Fast Track Immigration BKK

Tråd i 'Reisemål' startet av bunit, 07. juli 2023.

  1. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    787
    Bonuspoeng:
    93
    Familien reiser til Koh Samui på mandag med Turkish i Biz, vi har transfer til Bangkok Air på BKK (ca 3 timer).

    Har hørt at det er fast track/priority line i immigration for Biz passasjerer, noen som kan bekrefte /avkrefte at det gjelder for ankomst med Turkish Biz?
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,463
    Likes mottatt:
    25,103
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjelder ankomst BKK.
    Hold til høyre ved immigrasjonen, likt med rullestol og eldre.
     
    bunit, Wiolenze and Rscott like this.
  3. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for info. Drar også til Samui om 14 dager. Greit med en påminnelse om at fast track er til høyre. Pga en ombooking mistet vi biz videre til Samui med PG på utreisen, og prøvde derfor å se om vi kunne betale for fast track gjennom security innenlands etter å ha hentet ut bagasjen. Men det har de vist sluttet med etter at noen hadde filmet og publisert derfra. Noen som vet noe om dette, eller om det fortsatt er muligheter?
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fløy PG til Samui i Januar og da la jeg ikke merke til noe fast track security på innenlands. Det må ha vært på et eget sted isåfall, men jeg tviler siden security er så nær gate på innenlands
     
    Rscott liker dette
  5. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Domestic har security før gates (samme prinsipp som changi)
    Om du har gjennomgående billett videre finnes det transfer sluser fra internasjonal til domestic og domestic til internasjonal, jeg har aldri reist via disse slusene selv så ingen erfaring.
    Ankommer du BKK i biz så følger man skilting mot immigration fast track, det er 2 'gangbroer' og kun den ene har fast track på høyere side som nevnt over.
    Etter du har passert costum er det rett opp til 4etg og helt i andre enden av terminalen for domestic flights.
     
    Rscott liker dette
  6. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Jeg har bare vært to ganger på BKK, og da fløy vi domestic-int og int-int. Det er ikke mulig å få gjennomgående billett/bagasje fra OS bonus til PG, så vi må ta strafferunden via bagasjebåndet. Men satser på at to timer transfer holder.

    BKK er for øvrig den eneste flyplassen madamen har blitt stoppet og fratatt insulin for sjekk av papirer osv. Det kostet oss fort en halvtime ekstra.
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det er en annen tråd her ang transfer til PG hos BKK og at de klarte å få tagget bagasje helt frem, for så å få nye boardingpass i transfer check-in (som er rett før transfer-security).

    Men det vet man ikke før en står ved check-in avreisedag vil jeg anta. Interline-avtaler er vanligvis fleksible ift tagging av bagasje selv om det virker litt random (tror kanskje det avhenger av kunnskapsnivået til de som sitter på check-in).
     
    Rscott liker dette
  8. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Vi brukte ca 30 min fra vi gikk av flyet til vi stod i service skranke for vietair når vi landet kl 15:05 på torsdagen. Usikker på check in policy til PG men 2 timer transfer syntes jeg var kort.
    Var heldig og fikk baggasjen kjapt (nr 3 av båndet) samtidig som bagasjen til reisefølge (reiste på egen PNR) allerede var sendt til bangkok i forkant. De hadde for kort transfer i Frankfurt og baggasjen ble ikke med til London og ble shippet direkte til Bangkok. Kom derfor ei dame med etternavn og huket tak i oss når vi ventet ved båndet.
     
    Rscott liker dette
  9. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg vet. Men PG har nettopp oppdatert through-check policy, og det står eksplisitt at de ikke godtar gjennomgående bagasje med to separate billetter. De har interline-avtaler med de fleste selskaper i *A, men det gjelder kun hvis man reiser på en enkelt billett.

    Bangkok Airways would like to announce the Revision of Separate Ticket Policy applied to all Bangkok Airways operated flights as per following details.

    When passenger travel with two separate tickets, Bangkok Airways will no longer through-check passenger and bags to the end destinations on the secondary separate ticket.


    For INBOUND travel, Bangkok Airways will not accept through check both passenger and bags from International/domestic flight to connect with any PG flight in case of any two separate tickets issued. Passenger must claim the luggage and recheck in at Bangkok Airways check in counter to obtain PG boarding pass. For those traveling with International flight, passenger must also need to clear customs and immigration.

    Bangkok Airways strongly recommend traveler to issue ticket in one conjunctive ticket instead of multiple separate tickets to avoid hassles at the connecting point, and enjoy care free journey without anxieties.
     
    Insomnia4u liker dette
  10. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ettersom det ikke er mulig med fast track til domestic er jeg enig. Har nå byttet til et fly en time senere. Bytter heller tilbake hvis det skulle vise seg at vi får god tid. Greit med flex til USM når det går et fly hver halvtime eller så.
     
    RoadKing liker dette
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    I november gikk jeg ut av flyet fra London 06:30 og var ved gaten til Phuket-flyet maks 45 minutter senere. Da ble jeg møtt ved gangbroen, tatt med gjennom fast track immigration og sjekket inn på neste fly uten bagasje.
     
    Rscott liker dette
  12. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Betalte du noe for dette, og hvilke flyselskaper/klasser fløy du med? Har forsøkt å sjekke opp meet-and-greet, men det virker som det har blitt noen begrensninger pga uheldige fotodelinger. Sendte forespørsel til PG, men det eneste de kunne tilby var innsjekkingsautomat for å spare tid.
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det skjer automatisk når du ankommer med Thai First. Prøvde å komme meg gjennom domestic transfer siden jeg ikke hadde bagasje, men det var ikke mulig pga separate billetter.
     
    FlyerOslo liker dette
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Ah, Thai First ja :) Det har jeg også landet på BKK med. Da ble vi hentet med golfcart og fløy gjennom hele prosessen frem til loungen før avgang til SGN. Det er noe sånt jeg var ute etter, men regnet med å måtte betale siden vi bare flyr biz.
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    First er First :cool:
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er Thai F ja. Utrolig kjekt siden du blir guidet hele veien. De hjalp oss til og med til skranke for transfer til daghotellet vi hadde booket. Samme tjeneste kan kjøpes:

    https://www.limousine.in.th/fast-track-immigration.php

    Vi hadde også en koffert som ble igjen på LHR og papirarbeidet var allerede gjort for det da vi kom til bagasjebåndet. De ville bare ha telefonnummer og adresse til hotellet vi skulle bo så ordnet de resten. Dette antar jeg var en tjeneste Thai F hadde da og ikke noe tjenesten over hjelper med ;)
     
    Insomnia4u, holmen and Rscott like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Spot on hva som man forventer skal være forskjellen når man reiser F. Skjer det noe, så skal du være ivaretatt fra A til Å i den utstrekning det lar seg gjøre.
     
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    798
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Ankommer BKK i business så har fast track ved ankomst, men drar dagen etter til DPS i økonomi. Noen med erfaring om det er veldig lang kø ved avgang når man skal gjennom immigration og security? Flyet mitt går fra BKK kl 09.35. Trenger ikke sjekke inn, regner med jeg allerede har sendt all bagasjen til DPS og har boarding pass. Tenker på den fast track pakken man kan kjøpe til rett under 400kr, er det verdt det?
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Vanskelig å si akkurat hvor lang tid det tar, siden det kommer an på hvor mange folk immigrasjon setter i skrankene.

    TG har omgjort området for fast track når du reiser business og det er nå mer nøytralt merket. Antagelig for å tjene penger på disse firmaene som tilbyr pakker. De er vel fremdeles under Chapter 11 selv om det går bedre.

    Etter å ha hatt 200+ flighter gjennom BKK i endel år vil jeg påstå at reiser man UT fra BKK er det verdt det, men sjelden INN. Dette pga at du må vente på bagasjen i opptil 30 min uansett.

    Dvs at siden du har boardingpass betaler du 400kr for å kunne beregne ca 10 min på å være gjennom security+immigration. Kan fort gå 40-60 min med den vanlige, selv om jeg opplever at de er blitt litt raskere(hjalp å kutte de immigrasjonskortene)
     
    Magnus77 liker dette

Del denne siden