Expedia vs Hotels.com

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av flexitravel, 06. mai 2018.

?

Hvis det er lik pris på rommet, velger du da Expedia eller Hotels.com?

1. Expedia

57.6%
  2. Hotels.com

42.4%
  1. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!

Jeg har brukt hotels.com for det meste når jeg booker hotell utenfor norge . Får da 4,5% trumf bonus på rewards netter. Rewads nettene verdsetter jeg til 10 % så i mitt hode får jeg da 14,5% bonus + EB poeng ved betaling med Amex. Har lest endel reisebrev etc her inne og ser at endel får oppgraderinger med Expedia, jeg har ikke opplevd lignende hos hotels.com selv om jeg har fått såkalt gull status der.

1. Opplever dere som booker med expedia eller hotels.com noen gang oppgradering? Jeg føler ofte det er motsatt, at hotellet gir de kjipe rommene til 3-parts bookinger.
    2. Noen som har regnet på verdien av poengene man får med Expedia? Jeg har booket 13 netter med verdig på 14k i 2018 hos Expedia. Dette har gitt med 275kr i verdi i poeng samt silver status. Regner det om til ca 2% bonus + 8,5 % trumf = 10,5%.

Takker for svar,

2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,582
    Bonuspoeng:
    113
    flexitravel liker dette
  3. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,368
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk oppgradert standard rom til executive rom (inkl executive lounge med middag, fri drikke og frokost) samt vip incheck på et VIP Access hotell i Praha.

drsyk, DanH and flexitravel like this.
  4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Corinthia?

5. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,368
    Bonuspoeng:
    93
    Ja:)

6. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,692
    Bonuspoeng:
    113
    ikke 100% relatert men fant ingen egen tråd for hotels.com.

ok, here goes;

jeg har booket et rom til familien i kroatia i ferien. kostet meg 9132,60.
    dette ligger nå til 8389,40, dvs en diff på 743,20

ingen stor sum der altså, men litt irriterende allikevel.
    har noen prøvd hotels.com sin prismatch på dette?

jeg kunne gjerne tenkt meg å fått dette diffrensiert uansett da jeg har 10% avbestillingsgebyr, og ser til min store forskrekkelse at det ikke har blitt booket via viatrumf:eek::eek::eek:

så om jeg får diffen tilbake vil det omtrent dekke inn de 10% jeg taper på å avbestille, for så å bestille igjen på viatrumf

7. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Gir Expedia mere tilbakebetaling til trumf en hva Hotels.com gjør? Bestilte en natt på hotels.com og fikk bare 4,5% som jeg syntes var meget dårlig,fikk mye høyere før :(

8. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Du får 4,5% når du er innlogget og samler bonusnetter, ellers får du vel 8%. Hos Expedia får du 8,5% uansett og der får du også bonuspoengene uansett. Personlig har jeg valgt å bruke Expedia så lenge prisen er lik.

jtmath liker dette
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mistenker at dette er akkurat hva hotellene ønsker at du skal tro..

Jeg har blitt oppgradert til suite på shangri-la med hotels.com rewards-natt.. Har ingen medlemskap der heller, men det passet nok bare slik for hotellet.. :)

10. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Enig @Are , må ta det med en liten klype salt. At man får kjipe rom risikerer man selv om betalingen har gått direkte til hotell, selv om man har litt status.

Opplevde selv å bli nedgradert da jeg spurte om å få bytte rom pga. støy fra ventilasjonsanlegg i bakgården. Når jeg ytret noe forsiktig om at jeg kanskje ikke var helt fornøyd med rommet, fikk jeg bare tilbake at det var samme romtype (noe jeg egentlig betviler pga, størrelsesforskjell blant annet).

11. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne tråden. Har blitt oppgradert på hotell pga gullkunde status hos Expedia. Jeg har aldri kjøpt noe hotell på Expedia, jeg er nemlig Hotels.com kunde.
    Men han i resepsjonen sa at dette var det "samme greia". Stemmer dette?

12. Ulf

Ulf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, det er «samme greia». Expedia-gruppen er morselskapet til hotels.com og en rekke andre online travel agents (OTA’er). Samme prinsipp gjelder for Booking-gruppen, som i tillegg til Booking.com består av flere OTA’er og metasearch. Disse to selskapene er så og si enerådende på det globale markedet.

Skarven liker dette
  13. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes det gode grunner for at jeg skal slutte med å bruke Hotels og gå over til Expedia?

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,620
    Bonuspoeng:
    293
    Høyere viatrumfinntjening hvis du vil ha med rewardopptjening samtidig. Det er grunnen til at jeg bruker Expedia med mindre prisen er høyere der en andre steder.

Skarven liker dette
  15. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    368
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det med Orbitz? Mener å ha lest ett sted på forumet her (i et ganske langt innlegg) at Orbitz er enda bedre siden de omtrent alltid har rabattkuponger tilgjengelige.
    Noen som vet hva jeg tenker på?

16. svedavlebaa

svedavlebaa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Expedia tar ikke ansvar og man risikere i veldig stor grad å betale for en reise som ikke blir noe av uten at kostnader dekkes.

Del denne siden