F tur med CT i sommerferien + unger

Tråd i 'Bonushjelp' startet av yukho, 09. nov 2016.

1. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Får dårlig samvittighet av å etterlate ungene hver gang pappa og mamma drar og bruker opp sine CTer... Har 2 x CT klar, men bare rundt 290 000 poeng, betaler barn full "pris" 190 000? I såfall mangler jeg noe... :) Begynner å bli litt erfaren på finne CT F turer selv, men aldri prævd meg på sommerferien og attpåtil 4 stykk, jeg trenger tips av dere som har mer erfaring enn meg! Eller er jeg helt på bærtur nå? Hvis vi skal ta med ungene, så må det skje i sommerferien, eneste tiden alle 4 har fri samtidig.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Betingelsene finner du her.

Slik jeg oppfatter teksten, står det ikke noe om ytterligere rabatt for barn. Det faller forsåvidt på sin egen urimelighet, allerede 50% og så mer? :)

Legg ellers merke til punkt 7, usikker på om det kan generere problemer?

yukho liker dette
  3. NordicLane

NordicLane Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Kun barnerabatt på bonusreiser på SAS
    Dessuten utfordrende å finne 4 bonus-billetter i F på samme flyvning.

yukho liker dette
  4. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Urimelighet? jeg bare spør fordi jeg ikke hadde nok poeng ellers... ;)

Last edited: 09. nov 2016
    RoadKing liker dette
  5. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ordner seg, ene CT er kona sin, hun får ta en telefon parallelt om jeg ikke får beskjed om det. :)

RoadKing liker dette
  6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vile vel heller satset på å finne C med unger.
    Mye enklere å finne tilgjengelighet og F-kabinen skånes for skrål :p

Leknes liker dette
  7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Skrål har sure middelaldrende menn bare godt av :D F med sukkerhøye barn er festlige saker.

mhsalv, stalek and yukho like this.
  8. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det begrenser seg vel ganske mye. Alle disse tre faktorene er med å gjøre det vanskelig. Og spesielt alle tre på engang.
    -4 reisende.
    -Sommerferie.
    -First.
    Du finner nok reise for alle fire i C, men å finne fire F seter i sommerferien da skal du være heldig og flesksibel både med tanke på reisemål og tider. Og er det sommeren 2017 så tror jeg du allerede nå bør lete etter alternativer.
    Om dere f.eks setter to i F og to i C så kan dere bytte på å sitte i F.
    Eks FRA-BKK-Tokyo. Tur retur så er det to leg hver i C og F. Lurer på om de to som flyr med F kan gjeste de to andre in i Loungen i BKK. Står følgende hos Thai "- One guest departing same day on any Star Alliance operating flight allowed".
    http://www.thaiairways.com/en_TH/exp_thai/Airport_Services/royal_orchid_lounges.page

yukho liker dette
  9. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,007
    Bonuspoeng:
    293
    En mulighet er vel å reise 2 og 2, til samme destinasjon så klart, men med forskjellig Routing. Gjør det i det minste lettere å finne seter

yukho liker dette
  10. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da har noe en bedre halvdel en meg, det hadde vært no go i denne familien :) Hadde til nød gått domestic.

yukho liker dette
  11. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,007
    Bonuspoeng:
    293
    De har reist mye aleine for å finne meg på jobb rundtomkring i verden så det går fint her:)

Fredrik81 liker dette
  12. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Mange gode tips.
    Men hvorfor skal Kids-Children reise på F ? Skal ikke dette holdes litt hellig ?

Hadde jeg på en betalt LH-F-billett oppdaget at det var småbarn ombord, hadde jeg kanskje heller bedt om en kompensasjon, og flyttet til C.

Noe av poenget er jo at man vil ha muligheten til å hvile/sove når mulig.

Har reist en del i SK-C på routingen OSL-EWR om sommeren, og det er jo rene Zoo-class. Børstne foreldre som ikke klarer å ta vare på barna, osv.....

NoLimit liker dette
  13. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er både enig og uenig. Nå var ikke spørsmålet om jeg får lov å ta med ungene mine på F, var det vel? Jeg drikke ikke alkohol, skal jeg be om kompensasjon hver gang jeg får noen rølpete skandinavere i nærheten?? Mine barn vet faktisk hvordan de skal oppføre seg på fly eller offentlig plasser for den saks skyld. Også har vi jo CT fra Platinum som vi ikke ønsker å waste på C.

Thomas123, bighc, anders82 and 3 others like this.
  14. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe... jeg har til og med dumpa 2 av dem i en kafe utenfor loungen fordi jeg ikke kunne gjeste inn alle 4 (Fikk litt dårlig samvittighet da, dro ut igjen etter 10 min.).

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Oj... Det har jeg aldri gjort, ikke med venner en gang. Familien holder sammen.

yukho and Fredrik81 like this.
  16. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,015
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, så utrolig bra. :D

17. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Enten det er F, C, eller T, så er min erfaring at det er hundre plagsomme voksne - normalt menn i alderssegmentet 45-70 - for hver slitsomme unge, og det har ikke bare å gjøre med proporsjoner i forhold til antall reisende middelaldrende menn og reisende småbarn.

Jeg ville hver eneste gang, uansett klasse og strekning, valgt en sliten baby foran en brautende, arrogant, udannet idiot av en voksen - som for eksempel dansken som fyret seg opp på OSL-CPH i går morges over at det lå en bag i hans bagasjehylle, som han hadde rett til. Dette er den andre dansken jeg har sett gjøre dette.

18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,202
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må du ikke spore helt av her, det handler ikke om kids/no kids i F, men om tilgjengelighet. Har man poeng, har man lov :D

Tilbake til topic: de som tenker at sommerferien kan være et minus for F tilgjengelighet, så kan det etter min erfaring være det stikk motsatte. Jeg har hatt F kabin helt alene på 2 turer i sommerferien sist nå, når det nesten ikke er forretningsreisende.

Men det som også nevnes av andre her er selvsagt tilgjengelighet. Ingen selskaper med revenue management æren i behold legger ut 4 bonusseter i F. Kanskje ved en glipp, evt nylansering av rute kan man skyte gullfuglen og finne noe slikt. Jeg vil karakterisere sjangsene som "slim-to-none".

Min løsning: book to separate turer, hvor hver voksen tar med et barn hver i F på forskjellige flighter.

Happy hunting!

Scandipendler and yukho like this.
  19. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en god idé! Takk!

Del denne siden