Ferdig med årets Mileage Run? Ta et Library Run!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wanderlust, 19. juli 2024.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    966
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    De fleste som hører om dette prosjektet mener jeg er minst 99 % gal i hodet, men siden dette er forumet med uendelig takhøyde for galskap tar jeg sjansen:

    Jeg liker å lese på tur. Ellers også, men særlig på tur. Når man så liker å reise med kun en liten ryggsekk er det greit å slippe å slepe med seg et lass med papirbøker. Redningen er iPad med BookBites-appen, hvor man låner bøker elektronisk fra biblioteket.

    Du kan her låne e-bøker og lydbøker fra hele fylket hvor biblioteket ditt er lokalisert. Hva om den ønskede boken ikke finnes tilgjengelig? Vel, kanskje et annet fylke har den inne. Ta en tur over til nabofylket, lån en fysisk bok, og vipps er du registrert som lokal låner og kan låne fra ett fylke til. Vel, fylke er litt upresist; bibliotek-Norge er organisert i 12 konsortier som noen ganger følger fylkesgrensene, noen ganger ikke.

    Jeg har nå reist landet rundt for å samle fylker i appen. Akkurat nå sitter jeg i Florø, hvor jeg nettopp har lånt en tilfeldig bok for deretter ganske umiddelbart å returnere den. Flybilletten selvfølgelig betalt med EB-poeng og hotellet med jordbærpoeng.

    Dette var siste stopp på mitt Library Run, siden jeg nå har samlet hele Norge til et BookBites-rike. Når jeg heretter skal låne bok søker appen gjennom samtlige konsortier, som er:

    Agder
    Innlandet
    Vestfold og Telemark
    Troms og Finnmark inkl Svalbard
    Viken
    Nordland
    Trøndelag
    Rogaland
    Møre og Romsdal
    Oslo (Deichman)
    Bergen (eget konsortium, ikke Vestland)
    Vestland (utenom Bergen)

    Noen flere her som har alle, eller ble jeg førstemann i mål?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig!
     
    Wanderlust liker dette
  3. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    825
    Bonuspoeng:
    93
    Har nok de fleste jeg og ja ;)
     
    Wanderlust liker dette
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,005
    Bonuspoeng:
    183
    Kona som har doktorgrad innen bibliotekvitenskap og underviser fremtidens bibliotekarer synes LR er en god ide!
     
  5. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    966
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes altså minst ett menneske her i verden som ikke mener jeg er skvær gal?
     
    Stuttfeiten and Eddie47 like this.

Del denne siden