Qatar Al Safwa First Lounge (QR First) - DOH
Al Safwa lounge er en lounge man egentlig kun har tilgang til hvis man reiser i First med Qatar, men det er mulig for passasjerer i Business å betale seg inn. Vi valgte å gjøre dette, da vi hadde 9 timer layover i Doha, og vi måtte allikevel ha brukt penger på et transithotell hvis vi skulle ha sovet sikkelig.
View attachment 54474
View attachment 54475
Aller først, Al Safwa lounge er
enorm. Det er en av de største lungene jeg har sett, og siden Qatar ikke akuratt flyr mange steder med First så er den nesten helt tom. Iløpet av de timene vi var der tror jeg vi kunne telle de andre passasjerene på en hånd...
View attachment 54476
Longe innholdet masse sitteområde, business center, spa, dusjer, eget buffetområde...
View attachment 54478
Det er selvsagt også en a la carte restaurant, vi spiste er to ganger, middag når vi kom klokken 23:30, og frokost klokken 05:00, rett før boarding på neste avgang.
View attachment 54477
Loungen har også eget familieområde med "game room" for store og små barn, egen tax-free butikk...
View attachment 54479
Og selvsagt også et "Quiet Area" hvor man kan få seg et rom med seng, bad og dusj for opp til 6 timer. Swiss har 2 like rom på ZRH, Qatar har 16 i Al Safwa lounge...
Det er vanskelig å beskrive det, men Al Safwa lounge er helt "over the top", føles som stormannsgalskap...
Men, flyr man i Business, har endel timer man ønsker å slå ihjel, og ønsker å sove i en sikkelig seng så anbefaler jeg Al Safwa som et alternativ til transit hotell.
Vis alt...