Første desember, første luke i kalenderen!?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av stekus, 01. des 2023.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra BDU.

    Nå er det desember og noen åpner første luke i adventskalenderen. Jeg gjør en liten innsats for å beholde EBD, og reiser trolig fra BDU for siste gang med SK idag. Ingen flere reiser planlagt herfra før Norwegian tar over.

    Artig routing. Automaten nektet meg bagasjelapp, og betjent sjekkinn lurte fælt på om jeg hadde noe spesielt ærend i Bergen :D
    Ble to bagasjelapper på bagen, for å få plass til alt.
     

    Attached Files:

  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,862
    Likes mottatt:
    22,384
    Bonuspoeng:
    293
    God 1. desember fra Dubai Marina. Ikke mye som minner om advent her, men det gjør ikke meg noe. Meldt 28 grader og sjansen for nedbør er vel minimale.

    IMG_1901.jpeg
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,415
    Likes mottatt:
    24,489
    Bonuspoeng:
    183
    God 1. desember alle sammen!

    I kveld blir det julebord med jobben, håper det ender bra:)

    [​IMG]

    Ha en strålende fredag alle bonusnisser:)
     
    Ursa, Flymunda, Flyrlavt and 15 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Clarion CPH.
    Kaffe på sengen, og snart klare for avreise til LAX. Ikke like varmt som Dubai, verken på CPH eller i LA, men vi skal nok overleve likevel. :)

    Håper alle får noe gøy i julekalenderen!
     
    Wiolenze, Flymunda, Flyrlavt and 11 others like this.
  5. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Reisen begynner med en forsinkelse. Tårnet på BDU er ikke bemannet så vi kommer ikke noe sted. Skal visst komme en flygeleder om et kvarter nå :confused:
    Spøker kanskje for Bergen turen min da, men poengene får jeg nok uansett, vil jeg tro. o_O

    Edit: Bakkepersonalet ved BDU er i hvert fall løsningsorienterte. Her kjøres det de-ice ved gate, så vi kan reise straks flygeleder har kommet på plass.
     
    Wiolenze, Ursa, Flymunda and 13 others like this.
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,014
    Likes mottatt:
    13,982
    Bonuspoeng:
    183
    God advent fra badekarskanten.

    Er " ingen steder" og skal ingen steder. I hvertfall ikke i dag. Tenker det blir krumkakesteking, jeg.

    God tur til alle som er/skal på reise.
     
    Flymunda, Flyrlavt, Jeanette and 11 others like this.
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,267
    Likes mottatt:
    17,539
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag/ettermiddag fra Singapore. Fin fligth fra LHR, super dupert crew som hadde full kontroll på alt!

    De nye imigration-automatene på SIN liker ikke personer på 189cm eller høyere.

    En formiddags-cocktail …
    IMG_8870.jpeg

    IMG_8871.jpeg
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,390
    Bonuspoeng:
    293
    1. desember
    Ny dag og nye muligheter
    A7D66372-772A-4509-92C8-4ACFA4D844BB.jpeg
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,504
    Likes mottatt:
    22,137
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret.

    Bilen ble ikke godkjent i går pga knekt fjær eller noe slikt. De må skaffe nye deler fra et annet land enn Norge, og forventer å ha bilen ferdig om to uker. Passer utrolig bra, siden jeg uansett skulle reise bort fra tirsdag og jeg er ikke tilbake før bilen er anslått ferdig. Hell i uhell.

    Ha en flott fredag :)
     
    Wiolenze, Berlioz, Flymunda and 10 others like this.
  10. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Kom meg tids nok till OSL for å nå neste leg til BGO. Kunne bare ha fortsatt videre med SE-RUB ser jeg, Birger Viking flyr direkte til HEL nå. Men så virker ikke Wi-Fi på SE-RUB, så da er det like greit å ta et annet fly videre.

    Ser ellers at frokosten allerede inneholder en hilsen fra de nye franske eierne!?

    Ledig midtsete fra BDU til OSL var ikke så rart, men jammen ble det ledig midtsete til BGO og, selv om flyvertinnen annonserte flere ganger at flyet er heeeelt fullt :)
     

    Attached Files:

    Last edited: 01. des 2023
    Flymunda, Flyrlavt, EndreD and 7 others like this.
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,720
    Likes mottatt:
    21,773
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret i Sandefjord!

    En av mine kollegaer har invitert på vafler og juletrepynting mot slutten av arbeidsdagen så da er det bare å glede seg.

    Ha en flott fredag!
     
    Flymunda, Flyrlavt, Jeanette and 6 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    Da er første luke i julekalenderen åpnet.
    IMG_20231201_090920PXL_20231201_080824882.PORTRAIT.ORIGINAL.jpg
     
    haifinn, Spielhaug, Berlioz and 19 others like this.
  13. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    1,462
    Bonuspoeng:
    93
    God første desember!
    Bare 2,5 uke igjen av jobb før man leverer inn alt av utstyr og skal begynne på nye eventyr etter 13,5 år i samme firma. Spennende tider i møte :D.

    Fikk epost fra Sas om luke 1 i kalenderen, og her var det noe tilbud.
    Ser at det er ganske gode tilbud til tider/steder (light er tatt bort):

    upload_2023-12-1_9-23-41.png
     
    Wiolenze, Flymunda, Flyrlavt and 12 others like this.
  14. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra solfylte sør. Her avspaseres det med høye kneløft, og eneste på tapetet i dag er å la roboten støvsuge og vaske gulv samt pakke inn en overraskelses-adventskalender til madammen som er handlet inn i smug over lengre tid, satser på det blir en slager. Må heller ikke glemme det viktigste; sanke inn det meste av det nødvendige til hele desember på dagens 10%-trumftur til Spar - får vel hive på noen tørrvarer også.
     
    Flymunda, Flyrlavt, Jeanette and 7 others like this.
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,258
    Likes mottatt:
    4,488
    Bonuspoeng:
    113
    Go´ættemiddag fra samuraienes rike!
    Ikke noe kalendre her, men trolig trippel lukeåpning på søndag i Trondheim.
    Her er det alt mørkt og siste shopping av hobbyradioting og ikke minst kniver er unnagjort. Ble fire kniver som skal gies bort i julegave, men siden dette er ukultiverte folk uten kniv-vett, så ble det rustfritt stål og ikke de superskarpe i polert karbonstål denne gangen. De er nå pakket forsvarlig ned i innsjekket bagasje siden det er overmåte strevsomt å få 30cm sushikniver inn på flyet. Kan forøvrig melde at gamle Masamoto var ikke å se, men bare en ungdom sikkert yngre enn femti år. butikken har vært i familen et par hundre år, så sikkert lurt å slippe til neste generasjon. Ungdommen klarte helt fint å slipe opp knivene før utlevering.
    Ellers har de redusert vareutvalget noe. Dette er en butikk som egentlig leverer kniver til profesjonelle folk, og sist hadde de flensekniver som ser ut som en hockeykølle på halvannen meter med 40 cm sylskarpt blad på enden. Dette brukes hovedsakelig til å partere hval med. Tipper Masamoto ble lei av å forklare amerikanere hva dette var, og så se de grønne trynene rygge ut av butikken :confused:
    Anyways, ryktet sier det trolig blir en mini-IF treff på loungen i morgen, og det er jo alltid hyggelig!
    Ha en god lukeåpning for alle som har luker å åpne!
     
    Wiolenze, milehigh, Flymunda and 12 others like this.
  16. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    277
    Bonuspoeng:
    63
    Kan du dele lenken til denne for oss som ikke har fått den på epost?
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    Du finner den også i appen
     
    AirMags and Preference like this.
  18. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    470
    Likes mottatt:
    3,408
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra hjemmekontoret!

    Litt trett i dag, oppsamling av forsinkelser gjennom dagen ga to timers forsinkelse inn til CPH. Ombooket til SK1474 som i det minste var mer eller mindre i rute til OSL. Uten innsjekket bagasje var det helt greit å tusle ned til P6 og se en isfri bil klar til kjøring hjemover.
    Vel hjemme hadde vesla pyntet huset til den store gullmedalje, ingen tvil om hvilken årstid vi er inne i med alle de nissene (nei, ikke bonusnisser) spredt rundt på hver eneste horisontale flate. Alle har fått hver sin julekalender, min ser ut til å inneholde vin og øl...:D:cool:
    Ha en fortreffelig dag!
     
    holmen, AirMags, Flymunda and 8 others like this.
  19. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,605
    Likes mottatt:
    30,940
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra MBT og tur i skogen;

    IMG_4232.jpeg

    Uka har gått som planlagt med reising for en gangs skyld, null flights:) Neste uke er tilbake til «normalen»
     
    Upsaker, holmen, OyvindN and 8 others like this.
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    23,614
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Florøida. Gårsdagens julebord forsvann raskt ut av kroppen sidan det berre vart konsumert fire øl. Underholdninga bestod i song, musikkbingo og ein grovis. Effektivt avvikla julebord ein torsdagskveld.

    Elles kan NRK Vestland melde om noko som alle her på forumet har visst i årevis:

    upload_2023-12-1_12-7-5.png
     
    OyvindN, Berlioz, Eddie47 and 6 others like this.

Del denne siden