Hei. Dette året har nådd 100 000 poeng + CT. Og ser det at ift "Star alliance poengtabell" har jeg opptjent nok til en F-class reise tur/retur USA. Men hva gjør jeg nå? Gjennom tiden her i Insideflyer har jeg lært mye forskjellig, og hørt om mye forskjellig, som ikke alltid er så lett å forstå seg på, hehe. Det jeg ønsker med denne tråden, er tips fra dere engasjerte og erfarne reisere hva jeg gjør videre, hva er fremgangsmåten til å bestille en CT reise i F-class etc. Håper det kommer relevante tips slik at andre som meg også kan ta i bruk denne tråden i deres første reise. Ser frem til svarene deres!
I dag finnes det 2 muligheter for F, Lufthansa og ANA. For USA er det kun Lufthansa som tilbyr F. Det er 2 vidt forskjellige strategier som funker med disse to. ANA slipper F-seter opptil 355 dager frem i tid. Disse er selvsagt svært populære og forsvinner fort. Lufthansa slipper F-seter opptil 14 dager før, men mer realistisk 1-5 dager før utreise. En god strategi kan da være å bestille C-klasse på ruter du vet tilbyr F, og følge med i dagene opp mot utreise for å se om det blir noen F ledig
Takk for bra svar! Dette hjelper. Hvor går man videre i prosessen for å evt claime en av F setene til LH når de er sluppet?
Da må du ringe telefonnummeret som er oppgitt for bestilling av reiser med Companion Ticket. Om du har opptjent en CT som du sier, står informasjonen i mailen du skal ha mottatt fra American Express.
Denne trenger du ikke I F, men havner du på rad 20 i Plus hos Sas på langdistanse er denne fin å ha med seg.
De fleste benyttet vel også Expertflyer for å sjekke når F-seter er sluppet. Det finner du ikke på SAS sine sider. Evt kan du ringe inn hver dag å sjekke, det har jeg gjort siden det som vises på Expertflyer ikke alltid er tilgjengelig for SAS
Snodig, gikk gjennom alle mails fra American Express. Det er ingen mail ang ct, burde jeg ringe inn å høre kanskje?
De har innimellom problemer med mailen sin, men du skal se den øverst på sas.no hvis du prøver å bestille en poengbillett.