Fikk epost om bud-oppgradering på Ethiopian Airlines - hva er tricksene?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av duck3rs, 02. sept 2018.

1. duck3rs

duck3rs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg flyr til Mombasa, Kenya om en uke og fikk i natt epost om at jeg kan legge inn bud på oppgradering.

Noen her som har hatt suksess med dette tidligere eller vet hvordan man kan forhøyne sjansene sine?

Attached Files:

2. toctoc

toctoc Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Gi laveste bud. Sjansene er likevel veldig gode. Det er veldig få som benytter seg av denne muligheten.

Last edited: 02. sept 2018
  3. duck3rs

duck3rs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Ser at laveste bud er $410 på vei ned og $510 på vei hjem (lengste strekket).

Skulle egentlig reise dette på poeng og business, men fant ut at vi sparer poengene til en annen gang.

Er det ikke helt sinnsykt å betale $1230 ned og $1530 på vei hjem for tre personer?

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Får jeg spørre hvilke billettkategori du har i utgangspunktet som lar seg oppgradere?

5. duck3rs

duck3rs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Økonomi

6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Det var kanskje ikke så overraskende at det er økonomi. Jeg tenkte mer på hvilken bokstavkode gruppe en må opp i hos Etiopian for å kunne by på oppgradering. Ellers er det kanskje noen på forum som har peiling på det? Den billigste billetkategorien i C gir jo feks ikke bonuspoeng uttelling.

7. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Har fløyet ET biz seks ganger, fem ganger langdistanse. Aldri vært fullt i biz på langdistanse. Så enig med de som sier «by lavt». Jeg har bare oppgradert en gang. Mistebud gikk gjennom.

Jeg synes hverken 410 eller 510 dollar er «sinnsykt» dyrt å betale for oppgradering fra eco til biz, men du mener kanskje sinnsykt billig?

braathens safe liker dette
  8. duck3rs

duck3rs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Haha! Godt poeng :) nei, kun følelsen av at turen går fra 16k for tre personer til å bli 23,5k dyrere... Men vi reiser på natten så hadde jo vært digg og få sove ordentlig osv. Det er valuta for pengene tenker du?

SuperVC10 liker dette
  9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Alt er relativt. Er jo om du føler det er valuta for pengene eller ikke.
    Oppgradering fra eco til biz for 410 $ er ikke mye.. :)

Shyneno liker dette
  10. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Ser den! Blir jo mye dyrere, samtidig mener jeg det er en nokså rimelig pris til å være biz. Mulig mange er uenige med meg, men jeg mener ET eco er dårlige greier. BIZ-produktet er midt på treet. Om du vil sove ville jeg sjekket om det er fly med seter som kan legges helt ned i biz.

Du kan jo ev. Oppgradere en av veiene? Som EBD har jeg blitt oppgradert ved gate på intra-Afrika-flyvninger. Det kan det jo hende du blir om du har Star Alliance gull?

Del denne siden