Jeg skal på tur i morgen med LH (dessverre i eco), men jeg ser at det ikke står noe på boardingpass i appen om Fasttrack. Jeg er EBG, og det ligger inne i bestillingen. Har jeg tilgang? Og hva med lounge?
Tilgang til LH Business Lounge og Senator, ikke First Class. Fasttrack har du i alle fall tilgang til på OSL. Se mer her: http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/gold-silver-status/
Fast Track: http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/fast-track/ Bruk Fast Track hvis du... er EuroBonus Gull-/Diamant-medlem (uansett serviceklasse)(gjelder ikke bonusbilletter), og du reiser med SAS, Widerøe eller et Star Alliance-selskap Lounge: http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/ Tilgang til loungen får du når du reiser i SAS Plus, SAS Business, Widerøe Flex/Full Flex eller har EuroBonus Gull /Diamantkort i forkant av en reise der du har en dagsaktuell billett med SAS, Widerøe eller Star Alliance. Så i følge SAS sinn hjemmeside har du tilgang til begge deler
Denne var ny, vet ikke om dette stemmer da, jeg brukte FT på BGO med bonusbilletter for 2 uker siden, ikke noe problem. Men det som var fint å se på siden http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/fast-track/ Nå kan du som er Gull-/Diamant-medlem og reiser fra Stavanger, Bergen eller Trondheim ta med deg opptil 4 gjester gjennom Fast Track. Passér Fast Track som normalt og be dine gjester følge direkte etter deg. Vær oppmerksom på at dere må bruke samme inngang og dine gjester må gå sammen med deg - velkommen!
Jeg har opplevd veldig mye ulikt rundt om jeg får fast track eller ikke når jeg reiser med med Aegean gullkort og flyr med andre selskaper i Star Alliance. Får det sånn innimellom, men kan aldri planlegge tiden ut fra at du får det. Lounge og priority innsjekk fungerer alltid fint. God tur!
Du sier ikke hvilken flyplass du skal reise ut fra, men generelt sett er Lufthansa på langt nær så kjip som det SAS er. SAS gir kun fast track til sine egne Star Gold, mens Lufthansa behandler andre Star Gold som sine egne. Forvent Fast Track som Star Gold på alle flyplasser der Lufthansa har disse tjeneste, minus ett få antall steder som f.eks. Milano. På Lufthansa's egne stasjoner kan du som Star Gold sjekke inn på First Class og benytte bakveien til security bl.a. i Frankfurt og Munchen, har du sjekket inn på nett kan du selvsagt ta turen igjennom disse dedikerte områdene. Du har tilgang til Senator og Business lounger, samt kontraktslounger. Det finnes noen få unntak, igjen er det Milano som er det eneste der man blir henvist til Business loungen istedetfor Senator loungen. Lufthansa har også sort belte i å blokkere midtsetet mellom Star Gold, noe som virkelig settes pris på.
Som Tommy sier, i MUC hvor vi ofte er, gå rett igjennom check-in området til security, raskt til høyre . Der ser du ved enden First Class check-in. Sleng inn bagasjen. Vegg i vegg Fasttrack, raskt inn ( veldige hyggelig security folk, jfr FRA ). Rett foran inngang til Senator-stua ved scanne BP og døra åpner og du er midt i stua. Sist lørdag for oss max 5 min fra check-in til inne.
Samme erfaring, kan også nevnes at snarveien inn i loungen lar deg scanne BP 2 ganger slik at du kan slippe gjesten din inn først hvis du ønsker det
Jeg har vært i Senator lounge både på Linate og Malpensa med vanlig økonomi billett og EBG... Det har jeg opplevd 1 gang på Luftwaffe, men flere ganger med SAS. Det er nok litt tilfeldig.
Takk for svar, det var OSL-MUC som var saken i dag, på eco pga arbeidsgivers travel policy... Var bare at LH ikke var særlig informative, og FastTrack stod det feks ingenting om på boardingpass (som hos SAS) - var derfor jeg lurte. Tipsene på MUC tar jeg med meg på lørdag morgen, de hørtes slett ikke dumme ut!
He, he og de gir en en god brødblingd/croissant i eco, juice,cola, kaffe etc. Superhyggelig crew for oss i helgen. Intet problem å fylle vinglasset to ganger. Ev. Warsteiner på flaske. Prøvde ikke "be om et vannglass"..
Jeg flyr ofte inn til begge og når det er fullt, henviser de ofte folk til Business loungen. Er det ikke fullt, får man tilgang til Senator med Star Gold. Fast track får du ikke noen av stedene, kun for Senator og Business/First pax. Dette er lokale regler. Men som sagt, de fleste andre steder har du tilgang til både fast track og lounge som uansett Star Gold i motsetning til SAS som kun gir dette til egne Star Gold Nei, det er ikke litt tilfeldig. Lufthansa har seat blocking, SAS hadde blocking tidligere, men har det ikke lengre. Er flyet fullt/tilnærmet fullt er det selvsagt vanskeligere. Trikset for fullere flighter er å ikke bare sjekke inn på nett og boarde, men å stoppe innom skranken så personalet kan flytte litt på ting. På flighter som ikke er pakkfulle, har jeg 100% suksess.
De hadde det før de innførte ett nytt EDBdatamaskinsystem i fjor sommer. Jeg flyr ikke SAS mye selv siden jeg bor i USA, men vi har ett relativt stort monster av en tråd der dette har blitt diskutert. Nils Lindhe har også innrømmet offentlig at det ikke fungerer og at de jobber med å få dette tilbake Her er tråden http://forum.bonusfeber.no/threads/mail-til-sas-ang-softblock.1659/
Det stemmer. I fjor sommer var det triste saker men engang utpå høsten så var det et merkbart skille. Jeg er 99,9% sikker på at det er innført seatblock igjen. Det sees både i praksis og på KVS seatmap. Jeg flyr 2-4 ganger pr uke og har "mistet" midtsete 2 ganger siste 7-8 mnd.