Kikka på en tur tilbake til min favorittby i USA, Boston, og tenkte skjemme bort meg sjøl med F ene veien. Sjekka Lufthansa der kosta en vei 67k mens 2 veier kosta 32k, er det noen logisk forklaring bak det eller blir det mulig å kjøpe en vei til 16k som prisen er ved tur retur? Turen er tenkt i desember ca. Evt andre selskaper med F til Boston man burde vurdere? Helst noe man tjener eurobonus på.
Enveisbilletter longhaul er grisedyrt. Prisene du fant er korrekte. Du vil aldri finne F en vei til 16. Prisen du fant på 32k t/r er billig
Om du kun vil fly F en av veiene kan du forsøke å lete opp en t/r med F en vei og C den andre. Berg-Hansen priser en slik kombo til 29k en tilfeldig helg til høsten, så ikke nødvendigvis veldig mye å spare.
Spørs jo hvor du drar og om du har status. Jeg regna på det for en tur til LAX for noen år tilbake og forskjellen på LH F og SK Biz full flex med EBG var forholdsvis liten både hva pris og poeng angikk. Dog skal der bemerkes at LH billetten var på salg.
@Fleksnes , det Upsaker henviser til her, er at du får 300% av antall miles fløyet. Hvor mange miles det er, kan du se på gcmap. Eksempel ser du her.
Ca, 26.000 poeng t/r gitt at du flyr OSL-FRA-BOS-FRA-OSL. Mellom OSL og FRA får du 2.000 poeng hver vei mens det mellom FRA og BOS t/r er ca. 7.400 miles som gir ca. 22.000 poeng. Du kommer et godt stykke på vei til EBG/EBD med en slik tur!
På FRA har man en egen terminal til F passasjerer. Begge har en bra F lounge og godt tilbud. Er jo litt spesielt med en egen terminal, men du må da ut av sikker sone og tilbake via innsjekk der, da den i utgangspunktet ikke er ment for transit, selv om mange i transit bruker den. Jeg ville nok valgt FRA fordi det er artig, men MUC gir deg ingen dårlig opplevelse. Spørsmålet er nok også hvordan flytidene passer.
Hvis jeg skal via FRA så er det snakk om å fly videre til MUC. Virker som alle fly går derfra til Boston. Kikker også litt på en retur fra Montreal istedenfor Boston og da er det Swiss som flyr.
Ingen dårlig ide å ha Swiss en vei. Det får man jo normalt ikke booket med eurobonus heller, dog gir det lavere poengopptjening. Om du får med deg både FRA og MUC på samme tur er jo artig om du prøver å maksimere opplevelsen. Pass i tilfelle på at du har nok tid, minst par timer på hver.