Fast Track Immigration BKK

Tråd i 'Reisemål' startet av oniec, 31. okt 2024.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,963
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal gå fint, gitt at agenten der dere starter reisen har litt erfaring.

https://www.bangkokair.com/through-check-in

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    Merk: - Only single tickets containing the ongoing segment(s) will qualify for Check Through service.

Så det går nok ikke

3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,963
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner ikke helt hva den setningen skal bety.
    Men det @Jeanette spør om har jeg gjort selv, bare med LH og TG.

Slik jeg leser hennes spørsmål har hun billetter med emirates til BKK og separat billetter videre med Bangkok airways til USM.
    Akkurat slik vi hadde i 2024 til TDX.

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    TG aksepterer nok dette, spesielt fra andre selskaper i Star Alliance, men Bangkok Airways krever at innkommende flyvning og deres egen flyvning er på samme billett.

5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,963
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-FRA (LH), FRA-BKK (TG) separat billet BKK-TDX (PG), ser ikke helt hva *A har med saken å gjøre.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    Ah.. Nettopp.. Forstod din kommentar som at du fløy LH til BKK og TG videre. Det kommer kanskje an på hvilke flyselskaper som er involvert da. Evt. så har ting endret seg siden. Jeg fikk nei med SK+TG + PG på separat billett i 2023, og fant også informasjon på nettsidene til PG den gangen at de hadde "sluttet" å akseptere å ta i mot bagasje fra andre selskaper med mindre det var code share og samme billett. Det samme var konklusjonen da jeg så på tur til USM ifjor som aldri ble noe av.

Uansett.. får man lov til å tagge bagasjen hele veien så vil nok domestic transfer fungere.

Magnus1001 liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,411
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bare hatt Thai + Thai billetter og gjort den samme overgangen flere ganger.

Veldig tydelig skiltet inne i terminalen for domestics til feks Samui, Chang og Mai/Rai. Såpass mye trafikk som går videre til slike populære steder at de har gjort det enkelt å finne frem.

Har aldri tenkt over noen indikasjon om at transfer-korridoren ikke fungerer hvis man har forskjellige billetter.

Meeeeen, du møter potensielt på et større problem med å få evt innsjekket bagasje tagget hele veien gjennom på tvers av flyselskapene. Dersom det ikke går, må du jo uansett ta hele runden via henting av bagasje og ny bagdrop.

8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,007
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig de får det til, men vilkårene sier jo spesifikt "single ticket" :)

Edit: ser at @Jorge har kommentert dette lenger opp

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,007
    Bonuspoeng:
    183
    Ja har gjort dette før, men da har jeg som deg hatt TG + TG. Emirates har jo code share med PG så de burde kunne klare å tagge bagasjen hele veien, men om de faktisk gjør det er jo en annen sak. Har mer tro på at de klarer det fra USM til OSL enn motsatt.

10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,744
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg har spurt om interline tag så er det ofte opp til hvilken erfaring (eller tilgangsnivå?) den enkelte check-in agent har. Noen ganger får jeg bare svaret "Får ikke tilgang til systemet til det andre flyselskapet så kan ikke tagge".

Det er andre her med mer erfaring med Amadeus, men jeg har forstått det slik at en ( i alle fall tidligere) kunne tagge uten å hente ut boardingkort.

Enten har systemene blitt endret eller kunnskapen borte. Ganske irriterende uansett.

kongenamundsen liker dette

Del denne siden