Skal reise Amman til Frankfurt. Dette koster 6000kr en vei:..... og 3000kr pr vei viss man booker tur retur. Viss jeg booker vanlig billett: Amman til Frankfurt. Også flex billett: om 6 mnd tilbake fra Frankfurt til Amman. Får jeg tilbake alle pengene for flex billetten Frankfurt til Amman, uten å betale noen gebyrer viss jeg kansellerer reisen med engang jeg er hjemme? Flex billetten alene koster 6000 kr FRA til AMM.
Nei, det får du ikke. Hvis du kanselerer et segment på en tur retur pris, vil man prise om billetten slik at man ser hva en enveis billett hadde kostet og så får du evt igjen mellomlegget, som i dette tilfeller er 0.
Kan du sy inn en annen reise og få en dobbel open-jaw? Mulig det lar seg gjøre, og "returen" trenger ikke være spesielt kostbar..
Ser på alternativ: AMMAN til ISTANBUL nå. 2:20 - 4:40 med Turkish Airlines A330. videre med KLM 06:00 til AMS (ikke sammenhengende billett) ser at Turkish lander før tid terminal 1 og KLM videre fra terminal 1. Går dette fint? 1.5t mellomlanding ca. Ser at flyet fra Amman er en A330 maskin, noen som vet hvor den kommer fra før den lander i Amman og videre til IST? ser også at det er kun A330 og A340 som flyr over Israel. Mens når A321 flyr AMMAN til IST så flyr de rundt Israel og 1 time lenger flight?
Kan det ha noe med sertifiseringer å gjøre? Eller tilfeldigheter...? Flyprat-folket har kanskje bedre oversikt over slikt enn oss bonusidioter..