Hei, Jeg og Kvinnen har bestilt en CT-tur til Tokyo i sommer. Har TG F fra LHR til og TG Biz retur. En helt ok tur det, men returen har en 8t. layover som er litt lang... Vi har to utfordringer som vi håper å overkomme. Vi ønsker å fly F begge veier og vi ønsker å fly så tidseffektivt som mulig siden vi har barn vi ikke vil være lengre borte enn "nødvendig" fra. Jeg søker relativt ofte både på EF og AF etter potensielle F turen fra FRA/MUC/LHR til TYO og samme på returen. NH F slippes sjelden for 2 pax, men vet noen om det kan leses noe ut av feks F5 A4 på EF? Det samme spørsmålet gjelder også for LH, kan man lese noe ut av tilgjengelighet på F + A kombinasjonen hos noen av disse selskapene?
Har lite erfaring med sammenhengen mellom F og A-tilgjengelighet hos LH. Lufthansa slippes erfaringsmessig (det har vært noen unntak her og der) tidligst 14 dager før avreise. Når de da først slipper billetter, opplever jeg at jo lenger tid det er til avreise (f. eks 10+ dager), jo større tilgjengelighet må det være i F for at de skal åpne 2 seter (minimum F6). Jo nærmere avreise man kommer, jo større er sjansen for at de åpner 2 seter - har til og med opplevd at 2 seter har vært åpnet for F2 (36 timer før avreise). Dersom flyet er overbooket i M, Y og C, vil dette kunne påvirke tilgjengeligheten for bonusseter, selv om det skulle være 4-5 usolgte seter i F.
Er vel ytterst få (les:ingen) som har klart å booke NH F for to personer. De slipper som regel max ett sete, hvis de slipper noe overhodet. Er reisen din 12-13 dager er det håp for å kapre LH F på returen. Jeg klarte LH F FRA-HND t/r på en kortere reise. Et annet alternativ er TG F HND eller NRT-BKK-LHR/CDG/FRA i TG F. Her må du bare følge med på alternativ. Utfordringen på LHR-OSL er vel heller at SK ikke slipper mange awards. Da kan du jo booke RyanAir/Norwegian på tilbud som en backup om det haster veldig å nå frem til barna, og hoppe av Award-reisen.
Ja, LH F er nok det som er lov å håpe på! Jeg har SAS Pluss OSL - LHR, så TG F LHR via BKK til HND på turen bort, så det er i utgangspunktet retur som jeg ønsker å endre, men dukker det opp LH F, FRA - HND så griper jeg den med begge hender
Da krysser jeg alt jeg har for NH F på returen Er det noen som vet/kan synse litt på når NH slipper F billetter?
For min del gikk jeg for et tips her på forumet, og booket sporenstreks. Det var ganske kort tid før avreise.
Der var noen som fant det, og la det ut her, jeg husker ikke hvem det var, kanskje det var @jgroneng ? Eller @jvsandem ?