Hva man skal i sommerferien var nylig tema på lunchen på jobb for noen uker siden... Jeg sa at jeg skal en snartur til New York først, da neste var var "jaha, du reiser sikkert en eller annen omvei via Europa tenker jeg", hvor jeg på dette kunne svare "nei... Det er nok en litt større omvei enn som så"...
For å spole tiden tilbake noen måneder, denne turen begynte rundt midnatt den 1. januar 2019. Jeg var på en hytte i Valdres med gode venner, og det var ikke for lite Champagne ... Jeg fikk plutselig en melding av
@Bernd om at det var en
feilprising med Cathay Pacific First fra Vietnam til New York.
@Bernd var heldigvis på tur til Påskeøya, og var i motsetning til meg helt edru grunnet tidsforskjellen. Det var heldigvis lett å få tillatelse fra kona, og turen fra Da Nang til New York ble booket.
Når vi så omfanget av denne feilprisingen var det nok ingen av oss som regnet med at vi kom til å få fly denne turen, vi hadde tross alt betalt 7300 kroner for en billett som vanligvis koster flere hundre tusen kroner. Når ting er for godt til å være sant så er det som oftest det. Men, som heldigvis viste det seg at Cathay faktisk lot denne stå! Etterhvert fikk vi også booket reisen til og fra Vietnam, og siden jeg og
@Bernd allerede har rekvalifisert for EBD valgte vi mest mulig fokus på OneWorld. Turen til og fra Vietnam ble booket med Qatar. Booket også et par segmenter med Vietnam Airlines, både jeg og
@Bernd har også toppstatus hos SkyTeam, men ingen av oss har planer om å beholde denne, så var greit med en "Farvel-tur som SkyTeam Elite Plus".
Vi ender da opp med følgende reiserute:
OSL-ARN –
SAS Plus – Bombardier CRJ900
ARN-DOH –
Qatar Business – Airbus A350-900
DOH-SIN –
SIN-SGN –
Vietnam Airlines Economy – Airbus A321
SGN-DAD –
Vietnam Airlines Economy – Airbus A321
DAD-HKG –
Cathay Dragon Business – Airbus A320
HKG-JFK –
Cathay Pacific First – Boeing 777-300ER
JFK-HKG –
Cathay Pacific First – Boeing 777-300ER
HKG-DAD –
Cathay Dragon Business – Airbus A321
DAD-HKG –
Hong Kong Express – Airbus A320
HKG-DOH –
Qatar Business – Boeing 777-300ER
DOH-OSL –
View attachment 53716
Det blir mange spennende hoteller, lounger, etc. Underveis, men noen av høydepunktene blir:
- QSuites med Qatar
- Cathay Pacific First Class på en av de lengste rutene med First
- Cathay Pacific sine lounger i HKG
- TWA Hotel ved JFK
- Al Safwa Lounge i Doha
Avreise er allerede lørdag 22. juni!
Vis alt...