Expedia-tråden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av holmen, 18. april 2018.

Tags:
  1. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Ting tar absolutt tid. Mye mulig den siste var over 100 dager pga nettopp det at ting tar tid... så burde jo sendt henvendelse før. Så den må jeg ta på egen kappe
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    OK, da sender jeg henvendelser på alle jeg har, før det har gått 100 dager. Takk for "tips" :)
     
  3. Elninjos

    Elninjos Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Er det mulig å kombinere Expedia + Viatrumf + hotellstatus medlemskap?
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Noen kjeder gir deg kanskje noen av statusfordelene hvis du oppgir medlemsnummer når du sjekker inn, men du får aldri bonuspoeng for oppholdet hvis du har bestilt gjennom expedia.
     
    Elninjos liker dette
  5. Elninjos

    Elninjos Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Hva med oppgradering av rom, hvis du har høy nok status medlemskap?
    Skjønner at dette kommer nok an på hvilket hotell/kjeder, men tenker på til vanlig.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du sjekker medlemskapsereglene i de fleste hotellkjeder tror jeg du vil se at det er en forutsetning at du booker på deres hjemmeside/ app for å kunne benytte deg av fordelene i medlemskapet. Så, jeg har ikke oversikt over alle regler i alle fordelsklubber. Men våger meg på en formening om at, hvis du får tilgang til noen goder så har du litt flaks, eller er en veldig veldig god kunde. Så lenge du har booket gjennom Expedia, og ikke kjøpt romkategori som gir deg disse fordelene uansett.


    Expedia har jo forøvrig sitt eget fordelsprogram og sine + hoteller. Der du kan få alt fra, noe helt greit til ingenting. Er min personlige opplevelse og litt sånn spredt rapportert fra forum.

    Selv fikk jeg 200$ til bruk til frokost og bar. Samt sen check out på et 3 døgns opphold.
     
    Elninjos liker dette
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ett eller annet sted har jeg lest at det går med NH Hotels, men jeg har aldri testet/bodd på NH. De har ingen hoteller i Norden.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Det må testes.. Jeg bor alltid på NH i Utrecht. Men jeg har ikke noe status, så det er kanskje ikke så mye å hente. :p
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har en booking i Boston fra 6.-10. juni. Denne kan kanselleres innen kl. 23.59(Amerikansk østkysttid, normaltid) den 4. jun 2019.

    6.-7. juni er et dyrt døgn i Boston generelt, og jeg vurderer å beholde bookingen og endre til kun denne natten, men gå for et bedre hotell fra 7.-10. juni.

    Noen som vet om jeg kan kansellere den siste delen av bookingen (7.-10. juni) påfølgende dag, den 5/6 innen 23:59 østkysttid, eller er det fortsatt 4/6 som vil være gjeldende?
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Er et vanlig at Expedia ligger 2-300NOK høyere i pris enn hotellets egne hjemmesider? (Pr døgn, Singapore)
    Kan fort bli 6-700 ekstra å betale for 5-6000EBP kontra å bestille direkte.

    Edit: Ser at Booking.com også ligger høyere i pris enn hotellet...
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Mange hotellkjeder har «best price guarantee» for bookinger gjennom sine egne kanaler, og vil derfor sørge for å være et lite hakk billigere enn Expedia m/venner.

    OT: De gangene man finner rommet billigere andre steder på tross av en slik garanti kan man få en bra deal ved å be om prismatching. F.eks. Hilton vil matche prisen og slå av 25%.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293

    Det som er vanlig er at forskjellige OTA og nettsider har best pris på forskjellige hotellrom og tidspunkter.

    Det er ingen som alltid har " best pris".

    Om du er prisbevisst så sjekk rundt og vurder kanselerbar booking fram i tid, hvis du vil ta tiden og jobben med å sjekke priser jevnlig for å kunne booke eventuelle salg eller på synkende pris opp mot oppholdet.
     
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Med cashback blir det som regel likevel billigere å gå via OTA. Med mindre hotellets bookingportal også ligger på feks ViaTrumf eller Topcashback.

    Sluttprisen inkl evt cashback og rabattkode kan vanligvis ikke brukes for å kreve best price guarantee.
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Av en eller annen grunn feilet bestillingene via hotellets egen side igår, så da klokka nærma seg 2340 og de nekta på både Amex, MC og Curve, så jeg meg «nødt» til å kjøre på via Expedia for å få doble poeng. Det gikk glatt igjennom.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Expedia+ betaler seg stadig! :rolleyes:
    upload_2019-11-14_15-55-47.png
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Expedia opererte inntil nylig med at en kun fikk telefonisk kontakt om bookinger 2 døgn frem i tid( per i dag 10 dager), også på bookinger der de ikke tilbyr online kansellering eller forandring. Noe som gjør planlegging frem i tid, en smule tungvint.

    For å få kansellert en reise til høsten booket jeg derfor et avbookbart hotell noen dager fram i tid, som foreslått i en annen tråd her inne, la inn den bookingreferansen på telefonen og kom igjennom til hyggelige Lucas hos Expedia.

    Han kunne godt hjelpe meg med begge bookingene og ringte meg nettop tilbake etter å ha vært i kontakt med flyselskapet for å starte kansellering.

    Vil tippe at samme triks funker hos hotels.com som jo har samme eier og diverse andre OTAs. Med eller uten agentrulett.
     
    RoadKing, Avixlo and holmen like this.
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaringer med refusjon av flybilletter via Expedia? (Ja, jeg vet. Burde ikke bestilt fly via OTA) har mottatt mail om at jeg har et tilgodebeløp, men jeg leser det slik at de kun kan løses inn i nye flybilletter. Jeg vil jo ikke ha nye billetter, vil ha pengene tilbake...
     
  18. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Var i samme situasjon som deg med en dyr billett jeg bestilte hos Expedia som ble kansellert av United. Ringte Expedia forrige uke, var ikke noe problem å få refusjon i stedet for tilgodebeløp, og har allerede mottatt pengene.
     
  19. EC7

    EC7 Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg kunne ikke få refusjon siden KLM ikke ville gi annet enn en voucher. Har sendt det videre til forsikringen isteden
     
  20. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Det går mest sannsynlig langt raskere å få igjen pengene når flyselskapet nekter refusjon enn å vente på ordinær behandling hos feks. SAS. Med et avslag i hånden kan du rette kravet mot kortutsteder med det samme. Bare en tanke.
    Lurer på hvor lenge KLM mfl. kan holde på slik. Det er ikke gratis eller særlig gunstig å få for mange charge back's mot seg.
     

Del denne siden