Dag 12: Dagen startet igjen med frokost på hotellet. Etter frokost dro de andre ut for å bade mens jeg pakket sakene. Etter endel hotellbytter på turen er det blitt litt pakking så det begynner å gå greit. Utsjekk kl. 11 og bading til kl. 12. Deretter kjøring i retning Philadelphia og USS New Jersey. Hadde egentlig tenkt å ta en liten matbit på veien men plutselig var vi fremme og hadde betalt for parkering. Ble litt dyrere utflukt enn planlagt med $10 for parkering og $75 for en familiebillett. Men veldig interessant å komme ombord og se på skipet. 887 fot langt, så stort som juling. Etter skipet stoppet vi på Dominos for lunsj og fortsatte deretter til hotellet i South Brunswick. Etter Crowne Plaza var Sonesta ES Suites en liten nedtur. Fint rom / leilighet men veldig lite bassengområde og betydelig flere andre gjester. Men, men. Vi fikk oss en dukkert og deretter litt kortspill før Real Madrid - Atletico Madrid på TVen med take away sushi.
Dag 13: Dette ble den store «golf dagen». Etter en OK frokost på hotellet kjørte vi til Dick’s Sporting Goods og kjøpte en 3-pakk med Disc Golf disc’er. Deretter kjørte vi til en bane på et universitet i nærheten og hadde planer om å spille alle 18 hull. Det startet bra men var varmt. Etter 9 hull måtte vi ta en vanningspause i skyggen og etter 14 hull var minstemann ferdig. Han blir veldig varm og svettet som bare det. Vi ga oss derfor etter 16 hull. En helt OK bane men litt åpen etter våre standarder. Gøy var det uansett. Deretter bar det til en innendørs minigolfbane for å få ned temperaturen litt. En «Monster Golf» bane som egentlig var veldig fin. Og deilig og kald (Bilder tatt av minstemann) Lunsj ble to-delt der gutta kjøpte med seg mat fra Subway mens kona og jeg spiste ramen på en sushi-restaurant. Veldig godt! Fikk absolutt tankene tilbake til vår Tokyo-tur i høst. Etter lunsj kjørte vi tilbake til hotellet og gutta hoppet rett i bassenget. Det koste de seg mens jeg løp en time på mølla. På vei hjem fra lunsj hadde vi stoppet på Shop Rite og kjøpt inn til middag. Ost og kjeks. Dette og kortspill ble slutten på dagen. Imorgen kjører vi til NYC.
Dag 14: Siste dag med basseng på hotellet før vi skulle kjøre tilbake til NYC. Startet dermed med en kort frokost før gutta fikk boltret seg i vannet til vi måtte kjøre i 11:30-tiden. På vei til hotellet på 36. gate stoppet vi for noen bilder i Liberty Park. Veldig bra sted for bilder av Manhattan Skyline. På vei derifra ble det litt krise. Utrolig mye mer trafikk enn forventet. Vi kjørte fra Liberty Park kl. 12:45 og var fremme på hotellet på 36. gate (mellom 8. og 9. Av) kl. 14:10. Da var det bare å hive fra seg bagasjen og kjøre ned til Battery Park for å levere bilen før kl. 15:00. Var fremme der 14:50. Så der fikk vi kjenne på treg trafikk i NYC ... Akkurat nå ville det tatt 45 min med bil og 1 time og 45 min å gå samme strekning som vi brukte 1 time og 25 min på. Kona og gutta hadde blitt igjen på hotellet og sjekket inn mens jeg leverte bilen. Så de tok seg litt lunsj i nærheten. Selv ble det Taco Bell på vei tilbake til hotellet. Denne gang var det som jeg husket fra «gamledager» Etter lunsj tok gutta det rolig på hotellet mens kona og jeg tok en gåtur i området. Deilig å bare kjenne på å være i NYC Til middag hadde vi fått tips om en diner som heter Big Daddy’s på 20. gate. Vi tok bena fatt og etter litt over 30 minutters gange var vi på plass. Litt sight seeing på veien. Veldig bra sted og god mat men dyrt og tregt. Fra vi satt oss til maten kom tok det helt nøyaktig 1 time. Mini-burgere og pannekaker til gutta, Cobb Salat til kona og sliders til meg. Også milkshake Etter middag var eldstemann litt kvalm så da gikk vi hjem istedenfor den planlagte Uber’en. Deilig det i sommernatten Imorgen flyr vi hjem fra EWR til CPH kl. 23:30.
Dag 15: Kona dro på gym’en mens vi andre slappet av litt ekstra i senga. Frokost ble det ikke før 09:30. Sent til å være oss. Etter frokost tok vi undergrunnen til St. Patrick Cathedral. Deretter kjøpte vi inn til lunsj (Subway + en salat) og gikk til Central Park. Der fikk vi besøk av noen ekorn mens vi spiste. Så litt kortspill (bombe!) før vi tok undergrunnen tilbake til hotellet. Satt i lobbyen, tok noen turer ut i området og spilte litt kort de neste timene før SuperShuttle hentet oss kl. 18:55. Vi var siste passasjerer som ble plukket opp så det bar rett til EWR. Og heldigvis skulle alle på terminal B Innsjekk var fort unnagjort (ingen kø) mens security var et mareritt. Vi hadde «fasttrack» men det var faktisk en negativ ting denne gang. Vår kø tok lengre tid enn den vanlige .. Vi brukte ca. 40 min. gjennom Så kom nok en skuffelse: Vi gikk igjennom security i terminal B (spurte ved innsjekk om vi kunne bruke C men fikk ikke lov). Da vi kom inn viste det seg at det ikke går noen airside transport til terminal C og United Polaris Lounge. Dermed måtte vi bli i B og hadde kun tilgang til LH Senator Lounge (som var full) og SK sin som ikke har den beste serveringen (for å si det pent). Hadde gledet oss fælt til Polaris så det ble en litt kjedelig avslutning. Flyet skulle gått 23:30 men er nå akkurat klart for taxi, kl. 00:00.
SuperShuttle fungerte supert. Booket på nett før avreise fra Norge. Gratis avbestilling frem til to timer (begge veier). Da var igjennom tollen på EWR fant vi frem til «Welcome Center» og der bekreftet de billettene og sendte oss videre til er nytt «Welcome Center» på nivået under. Der viste vi igjen billettene og fikk beskjed om ca. 25-30 min ventetid. Faktisk ventetid før bussen kom: max 3 min Så kjørte vi til byen og vi hadde første stopp. Det er selvfølgelige litt flaks. På vei hjem får en pickup innenfor 15 min. Kan følge busse live på nettet så en går ut av hotellet på rett tidspunkt. Vi var siste pickup (kun to andre i bussen) og dermed bar det rett til EWR. Tror vi brukte ca. 25 min ut. Alle skulle på terminal B så det passet bra Veldig godt fornøyd med SuperShuttle!
Dag 16 (EWR-CPH-OSL): Turen hjem med SK C gikk veldig fint. Boarding startet sent og avgang ble dermed 30 min. forsinket. Alle fant seg godt til rette og kona la seg til å sove så fort vi var i luften. Gutta så på film ca. 45 min før de også la seg. Begge sov helt til ca. 30 min før landing. Selv tok jeg en forrett (tunfisk) og hovedrett (kalv) før jeg la meg. Tunfisken var veldig god, kalven var OK. Vi hadde bedt om å vekkes for frokost så ca. 1,5 time før landing var det opp. Ingen stor frokost men OK. Loungen på CPH er ingen stor opplevelse men jeg fikk tatt en kjapp dusj. Flyet til OSL var fullt, vi hadde 1D/E og 2 A/B. Landet på tiden og fikk ut bagasjen relativt kjapt etter en tur i Taxfree. Takk for oss, USA! Neste gang tar vi flere netter på hvert hotell (minimum 3) og bor heller i Ocean City enn Atlantic City
Supert, Googlet de og leste så mye forskjellig. Får se hva jeg ender opp med. Tenkte å teste ut blade helikopter på returen fra manhatten til Newark
Det er nice. Hadde det på blokka da jeg besøkte New York under «RTW»-turen min i februar men var ingen reiser som passet (av de rimelige).
Skal gi en oppdatering hvis jeg bestemmer meg for det Men da prøver jeg ut SuperShuttle på vei fra JFK Takk for tipset!
Husk at du kan ha med maks 8 kilo bagasje på blade. Med mindre du betaler for en egen bil som kjører bagasjen din
Det kan stemme. Mulig jeg husker feil eller at de har endret. Det var i hvert fall litt mindre enn jeg hadde sist.
Takk for en flott tur, virker som barna trivdes og fant seg til rette på denne turen, kan tenkes en slik tur enten på nyåret eller senere i 2020, flotte bilder og reise tips. Bare under hva barna tenker, hvis, ved neste flyreise og det ikke er en stol som magisk vis kan bli til en seng der (altså min utfordring med å forklarer barna, ulike alternativer: 1. Det var ikke ledig plass, konsekvens de går foran i flyet og sjekker 2. Det er ikke lov med barn(den er allerede ugyldig). 3. Straff for å ikke spise grønnsakene sine? 4. Alle kapital gikk til å betale div kredittkort regninger...Den kan gå, de er litt for unge for å skjønne trumf og EB poeng riktig enda 5. Eller bare fly europeiske ruter og si sånn er det bare...
Dette var morsomt å lese. Vi var på nesten samme tur med barn, tidligere i sommer. Morsomt å se bildene. I løpet av 3 uker besøkte vi NY, Philadelphia, Atlantic city, Wildwood, Ocean City (i Maryland) og til slutt Lancaster, Pennsylvania. Kan spesielt anbefale de to siste stedene. I fra Ocean city kjørte vi til nasjonalparken Assateague Island en ettermiddag, det var magisk! Milevis med nydelig og ren strand. Delfiner hoppet rundt oss og det var villhester langs veiene. Lancaster er også utrolig fasinerende midt i Amish-land. Utrolig flott natur, kultur, hyggelige folk og beste maten vi hittil har funnet i USA. Roadtrip på østkysten kan virkelig anbefales, da området har utrolig mye å tilby