Jeg har igjen vært i kontakt med Expedia angående forlengelse av VIP-status. De ba meg ta kontakt nå i desember for en ny vurdering. De har ingen hensikt om å forlenge status! Jeg sa også hva jeg mente om den korte overgangsordningen for å bruke poeng med dobbel verdi. Jeg ba dem videreformidle henvendelsen til ledelsen (ønsketenkning...) Alt jeg fikk i retur var en ren oppsummering av ny ordning, som om jeg "lurte" på noe! Til dere som har poeng til gode og mister status ved nyttår: det kan nok lønne seg å booke et VIP-access hotell innen 31.12.20 slik at statusen følger med bestillingen. Med tanke på oppgradering ol.
Jeg sjekket Expedia nå. Ser jeg har beholdt gullstatusen min og det er fremdeles dobbel verdi på poengene på VIP-accesshotell, så virker som de har tatt til vettet. En liten digresjon også. Jeg har egentlig holdt meg unna Radisson i Norge basert på alle problemene med Viatrumf og slikt som har vært rapportert om her. Nå skal vi til Trysil neste helg, og de lokket med 25% rabatt for medlemmer. Jeg opprettet derfor en bruker og sjekket prisene. De var mer enn 10% dyrere enn Expedia og det var uten frokost ved booking direkte på Radisson mens frokost var inkludert på Expedia. Valget var enkelt da
Jeg har problemer med å få bestilt et opphold på Expedia. Har en konto på to ulike epostadresser, og får feilmelding på begge om at bestillingen ikke kunne gjennomføres. Forsøkte å betale med Amex. Noen andre som har opplevd noe lignende?
Spoiler: IKKE LENGER TILGJENGELIG Jeg har 1773 kr i Expedia Rewards som tilsvarer 3547 kr på hoteller i VIP Access. Jeg ønsker å bytte dette mot 2700 kr (~25%r rabatt) eller 2300 Trumf (~35% rabatt) overført til Nordic Choice. Enn så lenge har jeg Gold-status i Expedia Rewards som skal gi ekstra fordeler under oppholdet. Dette gir kun verdi for deg om du booker et VIP Access-hotell. Bookingen må gjøres fra min Expedia-konto. Jeg vil anbefale at oppholdet gjøres så snart som mulig. Om bookingen er fleksibel og avbestilles etter januar 2021 har ikke poengene lenger dobbel verdi i VIP Access (dette er din risiko). En eventuell ekstrakostnad utover 3546 kr må betales krone for krone. Kun seriøse henvendelser fra brukere med lang fartstid og/eller anseelse på forumet, takk. Her er en oversikt over VIP Access hoteller i Norge (husk å logge inn for å se reelle priser ("medlemspris"). Spoiler: Overføring av Trumf For at du skal kunne overføre Trumf til min Choice-konto må jeg midlertidig legge inn ditt mobilnummer i min Choice-profil. Om du allerede har konto hos Choice må også du endre ditt nummer til ett som ikke allerede finnes i Choice-systemet (nummeret kan ikke være registrert på 2 profiler samtidig).
Dagens sutreinnlegg. I motsetning til mange andre har jeg bare hatt 1 kranglete refusjon pga Covid-19. TAP til NYC i mars 2020 som gullsikring, det året. Fikk avbestilt hos Expedia uten problemer, og lovet refusjon tilbake til kortet. En liten egenandel ble dekker av reiseforsikringen. Så gikk tiden og ingen penger kom, ikke helt uvanlig. Gjentatte kontakter med Expedia og TAP har ikke ført fram. Før jeg tilfeldigvis sjekket Expediakontoen i dag. Der er det kommet inn en "tilgodelapp". Den har utløpsdato August 2020 med krav om at jeg flyr før Januar 2021. Skikkelig nyttig altså Merker at det blir nok en telefon til Expedia i morgen, og at jeg skulle sendt krav til Amex og refundering for lenge siden.
Er det virkelig ingen som har opplevd noe lignende? Jeg har prøvd å slette historikk, byttet nettleser, forsøket med Amex, MasterCard og PayPal. Begynner å bli mildt sagt irritert da dette har vært slik siden før jul... Expedia finner ingen feil, til tross for at et raskt søk på nett viser at mange sliter med det samme, men kan ikke se at noen har presentert en løsning.
Har ikke opplevd noe lignende, så jeg har dessverre ingen løsning. Kan det ha noe med de to mailadressene å gjøre? Hva er feilmeldingen du får ved forsøk på bestilling?
Kan dette være så enkelt som at det er endringene EU innførte ved nyttår vedrørende "sikker identifikasjon" ved netthandel som Expedia ikke har fått implementert korrekt og at betalingsløsningen dermed avslår kjøpet? Sett opp i mot at det ut i fra hva du finner på nett er mange som opplever det samme?
Takk for svar alle sammen. Ringte Expedia igjen, og etter at kundebehandler hadde snakket med en supervisor fikk jeg beskjed om at de hadde fått flere henvendelser vedrørende dette, men hadde ingen løsning da de ikke finner noen feil. Hjelpes.... Tenkte også umiddelbart at det kunne ha noe med de nye sikkerhetskravene ved netthandel å gjøre, men da burde det gjelde alle. Det kan heller ikke være problemer med banken, da jeg som sagt har forsøkt ulike kort. Jeg har også prøvd på begge mine kontoer - en gammel hotmail og en nyere gmail. Ingen av dem funker. Ja ja... mye dårlig kundeservice ute og går for tiden.
Idag er siste dag med dobbel poeng-verdi på VIP-access hotell. Om du ikke har rekvalifisert for Gold-status vil den vare ut februar.
Det ser ut som at Expedia likevel har forlenget Gold-status. Ingenting er offisielt, så den kan vel forsvinne når som helst...
Fikk tilgodebeløp fra SAS i fjor, men står ingenting i appen/websiden om gyldighetsdato. «Ring inn for å benytte tilgodebeløp» står det. Misliker sterkt slikt, da det for mange blir et (bevisst) hinder for å benytte beløpet. Anyways, mannen i andre enden «trodde» at alle slike var forlenget til 31.des 2021, så dette kom «nok til å gå bra». Og i tillegg visste han ikke sikkert om beløpet kun kunne benyttes hos SAS eller i hele Star Alliance. Uansett, flere begrensninger på disse tilgodehavende som gjør det vanskelig å få benyttet de fornuftig: - man må ringe inn for å benytte de - ukjent gyldighetsdato - kan kun benyttes på fly - er begrenset til opprinnelig flyselskap - er begrenset til opprinnelige reisende (låst på navn) Kjenner at selv om jeg fikk en tilgodelapp, så var det ikke akkurat en god deal...
Blir så sykt irritert over at det FORTSATT ikke er mulig å betale med Amex eller PayPal etter sikkerhetsendringene 01.01.21. Er jo helt hårreisende dårlig!
Jeg betalte med Amex for ca 12 timer siden.. 9 netter i Tokyo, så var ganske stort beløp også.. Fungerte fint da.
Har fortsatt ikke sett noen logikk i fht hvem det funker for og hvem det ikke funker for. Har prøvd med kort utstedt både før og etter 2021, og også min samboers kort.