Expedia-tråden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av holmen, 18. april 2018.

Tags:
  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har avbestillt hoteller hos expedia i det siste og har erfaring med hvor lang tid det tar og få refusjon, før COVID-19 tok det kun ett par dager, er det slik fortsatt, eller er det flere måneders ventetid som med SAS?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,170
    Bonuspoeng:
    293
    Tar noen dager. Under en uke på de jeg har avbestilt.
     
    Lars J liker dette
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    1 Sliter med å fornye Expedia Gold i år, noen som har hørt om noen mulighet for forlengelse?

    2 Holder på og bestille noen rom for turer neste år(fullt refunderbare selvfølgelig), dette er VIP Access hoteller, med fordeler for Gull.
    Noen som vet om disse fordelene faller bort hvis man er Silver når oppholdet finner sted, eller det status ved bestillingstidspunkt som gjelder?

    EDIT: ser ut som Silver status også har fordelene ref https://www.expedia.no/rewards/howitworks?rfrr=rewards.nextTierPage
     
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper også at Expedia forlenger kvalifiseringsperioden, men jeg har ikke hørt noe ennå. Jeg er kommet litt bakpå kan du si :)

    Fordelene er vel stor sett de samme, men oppgradering gjelder ikke for Silver.
    I hvert fall ikke formelt.

    upload_2020-8-9_11-25-17.png
     
    Lars J liker dette
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Å for å svare på det andre spørsmålet ditt :D:
    Jeg tror fordelene gjelder så lenge du er Gold Vip på bestillingstidspunktet.
    Her er en dummy-booking jeg gjorde for desember 2021 (min status går ut ved nyttår og den er foreløpig ikke forlenget.)

    upload_2020-8-9_11-38-3.png
     
    Lars J liker dette
  6. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om vouchers utstedt av Expedia som har utløp i løpet av 2020 har fått forlenget gyldighet?

    Fikk en voucher for noe rot med en bestilling i fjor, som jeg ikke har fått benyttet enda, med utløp nå i månedsskiftet. Og lurer på om jeg må gamble på en booking på et hotell i nærområdet eller om det er andre som har erfart at de får utsatt utløpsdato.
     
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan nok regne med at voucheren ikke får forlenget gyldighet.
    Expedia har ikke sagt noe om forlenging av status, bonuspoeng eller voucher i forbindelse med pandemien.

    Det skader selvfølgelig ikke å kontakte dem.
    Du kan gjerne hilse å si at vi ønsker forlenget status i VIP Access ;)
    Alle andre hotellprogrammer har gjort dette i en eller annen form :confused::(
     
    EndreD liker dette
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Venter fremdeles på refundering av billett som SAS avbestilte i slutten av april. Har fått mail fra Expedia om at de har sendt over krav til SAS om full refusjon. Men nå fikk jeg plutserlig Trumf godkjent for akkurat den reisen, vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn...
     
    Grooo liker dette
  9. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde nettopp en veldig god opplevelse med Expedia-kundeservice.

    Fikk kansellert og refundert det som i utgangspunktet var en urefunderbar billett.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,170
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noe jeg ikke ser her?
    upload_2020-10-29_21-0-6.png

    Jeg skjønner Alternativ 1, den er ikke refunderbar.

    Eneste forskjellen på 2 og 3 jeg kan se er at det er ulik dato for avbestilling (den dyre er faktisk tidligere enn Alternativ 2), og at det på Alternativ 3 står "Frokost for 2 inkludert", og ikke "Frokost inkludert". I tillegg har det billigste rommet inkludert flyplasstransport.
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan sjekke om det er en bedre beskrivelse av alternativene på hjemmesiden til overnattingsstedet, ofte finner man tilsvarende priser og betingelser der. I utgangspunktet vil jeg gjette på at alternativ 2 er en kampanjepris som inkluderer flyplasstransport, mens alternativ 3 er fullpris.
     
    holmen liker dette
  12. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Er det noen som har hørt noe om forlengelse av medlemsstatus hos Expedia?
     
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble bedt om å avvente til desember.
    De ville se an situasjonen. Nå har det ikke akkurat blitt enklere å reise siden jeg snakket med dem i august.

    På det tidspunktet hadde de ingen policy på forlenging av status. Skulle gjerne sett at de var mer aktiv, slik "alle" andre kundeklubber i hotellbransjen har vært.
     
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    For oss som bruker poeng kun på VIP Access hoteller blir det 50% devaluering fra 31.01.20.
    Veldig kort frist og utidig timing synes jeg. Det er jo vanskelig å planlegge noe i disse tider.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,170
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk den samme, og skjønte ikke helt dette.
    Betyr det at man ikke lenger får dobbel verdi på VIP Access hotellene etter 1. februar?
    At man da får trippel opptjening, men ikke dobbelt ved bruk?

    Da får jeg avbestille noe som er bestilt, og booke på nytt da. Med bruk av disse poengene.
     
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er rett. Det blir ingen merverdi lenger ved bruk av poeng på hoteller som er med i VIP Access.
    Og ja, hvis du har bestillinger for cash på slike hoteller bør du bruke poeng i stedet.

    Underlig beslutning i en tid der de fleste kjedene gjør hva de kan for å beholde kundene etter pandemien.
    Det burde vært en lengre overgangsordning for oss som har vært lojal mot Expedia.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,375
    Bonuspoeng:
    293
    Har du en link til de nye vilkårene der Vip access tilbudet med dobbel poengverdi forsvinner? Jeg kan ikke se det noe sted.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,170
    Bonuspoeng:
    293
    OK, da skjønte jeg det dessverre riktig.

    Det er jeg veldig enig i!
    Tenkte først at mailen skulle si at vi fikk utvidet periode som Gold, eller noe sånt. Det gjorde den absolutt ikke.

    Men, jeg regner med at vi ikke mister poengene, og at de kan brukes uten å ha dobbel verdi, også etter 1. februar. Så alt er jo ikke tapt. Det er mindre ulønnsomt å bruke poengene på ikke-VIP Access etter 1. februar. :rolleyes:
     
    freddyen and Kalsnes like this.
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det kom per e-post. Mulig den sendes ut i puljer.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,375
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, har fått e-posten.
     

Del denne siden