Fikk nylig invitasjon til å melde interesse for Amex Centurion.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av FlamingPyro, 11. sept 2021.

1. FlamingPyro

FlamingPyro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk nylig mail med mulighet til å melde interesser for Amex Centurion. Meldte det inn med en gang. Noen som vet hva som skjer nå? Når jeg eventuelt kommer til å høre fra de? Andre som har hvert i lignende situasjon?.

upload_2021-9-11_15-28-7.png

paron, Xflipper, Smurfboy and 3 others like this.
  2. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Har du allerde et amex kort I dag? ..og tørr jeg spørre hvor mye du omsetter for på kortet du har? Har selv ca 750.000 i omsetning på mitt amex elite og ønsker meg et kort hvor jeg kan få mer ut av kortet enn 2 CT og 20p per 100 kr.

Shyneno liker dette
  3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    5,173
    Bonuspoeng:
    163
  4. snus_mumrikken

snus_mumrikken Veteran

Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Fått denne, meldte interesse fekk så tilbud om kortet. Men så kom covid, men hadde vanskelig med å forsvare sjølv før covid…. Hadde det enda vore mogleghet for CT, men neida.

5. RoadKing

RoadKing Fastboende

Likes mottatt:
    24,134
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan kan et kort forsvare en slik årsavgift. Nå er jeg nysgjerrig. Noen som har innspill?

Når jeg leser gjennom artikkelen syns jeg ikke det som listes opp forsvarer en slik pris.

Last edited: 12. sept 2021
    Shyneno and kaijoar like this.
  6. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg fikk tilbud før Corona, hadde mange måneder med over 100.000 kr i omsetning, men under 100.000 i snitt siste 12 mnd før invitasjonen.

Dog satt jeg kaffen i halsen da jeg så innmeldings- og årsavgiften, og la bort tilbudet ganske så asap.

Nå har de til og med økt avgiftene fra 30.000 til 35.000 - både for innmeldingen og årsavgiften.

Holder meg til Elite og Platnum, jeg.

Insomnia4u liker dette
  7. haakonks

haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    7,858
    Bonuspoeng:
    183
    Fått flere runder med invitasjon, siste for et par dager siden, men med både årsavgift og innmelding på 35.000 NOK er det uaktuelt.

8. Upsaker

Upsaker Fastboende InsideFlyer Skribent

Likes mottatt:
    13,439
    Bonuspoeng:
    293
    Dere som har fått tilbud om dette har eller har hatt Platinum først?

9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Veteran

Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, for min del vertfall.

Upsaker liker dette
  10. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    jepp. Men 0kr i omsetning på kortet.

Upsaker liker dette
  11. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    587
    Bonuspoeng:
    93
    Liten fugl kvitret til meg denne linken tidligere:

https://www.lyyti.fi/reg/CenturionNorwayUpgrade

Har fått tilsvarende mail selv, men i likhet med de andre så er nok prisen for høy når man tenker på hva man får igjen Selv Platinum som jeg har i dag synes jeg har hatt høy pris i disse COVID-19 tider. Dessuten har de gjerne hatt en del gode tilbud i Sverige (f.eks. handle matvarer til ca. 2- 2500 og senest resturanttilbudet som er knyttet til kort og ikke konto) som man ikke har hatt eller redusert på det norske markedet.

Erlingni and Spielhaug like this.
  12. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Har også fått dette tilbudet. Har Platinum card og har brukt kortet for mye penger, men ikke typ 2.500.000,- i året (som noen hevder er internasjonal standard for å få kortet).

Klarer ikke å forsvare å bruke 70.000,- første år og så 35.000,- i året etter dette bare for å ha kortet. Ja, det er noen flere fordeler enn med Platinum card, men ikke i nærheten av å forsvare den ekstreme kostnaden. I tillegg er fordelene i Centurion card vannet ut også i forhold til hva det var på det beste.

13. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg fikk selv i dag invitasjon til Centurion, noe som kom noe overraskende da jeg ikke omsetter så mye på det kortet. Vet ikke om de ser på alle Amex-kortene samlet da, siden jeg har Amex Elite og Platinum. Samlet er nok omsetningen noe mer.

I utgangspunktet er jo 70.000kr for å bli med her ganske mye, men fordelene man får kan veie opp, selv om fordelene kanskje ikke fremstår like attraktive nå eller kontra andre land?

Er det noen som har Centurion og føler det er verdt det?

14. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    880
    Bonuspoeng:
    113
    Utfra prisen på innmelding og årsgebyr å dømme så ser de vel etter folk som bare vil kjøpe enkelhet og status. Dvs. bare får toppstatusen på hoteller og tilgang til lounger (eller hva det er) uten å måtte bygge opp et antall stays eller fly et antall miles.

Nå har ikke jeg satt meg inn i detaljene - annet enn at det virker altfor dyrt med mindre man får to uker i største suiten på et av verdens topphoteller inkludert i medlemskapet ..... :) (og selv da er det dyrt - for man klarer seg jo fint med et billigere rom .....)

15. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    9,962
    Bonuspoeng:
    183
    suck·er | \ ˈsə-kər \ noun

: a person easily cheated or deceived
    : a person irresistibly attracted by something specified

Amex må le hele veien til banken hver gang en statuskåt Nordmann i den øvre middelklasse signerer avtale for Black Card.

Last edited: 29. sept 2021
  16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    2,659
    Bonuspoeng:
    113
    @drsyk Nå må du reklamere til våre bonus-nisse brødre&søstre ;)

Del denne siden