T-1 Til Flytur Ellers ser det ut som litt av varmen og sola er tilbake. Og Yr melder om gode sjangser til å få brukt både solbriller og shorts, nordover utover i uka. Hvor spiser jeg i Tromsø på en mandag? Så lenge Smak og Emmas er steng? Ha en god tur enten det er til hjemmekontoret eller til fjerne farvann.
God morgen fra solkysten, litt skyer men det blir en fin dag. Over surrer WF452 fra BGO-AES .. noe trafikk er det selv om det er betydelig reduksjon av de store fuglene. En tur til by’n i dag ..
God morgen fra Viken. T-1 storby overnatting hos NCC. Booket standard rom, så får vi se magien til statusen vår. Mat er selektert på Nodee, med coctails på Sky bar. Vi får se hvor fuktig dette ender Ha en super uke folkens, snart helg
God morgen! I går ble det endelig en tur opp i luften, dog kun i Microsoft Flight Sim. Tror alle passasjerene på Sutenai Airlines flight 001 fra OLA til TRD overlevde, men det gjorde visst ikke understellet på flyet. Ja, ja det er vel en grunn til at jeg foretrekker å sitte et par seterader lenger bak... Ha en fin dag, og måtte dere som er ute og flyr på orntli få litt mer kompetente piloter enn undertegnede
God morgen fra Farris Bad. På vei ned til frokost nå. Solen skinner som vanlig og dette blir en bra dag Ha en fin dag flotte forum
725 for en fireretters med is til dessert? Forsvarer maten og servicen ellers stedet? Har sett på dem og lest. Men hører gjerne om du/noen har spist der?
Jeg har vært der to ganger, svært fornøyd begge gangene. @OttoL spiste hvalen da vi var der sist. Tror han var godt fornøyd også. Om det er verdt pengene må man nesten vurdere selv.
Har vært der to ganger selv, og drar tilbake ved neste høve. Ellers er arctandria (fææsk), skarven (kjøtt) og duverden gode alternativ, men ikke i samme gate som mathallen (bokstavelig og billedlig talt).
God morgen fra det høye fjellet i anledning. Ferie brukes til å sjekke ut halvdels familie nyervervelse av en hytte. Meget pent, en del regn på vei oppover men nå er det riktig værtype. Muligens forsøk på Gaustatoppen ila dagen. Det som er litt synd er at halvdel er veldig glad i Moet og Chadon sin kongelige tørr, det er ikke undertegnedes favoritt. Hun skulle handle og vi fikk et kompromiss, det ble Moet og Chadon... God midtuke folkens
Har nesten forsøkt de fleste retter der, og ja de leverer bra standard. Crispy Duck er en mini favoritt hos meg.
God morgon! Andre natt på Svalbard er over. Gårsdagen inneheldt blant anna ein organisert fottur. Sist vi var her lånte vi rifle sjølv og styrte oss sjølve (då var ein deltakar litt meir kjend). Denne gongen var det ukjent terreng og vi gjekk for det trygge valet. Tidfordelinga på turen var omtrent 2/3 pausar og 1/3 aktiv gange. Vi hadde nok hatt tid til ein del bomturar på den tida pausane tok, neste gong trur eg vi prøvar oss på eiga hand igjen. På den svært positive sida so bestilte vi champagnesmaking på hotellet (Funken). Smakinga vart gjennomført i Det Gamle Nordpolet som ligg i kjellaren på hotellet og inneheldt tre champagnar, tre kanapéar og ein dyktig sommelier frå Frankrike. Smakinga starta med Jaquart Grand Millésime 2000 og eg vart overraska over at dei starta med ein vintage. Denne vart fulgt opp av La Grand Dame 2004 og til slutt Veuve Clicquot rosé. Det skal seiast at champagnane dei har på smakinga varierar og at vi truleg var heldige, men smakinga kan i alle fall anbefalast! Eg følte i alle fall at vi tjente pengar med tanke på at vi betalte kr 535 per person (pluss at vi la på nokre kroner i tips). Ha ein strålande dag alle saman!
Funken er en perle som jeg sterkt anbefaler til alle bonusnisser Litt små rom men er man heldig kan man ende opp på en av Hotellets 2 suiter. God stemning og fantastisk mat. Gjerne med Sas bonus kampanje billetter med Sas premium fordelen og booking av Funken på poeng kampanjene gjennom Nc
Hvis du vil ha mer casual så likte jeg BBQ'en til Graffi Grill godt: https://www.graffigrill.no/tromso Ellers er jo Hot Tako Pizza på Yonas en klassiker for alle Tromsøværinger. Og nei, det har ingenting med Taco å gjøre. Maskinverkstedet i den nye bydelen de bygger ved brua har jeg hørt mye bra om. Ikke vært der selv. http://maskinverkstedet.no/ Rå Sushi har god California-inspirert sushi.
Gjester som velger å gå tilbake er en trygg anbefaling. Skarvens biffhus har kje på menyen som et spennende alternativ. Men hvalen frister på Mathallen. bra, det er en god anbefaling. Stoler på Hellstrøm. Graffi er vurdert. Selv likte jeg menyen på nitti gritti bedre, men de er stengt mandag. Det blir Suvi på tirsdag, som er nevøenes favoritt. Så der blir det sushi. Takk alle for en klar og tydelig anbefaling. Da er bord bestilt på Mathallen med Graffi som back up. Hvis ungdommen heller vil ha det casual. Fint med et forum som kan svare på det meste.
Vil nå ikke kalle Funken for en perle, men de har blitt bedre de siste 20 årene. Som du skriver, knøttsmå rom. Lite sjel, men de en lite hakk bedre enn polarhotellet (som er nitrist). Men er man opptatt av en gratis flaske vann, og en mulig oppgradering så er det stedet å være i Longyearbyen. Polarfareren, Basecamp og Polarriggen har betydelige mer sjel, og ikke minst at de er betydelig mindre.