Førstegangsbooking CT til Sør-Korea/Japan

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rushhour, 28. mai 2021.

  1. Rushhour

    Rushhour Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, endelig har jeg kommet opp i en viss poengsum og fått mulighet til å bruke CT. Jeg tenkte å bestille (fortrinnsvis Business) til Sør-Korea eller Japan for reise engang i 2022. CT går ut dette året. Hvordan ville dere gått fram for å få en billett? SAS star alliance er også stengt inntil videre.
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Bruk Awardfares til å finne billettar. Billig og god løysing.

    Du kan bestille billettane ved å ringe til SAS. Det brukar å gje best resultat om du ringer til det danske nummeret.
     
    Rushhour liker dette
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet har selvfølgelig vært svart på i mange tråder allerede. Vet ikke om du er ny på forum eller om du er utlest både her og der @Rushhour.

    Jeg ville startet med å lese
    https://insideflyer.no/forums/threads/dine-vellykkede-bookinger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/
    Den tråden gir deg gode forslag til ruter som er bookbare og lovlige. Og mange innlegg beskriver prosessen med å booke godt.

    Så ville jeg reflektert over hva du ønsker deg av reisen. Vil du fly mest mulig? er det noen selskap som er viktige? Vil medreisende bare raskt frem?

    https://insideflyer.no/forums/threads/bestille-bonusbillett-step-by-step-hjelp.15814/

    https://insideflyer.no/forums/threa...r-andre-poengreiser.16163/page-36#post-401004
    her finner du mer info om regler osv.

    Min erfaring er å søke opp langstrekk på datoer til aktuelle destinasjoner først, og så jobbe med tilknytning flyene etterpå.

    Selv bruker jeg en kombinasjon av United.com lifemiles air canada og ana sine søkefunksjoner for bonusreiser. Ofte flere for å sjekke om jeg finner tilsvarende tilgjengelighet. Og noterer selvfølgelig flightnr og tidspunkt i et eget dokument sånn at jeg har all info tilgjengelig før telefon og agentrullett på telefonen.
     
    Gullars, Rushhour, Spielhaug and 8 others like this.
  4. Rushhour

    Rushhour Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar begge to, jeg er bare ny i dette gamet.

    Jeg vil fly minst mulig egentlig, mest mulig tid på destinasjon er det jeg ønsker.

    Skal lese meg opp på linkene, og forhåpentligvis få til første CT-booking!o_O
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du vil fly minst mulig er det vel fornuftig å se etter Asiana fra Europa. Og da helst fra en by som dere kan fly direkte til fra startflyplassen deres.
     
  6. Rushhour

    Rushhour Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg gjør et søk på united og kan f.eks. velge en slik rute. Kan jeg med utgangspunkt i disse detaljene jeg ringe inn til Tallin og bestille en CT-billett med de poengene jeg har?

    upload_2021-6-22_16-40-2.png
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan du.

    selv ville jeg startet med å søke på reisene mellom seoul og Europa og så søkt opp tilknytning etter at jeg fant riktig antall saver awards. På aktuelle ruter. Så ville jeg sett på kombinasjoner med greie avgangstider og mellomlandinger. Og hatt noen alternativer klare. Så blir det opp til CT booking hva de faktisk finner. Og ikke minst hørt med dem om de finner noen bedre ruter.
     
  8. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Tar alltid langrutene først (Saver award) også finner jeg tilknytningsflighter etterpå. Men personlig liker jeg/vi å finne gode lounger på veien slik at mellomlandingene ikke blir kjedelige. Også prøver vi forskjellige selskap og må ikke alltid fly raskeste vei
     
    Shyneno liker dette
  9. Leon

    Leon Raccoon City Officer

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43

    Jeg har hatt problemer med at United ofte oppgir feil antall ledige plasser når man gjør et søk som resulterer i connecting flight. Dvs. f.eks. Det finnes 5 ledige plasser på business class Oslo - Frankfurt, men kun 1 ledig fra Frankfurt til Seoul = Dette vises som 5 ledige hvis man søker fra Oslo - Seoul. Så du må nok søke leg for leg. Lykke til!
     
    Rushhour and Shyneno like this.
  10. Rushhour

    Rushhour Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Du har rett, ser det når jeg søker leg for leg. Takk for tips!
    Et annet spørsmål, hvis det står 85k miles + avgift, tilsvarer det 85k EuroBonus poeng + avgift?
     
    Leon liker dette
  11. SirH00D

    SirH00D Roger, Roger. What's our vector, Victor?

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    53
    Bruker du Star Alliance gjelder alltid disse poengprisene for EuroBonus:
    https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/star-alliance-point-chart/
    (Sjekk «Definitions of regions» nederst på siden om du lurer på hvilken region et land tilhører.)

    For rene SAS flygninger gjelder disse poengprisen:
    https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/point-chart/

    Til Sør-Korea (eller Japan) koster det 165,000 bonuspoeng for to personer (ved bruk av CT) med Star Alliance.

    Sjekk også ut tråden: DINE VELLYKKEDE BOOKINGER AV CT ELLER VANLIG POENGREISE for inspirasjon.
     
    Rushhour and holmen like this.
  12. Rushhour

    Rushhour Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Nice, takk da begynner jeg å skjønne dette
     

Del denne siden