Hei, endelig har jeg kommet opp i en viss poengsum og fått mulighet til å bruke CT. Jeg tenkte å bestille (fortrinnsvis Business) til Sør-Korea eller Japan for reise engang i 2022. CT går ut dette året. Hvordan ville dere gått fram for å få en billett? SAS star alliance er også stengt inntil videre.
Bruk Awardfares til å finne billettar. Billig og god løysing. Du kan bestille billettane ved å ringe til SAS. Det brukar å gje best resultat om du ringer til det danske nummeret.
Spørsmålet har selvfølgelig vært svart på i mange tråder allerede. Vet ikke om du er ny på forum eller om du er utlest både her og der @Rushhour. Jeg ville startet med å lese https://insideflyer.no/forums/threads/dine-vellykkede-bookinger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/ Den tråden gir deg gode forslag til ruter som er bookbare og lovlige. Og mange innlegg beskriver prosessen med å booke godt. Så ville jeg reflektert over hva du ønsker deg av reisen. Vil du fly mest mulig? er det noen selskap som er viktige? Vil medreisende bare raskt frem? https://insideflyer.no/forums/threads/bestille-bonusbillett-step-by-step-hjelp.15814/ https://insideflyer.no/forums/threa...r-andre-poengreiser.16163/page-36#post-401004 her finner du mer info om regler osv. Min erfaring er å søke opp langstrekk på datoer til aktuelle destinasjoner først, og så jobbe med tilknytning flyene etterpå. Selv bruker jeg en kombinasjon av United.com lifemiles air canada og ana sine søkefunksjoner for bonusreiser. Ofte flere for å sjekke om jeg finner tilsvarende tilgjengelighet. Og noterer selvfølgelig flightnr og tidspunkt i et eget dokument sånn at jeg har all info tilgjengelig før telefon og agentrullett på telefonen.
Takk for svar begge to, jeg er bare ny i dette gamet. Jeg vil fly minst mulig egentlig, mest mulig tid på destinasjon er det jeg ønsker. Skal lese meg opp på linkene, og forhåpentligvis få til første CT-booking!
Hvis du vil fly minst mulig er det vel fornuftig å se etter Asiana fra Europa. Og da helst fra en by som dere kan fly direkte til fra startflyplassen deres.
Jeg gjør et søk på united og kan f.eks. velge en slik rute. Kan jeg med utgangspunkt i disse detaljene jeg ringe inn til Tallin og bestille en CT-billett med de poengene jeg har?
Det kan du. selv ville jeg startet med å søke på reisene mellom seoul og Europa og så søkt opp tilknytning etter at jeg fant riktig antall saver awards. På aktuelle ruter. Så ville jeg sett på kombinasjoner med greie avgangstider og mellomlandinger. Og hatt noen alternativer klare. Så blir det opp til CT booking hva de faktisk finner. Og ikke minst hørt med dem om de finner noen bedre ruter.
Tar alltid langrutene først (Saver award) også finner jeg tilknytningsflighter etterpå. Men personlig liker jeg/vi å finne gode lounger på veien slik at mellomlandingene ikke blir kjedelige. Også prøver vi forskjellige selskap og må ikke alltid fly raskeste vei
Jeg har hatt problemer med at United ofte oppgir feil antall ledige plasser når man gjør et søk som resulterer i connecting flight. Dvs. f.eks. Det finnes 5 ledige plasser på business class Oslo - Frankfurt, men kun 1 ledig fra Frankfurt til Seoul = Dette vises som 5 ledige hvis man søker fra Oslo - Seoul. Så du må nok søke leg for leg. Lykke til!
Du har rett, ser det når jeg søker leg for leg. Takk for tips! Et annet spørsmål, hvis det står 85k miles + avgift, tilsvarer det 85k EuroBonus poeng + avgift?
Bruker du Star Alliance gjelder alltid disse poengprisene for EuroBonus: https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/star-alliance-point-chart/ (Sjekk «Definitions of regions» nederst på siden om du lurer på hvilken region et land tilhører.) For rene SAS flygninger gjelder disse poengprisen: https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/point-chart/ Til Sør-Korea (eller Japan) koster det 165,000 bonuspoeng for to personer (ved bruk av CT) med Star Alliance. Sjekk også ut tråden: DINE VELLYKKEDE BOOKINGER AV CT ELLER VANLIG POENGREISE for inspirasjon.