Expedia-tråden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av holmen, 18. april 2018.

Tags:
  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål om hotels.com (ettersom Expedia eier hotels.com håper jeg det er ok å poste her)

    Før jeg fikk Gull status(matchet med AVIS) bestillte jeg ett VIP access hotell som skal gi rewards fordeler(sen utsjekk + verdikupong).

    Får jeg da disse fordelene selv om jeg ikke var gull på bestillingstidspunkt? eller er man avhengig av at man har Gull på tidspunktet man bestillte?
     
  2. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Endringer i Expedia Rewards-programmet fra 1. februar;

    Kort fortalt:

    - Et poeng pr. 10,- brukt mot et poeng pr 4,- brukt tidligere (unntatt fly)
    - Et poeng pr. 50,- brukt mot et poeng pr. 40,- brukt tidligere (fly)
    - Silver-medlemmer får et poeng pr. 10,- brukt mot 10% tidligere (likt?)
    - Gold-medlemmer får to poeng pr. 10,- brukt mot 30% tidligere
    - Ingen poeng på flyvninger (likt som hotell/leiebil/aktiviteter tidligere)

    Det er ikke antall netter som får en opp i nivå lengre, men "reiseelementer" som samles. Disse får man på alt man bestiller, ikke bare hotell.

    Du rykker opp til Silver-nivå ved å samle 10 reiseelementer i løpet av et kalenderår. Du rykker opp til Gold-nivå ved å samle 25 reiseelementer i løpet av et kalenderår.

    Man får et "reiseelement" pr. natt på hotell, så man må ha 25 overnattinger på hotell kontra 15 tidligere om man i hovedsak benytter Expedia til hotell.

    På den "positive" siden er poengene verdt bittelitt mer nå ved kjøp av reiser (et poeng er nå verdt 10 øre, mot ca. 7 øre tidligere). Dette gjelder kun poeng opptjent etter endringen er tredd i kraft. Poeng opptjent før dette blir justert i forhold til dette.

    Medlemsnivå gjelder ut februar 2023 (og etter det er det nok slutt med statusen for min del).
     
    Upsaker, sutenai and freddyen like this.
  3. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Synes allerede bonussystemet til Hotels.com er bedre enn Expedia, så dette gjør jo bare valget enklere. Mulig jeg har misforstått, men de fortrinnene Expedia har hatt er vel stort sett implementert hos Hotels nå uansett. Men det er vel det samme for eierne hvilket brand pengene kommer inn fra.
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Hotels.com har vel lenge hatt sin egen gold, men det har vært dobbelt så mange netter for å gå opp i status. Nå har jo ikke det så mye å si lenger... Med mindre Hotels også øker kravet.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    For meg er største forskjellen Trumf-bonus med ViaTrumf. Sjelden jeg bor 5 eller flere netter på hotell.
     
  6. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har både en norsk og en engelsk konto hos expedia.no/com. På den norske fikk jeg nå tilgode 2700 kr og på den engelske skulle jeg fått 300$, men sistnevnte har ikke dukket opp. Noen andre med tilsvarende problem?

    upload_2021-11-2_9-49-1.png
     
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Shait! Har en voucher på 6k som går ut 11/12…!!! Og visstnok kun med SAS (men muntlige lovnader om at StarAlliance skal gå) Hvis jeg bestiller en refunderbar reise med denne på vårparten, så burde jeg kunne få ny voucher (eller allerhelst pengene tilbake, noe jeg ikke tror Expedia driver med) dersom jeg må avbestille pga Holocron/Omnicron/etc
     
  9. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen andre erfaringer her ang bestille fly via dem? Ser på biletter til sør øst asia og de rimeligste ratene ligger hos expedia. Dette er turer med forskjellige carriers og med til dels litt tighte layover vindu. Erfaringer med dette hvis det blir trøbbel? Akkomoderer flyselskapene? Har og lest noen steder at statusfordelene ikke alltid blir honored ved OTA booking?
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Generelt sett er det vanskelig å komme i kontakt med kundeservice når noe skjærer seg, og det tar lang tid å rette opp ting, eller få refundert noe i etterkant.
    Merk at det IKKE er flyselskapet du må forholde deg til dersom det blir forsinkelser og krøll i en connection mellom ulike carriers (og enda verre; ulike allianser). Da er det Expedia…
     
    freddyen liker dette
  11. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    OK takk det gjør jeg absolutt ikke
     
  12. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Når sluttet Expedia Norge å ta AMEX? Får ikke lenger betale med AMEX på den norske siden...
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Mener å huske at hver enkelt hotell kan skru av amexstøtte hvis de vil, så det er noen få der det ikke går å betale med amex. Har du valgt forhåndsbetaling eller betaling på hotellet?

    Eventuelt kan du sjekke om det samme skjer med et annet hotell. Eller om det er mulig å betale med paypal.
     
    Malmo liker dette
  14. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Ja var det jeg fant ut nå!:) Betale på hotellet:)
     

Del denne siden