resten på Expedia. Så tok jeg ut gratisnatten på et mini-opphold som likevel bare skulle være 2 netter. Fremover utover det er det kun Expedia som gjelder.
     
    Beluga liker dette
  8. Beluga

    Beluga Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk tilbakemelding fra hotels.com at de ikke aktet å overføre noen poeng. Jaja, så fant vi ut av det.
     
  9. Beluga

    Beluga Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Expedia reklamerer nå med doble poeng ihht. deres reward-program ved bestilling gjennom deres app. Da får man imidlertid ikke bestilt gjennom linken på viatrumf. Innspill?
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,465
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer.
    Og det er alltid sånn at du får doble poeng ved bestilling gjennom appen.
    Trumfen er MYE mer verdt.
     
    Beluga liker dette
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Nå som jeg skal ned til Asia igjen som vanlig så ville jeg unne meg litt luksus for en billig penge, men også sanke så mye bonus som mulig og da startet jeg med å leite etter hotellet som vanlig på Booking.com siden de har de beste filterene i søkemotoren deres. Så her var smørbrød lista jeg ville ha:

    1. 4 Sterner eller mer.
    2. Lynraskt wifi, skal jo jobbe som nettadministrator så da må jeg ha nett.
    3. Klima annlegg.
    4. Gjestene skal ha gitt mer enn 9 poeng i snitt.
    5. Basseng selvølgelig.
    6. Boblebad på rommet.
    7. Helst flyplass transport inkludert.
    *** Halvpensjon er en bonus om jeg hadde fått det.

    Deretter så fant jeg noen gode kandidater som jeg gikk inn på google med, for å finne en god deal, og det er da jeg måtte ta frem kalkulatoren, for nå går vi over til hva jeg får bonus, og det er her Expedia kommer inn, og de har 11,7% trumf på pakkereiser, så med det i bakhodet så tekte jeg, "Hva får jeg for en pakkereise dit", så jeg gikk inn på Skyskanner, hvor jeg fant ut hva prisen var for fly DMK - REP, og det var på 1060 Kroner. så da fikk jeg tilbake og regnet på alternativene.

    1. Booking.com, deres tillbud var 2864 Kroner på Unique Villa som jeg landet på, med "5,4% Trumf som tilsvarte 154 trumfkroner" dette var ikke inkludert flyet fra DMK - REP, så ingen bonus på det, så pakkepris ble 3769 Kroner som virket greit nok, men de tok bare Mastercard og Visa i den bookingen

    2. Expedia, ble på 3971 Kroner. Når jeg fakturerte inn 11,7% Trumf som ble 464 Trumfkroner så ble det 3506 Kroner. Expedia banket booking ned i støvlene for en bonusjeger som meg, også tok de Amex på den bookingen så vinneren ble Expedia.

    Jeg testet også andre om de hadde noen deals, men ingen kunne måle seg med Expedia, dog Hotels.com hadde en god deal de også.

    Så da takker jeg Booking.com for å hjelpe meg til å finne det rette hotellet, også takker jeg Expedia for å gi den beste dealen og restultatet ble dette :cool:

     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,632
    Likes mottatt:
    6,630
    Bonuspoeng:
    183
    Var det en kampanje eller noe sånt? For fly+hotell på viatrumf er nå 3.7%, og det eneste på 11.7% er aktiviteter.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,465
    Bonuspoeng:
    293
    Har en sak gående nå hvor jeg fikk alt for lite Trumf for transport booket som "Aktiviteter". Venter fortsatt på svar, siden februar. Turen var i desember.

    Brukte Aktiviteter i Japan i påsken også, og de har også kommet opp med alt for lite Trumf.

    Derfor lurer jeg på:
    Er det noen som faktisk har fått 12% Trumf for aktiviteter booket gjennom Expedia? (Eller 11,7% som det er nå. Forøvrig ganske rart å ha 11,7, og ikke 12. Eller 11. Eller hvilket som helst annet rundt tall.)
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,632
    Likes mottatt:
    6,630
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også fått for lite for aktiviteter. Har en sak gående på det..
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,465
    Bonuspoeng:
    293
    Vi får oppdatere hverandre i tråden her..
     
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det fikk meg til å stusse :confused:

    Jeg har sjekket og fikk 11,7% foreløpig, men når jeg ser nærmere på det så skulle jeg fått 3,7% ... så grafen på booking stemmer, men får se nærmere i tilfelle bug.
     
  17. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at aktiviteter alltid registreres med rundt 4-5%. Hadde en i fjor høst som skulle utgjøre ca 540 trumf og som ble registrert langt under. Sendte henvendelse så fort det lot seg gjøre og den ble utbetalt korrekt etter laaaang tid. Står forøvrig enda under status «venter på avgjørelse» selv om jeg har sagt fra at den kan avsluttes.

    Fikk også utbetalt en annen aktivitet forrige uke, som ble utbetalt med for lite (ville se om det endret seg etter «bekreftet»). Det gjaldt liten sum, men da vet jeg at man må følge opp på aktiviteter.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,465
    Bonuspoeng:
    293
    Så det er tydeligvis sånn at med aktiviteter så blir det alltid feil? Det er kjekt å vite, så man kan følge opp i ettertid.

    Ca 4-5% kan stemme hos meg også. Får bare vente på at de blir overført, og så klage. Som vanlig.
     
  19. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge du har sendt inn henvendelse, bør det gå fint. Jeg ble bedt om å maile bekreftelse av booking osv. Ble som sagt utbetalt med riktig bonus etter 5ish måneder måneder tror jeg det var. Sendte henvendelse på den som ble feil forrige uke etter utbetaling og fikk svar; «computer sais no»
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,465
    Bonuspoeng:
    293
    Ting tar tid!

    Men jeg skjønte ikke det siste du skrev, betyr det at du ikke får for den du ikke hadde sendt inn henvendelse på før det hadde gått 100 dager?
     

Del denne siden