Fast Track Immigration BKK

Tråd i 'Reisemål' startet av oniec, 31. okt 2024.

1. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for update! God tur

2. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Samboer fikk boardingkort til KBV ved innsjekk på OSL. Jeg gikk på insjekk BKK og fikk bekreftet at bagasjen hennes var med videre, før hun gikk ut fra terminalen.

Når vi nå ankom KBV ble det litt forvirringer siden hu ikke hadde fått klistremerke merket med internasjonal luggage. Men det gikk fint, vi står nå på hvert vårt baggasjebånd og venter i spenning.:)
    EDIT: Baggasjen kom som den skulle :)
    Men det gjorde ikke sjåføren, ringte hotellet og etterlyste sjåfør. De kunne ikke finne reservasjon. Etter mye om å men fant de reservasjonen, men påstår det var uten sjåfør. Jaja

Last edited: 12. febr 2025
    oslo.to.unknown liker dette
  3. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for hjelpen.

Klarte å overbevise damen på OSL om at det gikk an å sende bagasjen hele veien.

Hvordan får man klistremerke på bkk?

4. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Går du på domestic transfer får du nok dette automatisk. Skal dere ut av flyplassen ville jeg spurt på insjekk.
    Hvis ikke så viser du bare baggasje lappen til damen med skilt i KBV så går det greit.

oslo.to.unknown liker dette
  5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke direkte knyttet til immigrasjon. Er premium-innsjekken og tilhørende fast track helt til venstre på BKK kun for TG-flighter eller kan man sjekke inn der på f.eks. OS så lenge man flyr biz eller er *AG?

6. oslo.to.unknown

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for all hjelp! Nå sitter vi på flyet til Krabi. Fantastisk hjelp!

Hadde som sagt ikke fått sjekket inn bagasjen hele veien ved mindre du hadde fortalt det var mulig.. dama i skranken på Oslo var gaaaanske sikker i sin sak. Måtte pent be henne trippelsjekke

Magnus1001 liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    293
    Alle C og F klasse i *A.

Magnus1001 and Rapolo like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    293
    Retur til tråd tema/navn: BKK stengte helt fast track immigration for andre enn munker, flight crews og handicap I en periode.

Nå fungerer den igjen for alle i business eller bedre, uavhengig av flyselskap. Laaaangt ute på siden av main immigration etter den slake oppoverbakken før man kommer til skrankene. Merket med Priority.

kongenamundsen and Magnus1001 like this.
  9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for nyttig info flyr SAS til BKK og Thai videre til HKT med litt over 3 timer transfer.
    Satser på at SAS skranken har kontroll på og sjekke inn bagasjen hele veien

10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på om sas og thai har interlineavtale etter allianse samarbeidet ble brutt.

11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Forøvrig mye enklere å finne denne nå, så lenge du hvet om dette. Følger du gamle skilt blir du forvirret, for disse henger oppe enda og ebber ut i ingenting (pr 10.02). :p

12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Magnus1001 liker dette
  13. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    967
    Bonuspoeng:
    93
    Håper dette er rett sted å skrive. Ser på nett at det kan ta opp til to timer gjennom immigrasjon i Bangkok, stemmer det? Google forteller meg at det er mulig å kjøpe seg "fast-track" stemmer dette og i såfall fungerer det? Vi skal ikke fly videre.

14. kongenamundsen

kongenamundsen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    75
    Bonuspoeng:
    18
    Kan bare svare mht immigrasjon, og det tok ikke lange tiden(selv om det var endel kø og vaktskifte på min kø). Tok vel ca. 50 minutter da vi kom med SAS og måtte ta tog,immigrasjon, bagasje til vi var på vei til taxi-kø. Dette var i februar. Tok max 30 minutter da jeg kom i mars med immigrasjon, bagasje og stod i taxikø, da ikke tog denne gangen:) Vi klappet vel til gate med SAS rundt kl. 1630 og SIA rundt kl. 1430 om man skal ta hensyn til tidspunkt for min erfaring.
    Kunne gått på fast track, men det gikk unna på vanlig immigrasjon. Sikkert noen som har nyere erfaringer, og om det skulle være noe spesielt som skjer ved Immigrasjon ved BKK som skulle tilsi 2 timers ventetid.

Anita liker dette
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du flyr business eller first, så har du fast track immigration.

Følg skiltene for rullestol, VIP, diplomater osv) samme skranker) når du kommer opp mot passkontrollen.

Anita liker dette
  16. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    967
    Bonuspoeng:
    93
    I wish ;)

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert mulig å kjøpe access også, dette er Asia.

Men om det er verdt det for deg, og hva det koster finner du ut via Google med 2 ord: Immigration Suvarnabhumi :)

Anita liker dette
  18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Det fungerer greit å kjøpe den tjenesten der de møter deg på gate og så følger deg frem til skranke. Men det er greit å være klar over at den VIP køen kan også potensielt ta lang tid med rullestolbrukere (m/fam), C/F-passasjerer og så sluser vaktene noen ganger over andre passasjerer også.

Jeg vil gjette på at du sparer max 20 min, og ofte ender opp med å stå å vente på bagasjen i stedet. Det er sjelden at køene tar 2t. Som regel ligger det på 15-30 min.

Anita liker dette
  19. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    967
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for oppklarende svar. Da dropper vi nok det, og krysser fingrene for at det er kort ventetid.

Del denne siden