Første reise I Tips, regler og kjekke ting å ha med seg

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Smyggen01, 11. mars 2022.

1. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Hei.

Dette året har nådd 100 000 poeng + CT. Og ser det at ift "Star alliance poengtabell" har jeg opptjent nok til en F-class reise tur/retur USA.

Men hva gjør jeg nå? Gjennom tiden her i Insideflyer har jeg lært mye forskjellig, og hørt om mye forskjellig, som ikke alltid er så lett å forstå seg på, hehe.

Det jeg ønsker med denne tråden, er tips fra dere engasjerte og erfarne reisere hva jeg gjør videre, hva er fremgangsmåten til å bestille en CT reise i F-class etc. Håper det kommer relevante tips slik at andre som meg også kan ta i bruk denne tråden i deres første reise.

Ser frem til svarene deres! :p

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    I dag finnes det 2 muligheter for F, Lufthansa og ANA. For USA er det kun Lufthansa som tilbyr F. Det er 2 vidt forskjellige strategier som funker med disse to. ANA slipper F-seter opptil 355 dager frem i tid. Disse er selvsagt svært populære og forsvinner fort.
    Lufthansa slipper F-seter opptil 14 dager før, men mer realistisk 1-5 dager før utreise. En god strategi kan da være å bestille C-klasse på ruter du vet tilbyr F, og følge med i dagene opp mot utreise for å se om det blir noen F ledig

tobeornot999, Ulf and democomputer like this.
  3. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for bra svar! Dette hjelper.

Hvor går man videre i prosessen for å evt claime en av F setene til LH når de er sluppet?

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Da må du ringe telefonnummeret som er oppgitt for bestilling av reiser med Companion Ticket. Om du har opptjent en CT som du sier, står informasjonen i mailen du skal ha mottatt fra American Express.

5. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,535
    Bonuspoeng:
    183
    Denne trenger du ikke I F, men havner du på rad 20 i Plus hos Sas på langdistanse er denne fin å ha med seg.

13A45213-4B53-4FE6-A170-A486DC4AAFC2.png

6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste benyttet vel også Expertflyer for å sjekke når F-seter er sluppet. Det finner du ikke på SAS sine sider. Evt kan du ringe inn hver dag å sjekke, det har jeg gjort siden det som vises på Expertflyer ikke alltid er tilgjengelig for SAS

7. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Snodig, gikk gjennom alle mails fra American Express. Det er ingen mail ang ct, burde jeg ringe inn å høre kanskje?

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    De har innimellom problemer med mailen sin, men du skal se den øverst på sas.no hvis du prøver å bestille en poengbillett.

Jeanette liker dette
  9. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Yes, den ligger der =) Men ble nysjerrig på dette tlf nummeret for å booke en CT-tur.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    +47 64 81 60 99

travelislife liker dette
  11. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14