Expertflyer / United bonus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av runarg, 04. aug 2017.

  1. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en bonusbillett hos UA: OSL-BKK-SYD og tilbake MEL-BKK-OSL i C med TG. Nå fikk jeg lyst til å dele opp reisen ved å stoppe 1-2 dager i BKK på veien ned. Jeg ringte UA og det var ingen problem mot et lite tillegg. Problemet var at TG ikke hadde noen ledige bonusseter OSL-BKK 1 og 2 dager tidligere, sa de.
    Jeg har aldri brukt Expertflyer, men etter å ha lest om det her inne tegnet jeg et 5 dagers prøveabonnement på Pro. Jeg søkte på Award Tickets OSL-BKK med TG, og det var flere ledige i C på de dagene UA sa at det ikke var noe.
    Betyr det at Expertflyer ikke kan brukes til dette? Er det noen annen måte jeg kan søke på (bortsett fra UA)?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Uten at jeg vet vil jeg vel heller si at united ikke kan brukes til noe :D
     
  3. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Den skjønte jeg ikke helt......... Jeg MÅ jo bruke United for å bestille United bonusbillett?!
     
  4. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    ....Ehmm...javel?



    Hva med å fly nedover fra Stockholm eller København?
    Hvis ikke en award ticket går gjennom fra Oslo i C-klasse, så bare kjøp en enveisbillett til ARN/CPH og fly videre med UA billetten derfra.
    Kanskje det vil hjelpe. :)
     
  5. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har tegnet et abbonamento hos Expertflyer og søker på LH F fra FRA/MUC til LAX.
    Har mest lyst til å fly LH 450 (747-8I) siden det vil maksimere tid i FCT, avgang 14:05. Frem til nå har jeg i expert flyer bare søkt på denne flighten, mest for å se om jeg får dannet meg et bilde av hvor mye tilgjengelighet det er.

    Har siden 1. juli bare fått tre varsler om ledige billetter i bookingklasse O.

    Har også fulgt med på Awardsøket til United. Her har jeg søkt på OSL-LAX med maks en mellomlanding. Og her har jeg funnet flere dager med tilgjengelighet på LH450 som ikke blir vist/funnet med Expertflyer.

    Har ikke plaget Tallin med dette da det ikke passer med avreisen min. Har planlagt å reise 30. august, men kan vurdere å reise en dag eller to før ved tilgjengelighet med LH F.

    Men viser United mange spøkelser eller er det Expertflyer som ikke viser riktig?

    Edit: Akkurat nå viser United ledig på LH450: 09/08 og 10/08, men får ikke noe fra Expertflyer.
     
    Last edited: 06. aug 2017
  6. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er også ny på expertflyer, men jeg får følgende når jeg forsøker å søke på 9/10 august:

    The date specified is before the minimum date supported by the airline. Please specify another date.

    På United får jeg kun opp via Boston, så hvis den var der før i dag, er den nok borte...?
     
  7. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Bruk awardnexus.com til søk.

    Jeg bruker utelukkende denne søkemotoren og den har vært spot on 100%.
    Jeg har bruke denne til å finne billetter hos BA, SAS, EK, QR, LH, QF, LX, UA.

    Deretter booker du online eller ringer det selskapet du har poeng i.
     
    Last edited: 07. aug 2017
    Xflipper and Darkcho like this.

Del denne siden