Fikk no show på avbestilt hotell - Hotels.com nekter å tilbakebetale

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KainBenwi, 25. juli 2024.

  1. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    990
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har havnet i en litt kinkig situasjon her med Hotels.com. Vi var på en familieferie til Chicago i sommer og i den anledning gjorde jeg som jeg ofte gjør, jeg booket en god del hoteller før jeg til slutt landet ned på ett hotell til slutt. I den anledning bestilte jeg og avbestilte rom på det samme hotellet tre ganger, da prisen endret seg flere ganger. Til slutt valgte jeg å gå for et annet hotell, så alle bestillingene på dette hotellet ble avbestilt - innenfor fristen som var oppført for gratis avbestilling.

    Så viser det seg ved en gjennomgang av siste faktura fra Amex at jeg er blitt trukket 260 dollar fra hotellet jeg hadde avbestilt. Jeg tar kontakt med hotels.com via deres chat og de tar kontakt med hotellet som bekrefter at de har registrert meg som "no show" og belastet meg for første natt + avgifter. De hadde tydeligvis ikke fått beskjed fra Hotels.com om min avbestillingen (jeg ser at jeg også mangler en epost om avbestillingen, men jeg har avbestillingen i appen/min konto). Til min store overraskelse sier chatten til Hotels.com at hotellet nekter å betale pengene tilbake og at det ikke er noe de kan gjøre, da jeg hadde valgt å betale på overnattingsstedet og ikke betale på forhånd.

    Da var det ingenting "personen" jeg chattet med på Hotels.com kunne gjøre, selv om bestillingen ble gjort gjennom dem. I stedet skriver de: "Jeg ville virkelig sette pris på din forståelse her". At jeg skal betale 260 dollar for et hotell jeg avbestilte i i tide er for meg uaktuelt. Det hjalp heller ikke å spør om det var en epost jeg kunne kontakte, for det fantes ikke. Det var kun mulig med en chat, som hadde elendig oversettelse. Vet strengt tatt ikke om jeg skrev med et ekte menneske eller en robot. Til slutt skrev "personen" i chatten: "Jeg ønsker deg en veldig fin resten av dagen, vær så snill å holde deg frisk."

    Hva gjør jeg nå egentlig? Kan jeg kontakte Amex og utfordre betalingen gjennom dem? True hotellet med dårlige anmeldelser på Google hvis de ikke betaler meg tilbake? :rolleyes:

    No show avbestilt hotell jpg.jpg
     
    Last edited: 25. juli 2024
    NoLimit liker dette
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,484
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør det enkelt og greit. Du kjører reklamasjon via Amex. Vær forberedt på å måtte dokumentere ALT. Vær tydelig på at Hotels.com er din avtalepart og at du har blitt trukket, til tross for avbestilling innen deres avbestillingsfrist. Dette må eventuelt bli en sak mellom hotellet og Hotels.com, men jeg ville ikke komplisert saken mot Amex.
    Lykke til!
     
    milehigh, themichael and KainBenwi like this.
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,798
    Likes mottatt:
    8,186
    Bonuspoeng:
    183

    Du burde kunne lage en chargeback claim hos Amex, legg ved dokumentasjon at du har prøvd å løse det med hotels.com og hotellet sammen med dokumentasjon på at hotellet står som avbestilt på hotels.com.

    Har vært borti lignende - en gang med ett forhåndsbetalt hotell hos hotels.com, hvor hotellet også tok betaling, noe jeg merket ett par dager etter hjemkomst. Her nektet selvfølgelig hotellet og refundere, hotels.com kunne heller ikke gjøre noe.
    Endte med å måtte lage en chargeback sak hos Amex, vet ikke hvordan det ble løst men fikk iallefall tilbake pengene etter en måneds tid.


    Har også opplevd hos booking.com at en reserverasjon jeg hadde fått bekreftet avbestillt ikke var avbestillt hos hotellet.. fikk heldigvis en påminnelse direkte fra hotellet ett par dager i forveien om oppholdet mitt som gjorde at jeg fikk kastet meg rundt og avbestillt direkte hos de.
     
    EndreD, themichael and KainBenwi like this.
  4. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    173
    Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Du må kjøre kredittkortreklamasjon. Var borti det samme i mars i år, mye masing og selv om Hotels.com kontaktet hotellet på mine vegne og det ble lovet refusjon så skjedde ingenting. Fikk pengene tilbake først i juli.
     
    KainBenwi liker dette
  5. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    990
    Bonuspoeng:
    93
    Kan komme med en liten oppdatering her: Jeg kom i kontakt med Hotels.com-hjelpelinje på Twitter og forsøkte nok en gang å få dem til å hjelpe meg. Det endte opp med at jeg ble kontaktet på epost, som gjorde dialogen mye enklere enn via chatten deres. Etter litt frem og tilbake fikk jeg en epost hvor de skrev: "Vänligen försök reklamera transaktionen hos banken". Men bare 15 minutter senere kom det en ny epost hvor de ba meg se bort fra forrige epost og hvor de informerte meg om at de ville tilbakebetale pengene. Så da løste saken seg til slutt.
     

Del denne siden