F kan ikke søkes frem hos sas. Når jeg fant disse igår på AF var det også økonomi tilgjengelig på AF for sas (dobbeltsjekket dette via sas sine *A bookingsystem på nett) på samme flyvninger som også hadde F tilgjengelighet. Slik det ser ut nå er det jo kun lifemiles som har tilgang til økonomi.
Har du sjekka på telefonen? Eg har nemleg søk også med Lufthansa C 85dagar før, her sleppast seter til andre men ikkje til SAS. Eg har dog ikkje sjekka telefonen om dei finn ting som ikkje er på SA søket til SAS. Det er tross alt SAS IT me snakkar om?
Noen som har funnet ut om F er bookbare i TG? Ser det vises 1 ledig i AF, men det kanskje for få ledige seter tilgjengelig for at oss EB nisser får booket?
Finner 1 sete TG F på mange dager LHR-BKK med TG911. Ofte tilgjengelig en drøy håndfull C seter også. Men når selv ikke C setene er tilgjengelig gjennom SAS, er nok sannsynligvis konklusjonen at disse setene i internfaktureringen i *A ikke er i prislisten for billigste *A bonuskategori. Og da vil ikke SAS tilby dem, siden de er gjerrige. Omtalt i mange andre tråder her på IF, det med billigste kategori bonus som eneste tilgjengelig hos SAS. Samme problem treffer mange fine LH billetter også. Og sikkert flere carriers.
Gjerrig er nok et feil betegnelse. Hvis SAS ikke har penger så må de begrense kostnadene og tilbudet i Eurobonus programmet. «Der intet er, har selv keiseren (bonusnissene) tapt sin rett!» Jeg tror vi skal være fornøyd så lenge det er mulig for oss å bruke bonuspoengene til reiser. Når kassen tom og kreditorene sier stopp vil det stoppe av seg selv …
Joda, men det blir litt som å si at man bør være glad for å få first price skinke for trumf bonus, mens Gilde sin smaker bedre og ville vært tilgjengelig om man fikk velge selv. Nå er det ikke slik, men du ser sammenligningen. Det koster mer for sas, helt klart. Men de konkurrerer også om bonus-kundene. Som kan velge feks Miles&More hos LH istedet, hvis vi skal holde oss til *A.
Jeg bryr meg aldri om hva som står under «tilgjengelighet» for SAS EuroBonus der. Har fått booket mye som det står «ingenting tilgjengelig».
Ok, kanskje var ikke eksempelet så godt, da Ønsket bare å få frem at SAS i beste fall har underkommunisert at det kun er enkelte (og billigste) tilgjengelige *A bonusbilletter som kan kjøpes for poeng.
@tobeornot999 peker på et viktig faktum og det er at det gjennom Covid krisen har vært gjort store forandringer i hvilke billetter vi kan få booket og hvilke regler som brukes for bookinger med EB. Og da særlig i kategorien som vi her inne mener gir mye valuta for poengene. På den måten har poengene ikke bare blitt litt vanskeligere å hente inn med litt Viatrumftørke men de er også vanskeligere å få brukt poengene med den uttellingen en faktisk kunne få pre Covid. Sier ikke det er umulig, feks ser det ut som om Thai F plutselig finnes igjen, men at det er blitt vanskeligere. Så får vi se hva fremtiden bringer.
Fra Amex Experiences side: Som et resultat av den rådende situasjonen i verden med coronaviruset (COVID-19) har SAS besluttet å temporært begrense bestillinger betalt med EuroBonus-poeng. Begrensningen gjelder bare for reiser med andre flyselskper i Star Alliance. Som en konsekvense av detta kommer det ikke heller væremulig å bruke din companion ticket (bonusreise til halve poengprisen) for bestillinger med disse flyselskapene i den samme perioden som begrensningene gjelder.
Fin måte å si " vi er blakke på ".... Corona er jo nesten over og reiselysten er på vei oppover. Fant forresten noen biletter i SA i gårkveld, med bilettpris 99 000poeng vs 85 000poeng.. Så mulig det kommer en prisøkning (Igjen) også..
Dette er gammelt (og utdatert) nytt fra da SAS satte *A-bookinger på pause i starten av pandemien. Amex har nok bare glemt å fjerne beskjeden etter at SAS åpnet opp igjen.
Skulle si det samme som @trygveat. SAS opphevet heldigvis dette da de igjen åpnet nettsiden for online *A bestillinger for et par måneder siden
Ja jeg fant ikke AES OSL IST KTM på hverken SAS bonus søk eller awardfares. Ringte inn. Vipps, booket akkurat det jeg ville. Reiser på onsdag