Spørsmål om hotels.com (ettersom Expedia eier hotels.com håper jeg det er ok å poste her) Før jeg fikk Gull status(matchet med AVIS) bestillte jeg ett VIP access hotell som skal gi rewards fordeler(sen utsjekk + verdikupong). Får jeg da disse fordelene selv om jeg ikke var gull på bestillingstidspunkt? eller er man avhengig av at man har Gull på tidspunktet man bestillte?
Endringer i Expedia Rewards-programmet fra 1. februar; Kort fortalt: - Et poeng pr. 10,- brukt mot et poeng pr 4,- brukt tidligere (unntatt fly) - Et poeng pr. 50,- brukt mot et poeng pr. 40,- brukt tidligere (fly) - Silver-medlemmer får et poeng pr. 10,- brukt mot 10% tidligere (likt?) - Gold-medlemmer får to poeng pr. 10,- brukt mot 30% tidligere - Ingen poeng på flyvninger (likt som hotell/leiebil/aktiviteter tidligere) Det er ikke antall netter som får en opp i nivå lengre, men "reiseelementer" som samles. Disse får man på alt man bestiller, ikke bare hotell. Du rykker opp til Silver-nivå ved å samle 10 reiseelementer i løpet av et kalenderår. Du rykker opp til Gold-nivå ved å samle 25 reiseelementer i løpet av et kalenderår. Man får et "reiseelement" pr. natt på hotell, så man må ha 25 overnattinger på hotell kontra 15 tidligere om man i hovedsak benytter Expedia til hotell. På den "positive" siden er poengene verdt bittelitt mer nå ved kjøp av reiser (et poeng er nå verdt 10 øre, mot ca. 7 øre tidligere). Dette gjelder kun poeng opptjent etter endringen er tredd i kraft. Poeng opptjent før dette blir justert i forhold til dette. Medlemsnivå gjelder ut februar 2023 (og etter det er det nok slutt med statusen for min del).
Synes allerede bonussystemet til Hotels.com er bedre enn Expedia, så dette gjør jo bare valget enklere. Mulig jeg har misforstått, men de fortrinnene Expedia har hatt er vel stort sett implementert hos Hotels nå uansett. Men det er vel det samme for eierne hvilket brand pengene kommer inn fra.
Hotels.com har vel lenge hatt sin egen gold, men det har vært dobbelt så mange netter for å gå opp i status. Nå har jo ikke det så mye å si lenger... Med mindre Hotels også øker kravet.
For meg er største forskjellen Trumf-bonus med ViaTrumf. Sjelden jeg bor 5 eller flere netter på hotell.
Jeg har både en norsk og en engelsk konto hos expedia.no/com. På den norske fikk jeg nå tilgode 2700 kr og på den engelske skulle jeg fått 300$, men sistnevnte har ikke dukket opp. Noen andre med tilsvarende problem?
Jeg regner med at vi nå har fasiten for hvordan det nye lojalitetsprogrammet blir hos Expedia Group (inkl Hotels.com). De forskjellige programmene skal samkjøres. https://www.headforpoints.com/2021/09/23/expedia-group-to-merge-loyalty-schemes/
Shait! Har en voucher på 6k som går ut 11/12…!!! Og visstnok kun med SAS (men muntlige lovnader om at StarAlliance skal gå) Hvis jeg bestiller en refunderbar reise med denne på vårparten, så burde jeg kunne få ny voucher (eller allerhelst pengene tilbake, noe jeg ikke tror Expedia driver med) dersom jeg må avbestille pga Holocron/Omnicron/etc
Er det noen andre erfaringer her ang bestille fly via dem? Ser på biletter til sør øst asia og de rimeligste ratene ligger hos expedia. Dette er turer med forskjellige carriers og med til dels litt tighte layover vindu. Erfaringer med dette hvis det blir trøbbel? Akkomoderer flyselskapene? Har og lest noen steder at statusfordelene ikke alltid blir honored ved OTA booking?
Generelt sett er det vanskelig å komme i kontakt med kundeservice når noe skjærer seg, og det tar lang tid å rette opp ting, eller få refundert noe i etterkant. Merk at det IKKE er flyselskapet du må forholde deg til dersom det blir forsinkelser og krøll i en connection mellom ulike carriers (og enda verre; ulike allianser). Da er det Expedia…
Mener å huske at hver enkelt hotell kan skru av amexstøtte hvis de vil, så det er noen få der det ikke går å betale med amex. Har du valgt forhåndsbetaling eller betaling på hotellet? Eventuelt kan du sjekke om det samme skjer med et annet hotell. Eller om det er mulig å betale med paypal.
Er det noen som vet om det er noen utløpsdato på expedia rewards-poeng? Jeg fikk en varsel fra Awardwallet nylig om at mine expediapoeng driver og går ut på dato, men siden dette er en dato som jeg bare har satt selv i awardwallet for lenge siden er jeg usikker på hvor nøyaktig datoen er. Derfor prøvde jeg å lete etter informasjon om dette på expedia.no, men det er såklart ingen info om dette i profilen og all info på hjelpesidene er om OneKeyCash. Som vi ikke har her i Norge enda.. Det samme gjelder så og si all info jeg kan finne på nett. Noen her inne som vet hva fasit er? Jeg prøvde å spørre chatboten til expedia, men den skjønte ikke engang hvordan den skulle videresende meg til et menneske
Jeg er nødt til å poste en liten erfaring jeg har hatt med hotels.com de siste par dager. Jeg og samboer skal til Paris 18/5-21/5, og fant et hotell vi ville overnatte på. Pris booking.com: 8467,- (Genius nivå 1 medlemspris) Pris hotels.com: 11 097,- (Silver medlemspris) Siden hotels.com har prismatch ønsket jeg å bruke dem. Kontaktet de derfor på X (hvor de svarer umiddelbart og yter veldig god service). Fikk bekreftet av kundebehandleren der at denne var kvalifisert for prismatch, og jeg sendte screenshot og full dokumentasjon om medlemsnivå osv hos booking.com. Jeg skulle bare booke, også søke prismatch i ettertid, så skulle det være null problem. Søker da prismatch, og får til min store overraskelse avslag. Argumenterer imot og viser dem chatten jeg hadde fra X osv, og de spør "special advisors" og greier. Men enden på visa var at dem ikke godtok prismatch. Spør derfor om jeg kan avbestille siden de ikke overholdt avtalen. Får svar at de heller ikke kan ordne det, men de kan forsøke å kontakte hotellet for å høre om de vil gi kostnadsfri avbestilling. Får beskjed fra hotels.com at de har vært i kontakt med hotellet, men dem ønsker ikke å kansellere. (og ja, jeg vet det ikke er så veldig stor sum det er snakk om, men ble litt forbanna) Tar kontakt med hotellet direkte selv, og tilbyr meg å booke direkte hos dem mot at de kansellerer bookingen gjennom hotels.com. Litt mailer frem og tilbake så ordnet det seg. Jeg booket "Superior rom" på hotels.com, men det viser seg jo at det bare var booket et rom i kategorien under, ikke et faktisk superior. (igjen, det ble litt prinsippsak mot hotels.com) Enden på visa: Fikk booket hotellet direkte til ca. kr. 9 100,- og fikk da et superior som jeg i utgangspunktet booket. Lærdom for min del; styr unna hotels.com. Jeg har én gratisnatt som følge av 10 stempler, men kommer nok i veldig liten grad til å benytte de fremover med mindre de er absolutt rimeligst.
Dette løses veldig enkelt ved å booke med gratis avbestilling, noe min erfaring tilsier at flertallet av hotellene har. Med det sagt, jeg ville ikke stolt livet mitt på hotels.com og andre OTAer når man skal ha hjelp til hva enn det måtte være.
Spørs hva du mener med Gratis. Man får rom som kan avbestilles uten kostnad, men de koster noen ganger (ofte?) litt mer enn rom som ikke kan avbestilles.
Stemmer. Som jo i teorien er en kostnad sånn sett. Men enig, det er nok uansett lurere å bare booke refunderbart rom uansett.