Første bonustur - hjelp til overnatting NY

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av n0gga, 15. jan 2018.

1. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Hei godtfolk.
    Tenker at dere her inne kan hjelpe meg litt, siden det tross alt er 87% deres feil at jeg har blitt så hjerneskadet som bonusjeger :p

Har nå tatt steget med bestilling til EWR fra OSL i desember med SAS Business sammen med fruen. Dette gir oss omkring 11 måneder på å ordne barnevakt, noe som burde gå greit.
    En annen ting som må ordnes er hotell, og jeg ønsker forslag fra dere reisevante på et helt OK hotell sentralt i NY. Vi er gjeldsslaver med to barn, hytte og hus - så det er ikke interessant med overnattinger til flerfoldige tusen pr. natt. Så i utgangspunktet et helt ordinært, rent og pent hotell vi kan overnatte på, da vi heller ønsker å bruke tiden i New York på å oppleve byen.

Vi ankommer 5. desember og reiser hjem søndag 9. desember.
    Takk for tips! :D

2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hyatt Regency Jersey City on the Hudson er ofte fornuftig priset. Har tidligere hatt 8.000 der for 4 netter. Om jeg ikke tar feil er det vel også der SAS huser crewet sitt. Er vel ikke mer enn 5 min med tog til manhattan. Om du vil bo dønn i smørøyet er Hyatt Centric Times Square bra, men etter at de har pusset opp er det dessverre veldig vanskelig å finne priser på under 2.000 natten. Millennium Hilton New York One UN Plaza er vel også tidligere nevnt til å være fornuftig priset, men har ikke bodd der så vet ikke.

Nå vet jeg ikke hva du legger i flerfoldige tusen, men 2000 natten synes jeg er innafor i NYC. Sikkert andre som kan komme med tips til ok hotell med bra beliggenhet under den prisklassen :)

n0gga liker dette
  3. Ronnyb

Ronnyb EBG

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Har bodd noen ganger på DoubleTree Suites by Hilton Hotel New York City - Times Square. Det er ett ok hotell med store rom til en grei pris. (fra ca 1500 Nok/natt)

Beliggenheten er helt perfekt, får du rom litt opp i etasjene får du en nydelig utsikt mot Times Square og Hudson River.

Det er ingen vits i å ha frokost med, da maten her ikke er noe å skrive hjem om. Finnes masse plasser i nærheten som gir deg mye bedre mat, rimeligere enn på Hotellet.

God tur når den tid kommer

n0gga liker dette
  4. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Kan noen svare med på følgende:
    Jeg og fruen bor i Narvik, noe som gjør EVE til vår foretrukne flyplass.
    Reisen til EWR er bestilt fra OSL grunnet tilgjengelighet, er det noen mulighet for å få denne til å starte på EVE?
    Ser at SAS har et morgenfly som vil gi oss 2,5 timer etter landing i OSL før flyet går over dammen, noe som er mer enn nok - det samme gjelder for hjemreisen (ennå bedre tid før flyet får nordover til EVE).
    Eller må jeg akseptere at turen til OSL må dekkes separat?

Takk.

5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    15,995
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket The hotel @ Times Square da jeg var reiseleder for en gruppe med jobben. God pris, sentral beliggenhet og, til å være New York, grei størrelse på rommene. Ikke noe fancy, men dere kommer til å være lite på rommet likevel. Til og med gratis frokost som i praksis var noe frokostblanding eller bagel - men som gjør underverker på et trangt reisebudsjett når man reiser 10 mann.

Xflipper and n0gga like this.
  6. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Vi skal til NYC i april, OSL-EWR, men begynner og ender reisen i HAU, så den må du nok bestille separat og dekke selv.

7. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    n0gga liker dette
  8. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.
    Ringte Tallinn og ordnet dette. Gikk helt uproblematisk for vår del, så nå kan vi ta hele reisa med samme billettnummer og bestilling! :cool:

EDIT: Og ikke minst for samme poengsum!

Xflipper liker dette
  9. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, dere brukte CT? Da blir det litt annerledes :)

10. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Tar jeg feil siden jeg tror at EVE-OSL-EWR vil koste det samme som OSL-EWR på bonunsbillett, uavhengig av CT eller ikke?

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Like mange bonuspoeng, ja.

KristianR liker dette
  12. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde forøvrig på Millennium Hilton New York One UN Plaza i desember. Finfint hotell, men Ambassador Grill (som er restauranten på hotellet) var skuffende. Ligger mange fine plasser å spise på i umiddelbar nærhet.

13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Som småbarnsforeldre ville jeg vurdert å bo sentralt mot flere metro linjer, hvis dere ikke vet at dere kommer til å bruke Lyft eller taxi( J opplever begge som billigere en uber).

Hells kitchen området har mye bra og ikke så dyrt av spisesteder. For det er vel viktig for dere å ikke måtte reise på tidlig kveldstid for å få noe å spise. Hvis dere da ikke tenker høyere pris på hotellet men lounge tilgang i stedet.

Uansett ville jeg tatt en titt på priser som ligger ute nå også sittet på gjerdet med en kanselerbar booking feks på Expedia og ventet på at salg og tilbud skal komme inn på andre aktuelle hotell. Med noen lagrede søk vil dere jo få beskjed.

14. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Helt riktig, men har ved enkelte anledninger erfart at det er vanskelig å finne bonusbilletter til populære destinasjoner når du putter inn små flyplasser som EVE som utreisested. Antar at det er på grunn av at alle segmentene må passe overens tidsmessig osv. Dermed hoppet jeg heller til når jeg fant noe jeg likte fra OSL, for så å ordne EVE-segmentet gjennom tallinn :D

RoadKing liker dette

Del denne siden