F-RUTER SOM KAN BOOKES MED EUROBONUS (Anno 2022)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 12. sept 2021.

  1. Westlife

    Westlife Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Men ser aldri noe på awardfares..
     
    Cumulus liker dette
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares estimerer first class-tilgang for Eurobonus basert på hva den finner hos United, Air Canada og Lifemiles. I løpet av de siste ukene har Lufthansa forsvunnet helt fra aircanada.com, noe som antagelig påvirker resultatene.
     
    Insomnia4u and Westlife like this.
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    931
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    93
    Søk hos United, men vær obs på at United har bedre tilgjengelighet enn Eurobonus, så det er ikke sikkert SAS har tilgang selv om United viser at det er ledige billetter. Se mitt innlegg tidligere om tilgjengelighet i F hos LH.
    Alternativt kan du ringe SAS og sjekke om det er noe tilgjengelig på de aktuelle datoene uten å sjekke hos United.

    upload_2023-8-17_9-39-37.png
     
    vippern, Spielhaug and Westlife like this.
  4. Greatvalley

    Greatvalley Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor bestiller man reisen nå til dags? Er det vanlig sas kundeservice eller det ct telefonen i Tallinn som fortsatt gjelder? Noen år siden sist jeg gjorde dette
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,038
    Bonuspoeng:
    183
    CT-telefon hvis du har CT: 64 81 60 99.
     
  6. jenfik

    jenfik Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    God morgen,


    Jeg ringte idag for å booke First med EY LHR-AUH på Eurobonus poeng. Utifra timevis med googling og lesing på diverse forumer samt gjentatte telefoner til SAS fant jeg ut at det må være tilgjengelighet i "GuestSeat" for at det skal være mulig å booke for andre enn EtihadGuest medlemmer. Dessverre viser det seg at dette ikke stemmer for EB medlemmer og hos SAS kundeservice finner de kun tilgjengelighet i Business.


    Det står lite informasjon (som jeg kan finne) om samarbeidet mellom SK og EY annet enn at pris på First er oppgitt på SAS sine sider og logisk tenkning da betyr at dette er mulig å booke. Er det noen som har erfaring i form av å ha booket First med Etihad ved bruk av EB? Jeg er redd det er samme som med flere andre selskaper der First er blokket for oss med EB medlemskap.
     
  7. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, jeg har to CT som må bookes før nyttår, og 425000 EB-poeng. Er det i det hele tatt mulig å finne 4 F-billetter på samme flygning? Kan reise på kort varsel, eller booke lenge i forveien. Er åpen for de fleste reisemål.

    Alternativt, er det enklere å finne 2F og 2Biz p samme fly? Kan man i så fall invitere de to med Biz inn på F lounge, for eksempel?
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,173
    Likes mottatt:
    36,706
    Bonuspoeng:
    293
    4 F billetter på samme flight har jeg ikke hørt om siden jeg starte å sanke poeng. Kanskje rent teoretisk på en LH F flyvning der du booker setene de siste dagene før avreise, og ellers flyr C ruten du har booket ( som er vanskelig nok å finne) for 4.

    Jeg vil tippe at den beste strategien per i dag er å lete etter 2 + 2 seter og heller møtes på mellomlandinger/ start/ destinasjon.

    ANA F ble lagt ut som 2 seter på noen flyvninger en periode. Men det er meldt om lite tilgang på 2 post covid. Men det kan jo sjekkes, og må bookes dagen de slippes.
     
  9. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ser stadig mer enn 2 i LH F, men ofte dagen før eller samme dag.
    Problemet er at man fort da ikke kan booke en backupreise, siden endringer ikke er tillatt innen 24t før avreise.

    Kom akkurat hjem fra HKG med LH på utreisen, da booket jeg reisen 6t før avreise fra OSL. Agenten så 4 seter. Hvis man ikke skal bli mange dagene vil det ofte også være relativt gode muligheter for 4 i C på hjemveien.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,173
    Likes mottatt:
    36,706
    Bonuspoeng:
    293
    Uten at jeg kan love noe, så har det løst seg med F oppgradering på booking under 24 timer før. både for meg og andre på forum. Så det er vel verdt det å ringe.

    Hadde vært gøy om noen fikk til 4 seter på LH F, men tror at spørsmålsstiller bør ha en reise booket som han vil gjennomføre også uten LH F.
     
    Norwegian_Traveller and Bettan like this.
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan prøve å booke om og det kan gå bra som @ccurrahee sier. I tillegg er det jo ingen grunn til at backupreisen er samme dag som den dagen man reiser hvis man får tak i F. Så blir det bare bonus med F og et døgn lenger ferie. Forutsetter såklart fleksibel arbeidsgiver eller at man aksepterer å "miste" en feriedag.
     
  12. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Takk! Vil det ikke da være best å ikke booke noe (C) på forhånd, siden sjansen for å få 4 F på akkurat den flyvningen er liten? Og heller følge med om/når det kommer 4 F ledig på en rute? Da kan man kanskje få utfordringer med å få retur med poeng riktignok.
     
  13. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg trenger ingen backupreise, men vil jo bruke/booke mine CT i år før de går ut.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,173
    Likes mottatt:
    36,706
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke hvem du reiser med. Men er det realistisk at alle 4 møter opp på OSL kl 10 når du har vært på telefonen med SAS kl 07? Og at alle 4 er fornøyde med, kanskje å reise på tur og kanskje ikke? Og er dere klare for ikke å ha booket hotell osv til den destinasjonen dere ender opp på?

    Hva med returen. Det hjelper ikke å finne LH F til EZE, hvis returen blir Avianca i øko med 7 timer i Bogota på natten? Eller er det også ok=?

    Jeg vet ikke. Skjønner ønsket om F, men å ikke ha en reise en ønsker å gjennomføre kommer også med noen kostnader.

    PS, jeg har reisefølge som lett hadde tatt 1 uke ferie i OSLO, om det ikke ble F og hadde blitt med og smilt om det ble.
     
    AirMags and Insomnia4u like this.
  15. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    5,516
    Bonuspoeng:
    183
    Naboen og jeg hadde plutselig tur til BOS samme helg. De med UA vi med SAS. Noen dager før booket vi om til LH F via MUC, dagen før avreise fikset naboen seter på samme flight. Så vi var fire pax på samme LH F på bonuspoeng.

    Tenker 2+2 er beste plan. Og som alltid, vær fornøyd med det du booker og håp på oppgradering.

    K
     
    holmen liker dette
  16. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig viktige spørsmål å stille seg de over. Likevel, om man er (VELDIG) fleksibel på reisetidspunkt og reisemål, har fleksibel jobbsituasjon, og, hvis det er aktuelt, fleksible barnevakter, så er det absolutt mulig å få til, også for 4 personer.

    HKG og EZE er eksempler på gode destinasjoner til et slikt prosjekt, flightene går sent fra FRA, så man får som regel tid til å pakke, og 4-10 dager ut er det veldig hyppig tilgjengelighet i C på hhv. EZE-FRA og HKG-FRA (ofte 9+). Vi klarte det med én mellomlanding hver vei, men må sikkert belage seg på at det kan bli flere, høres ikke ut som at det er et problem for denne gjengen nødvendigvis.

    CLT har også hatt en del F-tilgjengelighet tidligere i høst, men der slutter de vel med F nå senere i oktober.

    HKG og EZE krever heller ikke visum, men husk å sjekke slikt om man vurderer andre destinasjoner som måtte dukke opp - og det er vel greit at alle har en gyldig ESTA.

    Det viktigste må vel være å være litt ukritisk til reisemål, er ikke så ofte man ser 4+ F-seter ut fra Europa, så om man ser noe så bør man kanskje bare kaste seg over det, gitt at man finner en retur som funker.

    Lykke til:)
     
    Baldrick liker dette
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,117
    Likes mottatt:
    9,239
    Bonuspoeng:
    183
    Trikset er vel å ta en fest i Frankfurt (egen enveis billett). Ringe SAS når det åpner på morgenen og booke any F ledig. Da er det også god tid på FCT.
     
    Henrik, AirMags, Baldrick and 7 others like this.
  18. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, reisefølge er bedre halvdel og to barn, så de stiller hvis muligheten byr seg :) Litt kronglete retur (elelr tur) kan vi leve med, og overnatting er jeg ikke bekymret for.
     
  19. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Takk! Det beste hadde vært å få beskjed i hvert fall ettermiddagen dagen før vi må reise fra Norge. Alternativer er som sagt å ta en tur til Frankfurt og satse på at det dukker opp noe F derfra, hvis ikke bare ta noen dager i Frankfurt isteden. Hartenkt på visum ja :)
     
    Molde liker dette
  20. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Må si det er morsomt å se at noen har en såpass fleksibel livssituasjon at de kan prøve seg på dette, og med rette innstillingen også! Står respekt av det, og jeg håper at alt klaffer for dere til slutt.
     
    alfa liker dette

Del denne siden