Fikk nylig invitasjon til å melde interesse for Amex Centurion.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av FlamingPyro, 11. sept 2021.

  1. FlamingPyro

    FlamingPyro Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk nylig mail med mulighet til å melde interesser for Amex Centurion. Meldte det inn med en gang. Noen som vet hva som skjer nå? Når jeg eventuelt kommer til å høre fra de? Andre som har hvert i lignende situasjon?.

    upload_2021-9-11_15-28-7.png
     
    paron, Xflipper, Smurfboy and 3 others like this.
  2. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Har du allerde et amex kort I dag? ..og tørr jeg spørre hvor mye du omsetter for på kortet du har? Har selv ca 750.000 i omsetning på mitt amex elite og ønsker meg et kort hvor jeg kan få mer ut av kortet enn 2 CT og 20p per 100 kr.
     
    Shyneno liker dette
  3. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,337
    Bonuspoeng:
    183
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Fått denne, meldte interesse fekk så tilbud om kortet. Men så kom covid, men hadde vanskelig med å forsvare sjølv før covid…. Hadde det enda vore mogleghet for CT, men neida.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan kan et kort forsvare en slik årsavgift. Nå er jeg nysgjerrig. Noen som har innspill?

    Når jeg leser gjennom artikkelen syns jeg ikke det som listes opp forsvarer en slik pris.
     
    Last edited: 12. sept 2021
    Shyneno and kaijoar like this.
  6. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk tilbud før Corona, hadde mange måneder med over 100.000 kr i omsetning, men under 100.000 i snitt siste 12 mnd før invitasjonen.

    Dog satt jeg kaffen i halsen da jeg så innmeldings- og årsavgiften, og la bort tilbudet ganske så asap.

    Nå har de til og med økt avgiftene fra 30.000 til 35.000 - både for innmeldingen og årsavgiften.

    Holder meg til Elite og Platnum, jeg.
     
    Insomnia4u liker dette
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Fått flere runder med invitasjon, siste for et par dager siden, men med både årsavgift og innmelding på 35.000 NOK er det uaktuelt.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,753
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Dere som har fått tilbud om dette har eller har hatt Platinum først?
     
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, for min del vertfall.
     
    Upsaker liker dette
  10. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    jepp. Men 0kr i omsetning på kortet.
     
    Upsaker liker dette
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Liten fugl kvitret til meg denne linken tidligere:

    https://www.lyyti.fi/reg/CenturionNorwayUpgrade

    Har fått tilsvarende mail selv, men i likhet med de andre så er nok prisen for høy når man tenker på hva man får igjen Selv Platinum som jeg har i dag synes jeg har hatt høy pris i disse COVID-19 tider. Dessuten har de gjerne hatt en del gode tilbud i Sverige (f.eks. handle matvarer til ca. 2- 2500 og senest resturanttilbudet som er knyttet til kort og ikke konto) som man ikke har hatt eller redusert på det norske markedet.
     
    Erlingni and Spielhaug like this.
  12. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Har også fått dette tilbudet. Har Platinum card og har brukt kortet for mye penger, men ikke typ 2.500.000,- i året (som noen hevder er internasjonal standard for å få kortet).

    Klarer ikke å forsvare å bruke 70.000,- første år og så 35.000,- i året etter dette bare for å ha kortet. Ja, det er noen flere fordeler enn med Platinum card, men ikke i nærheten av å forsvare den ekstreme kostnaden. I tillegg er fordelene i Centurion card vannet ut også i forhold til hva det var på det beste.
     
  13. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk selv i dag invitasjon til Centurion, noe som kom noe overraskende da jeg ikke omsetter så mye på det kortet. Vet ikke om de ser på alle Amex-kortene samlet da, siden jeg har Amex Elite og Platinum. Samlet er nok omsetningen noe mer.

    I utgangspunktet er jo 70.000kr for å bli med her ganske mye, men fordelene man får kan veie opp, selv om fordelene kanskje ikke fremstår like attraktive nå eller kontra andre land?

    Er det noen som har Centurion og føler det er verdt det?
     
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Utfra prisen på innmelding og årsgebyr å dømme så ser de vel etter folk som bare vil kjøpe enkelhet og status. Dvs. bare får toppstatusen på hoteller og tilgang til lounger (eller hva det er) uten å måtte bygge opp et antall stays eller fly et antall miles.

    Nå har ikke jeg satt meg inn i detaljene - annet enn at det virker altfor dyrt med mindre man får to uker i største suiten på et av verdens topphoteller inkludert i medlemskapet ..... :) (og selv da er det dyrt - for man klarer seg jo fint med et billigere rom .....)
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    suck·er | \ ˈsə-kər \ noun

    : a person easily cheated or deceived
    : a person irresistibly attracted by something specified

    Amex må le hele veien til banken hver gang en statuskåt Nordmann i den øvre middelklasse signerer avtale for Black Card.
     
    Last edited: 29. sept 2021
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,037
    Bonuspoeng:
    183
    @drsyk Nå må du reklamere til våre bonus-nisse brødre&søstre ;)
     
  17. InsideFlyerMac

    InsideFlyerMac BonusBanans

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Tenkte dele noe erfaring. Vært platinum kunde i ca 7 år. Forbruk på dette kortet ligger gjennomsnitt ca. 100k måned. Mange får invitasjon og invitasjon også etter å ha meldt sin interesse. Det som likevel er helt klart er at Amex, selv om invitasjon aksepteres så er ingen garanti for at Centurion avdelingen godkjenner selve oppgraderingen. Det er myriade av checkpoints som skal bli "grønne" før enn faktisk står med kortet i hånda. Dette er noe en bakvendt prosess hvor at interesse kan meldes og invitasjon aksepteres, men samtlige parametere skal også oppfylles. Jeg kan nevne noen; Inntekt 1 mill. Omsetning 100k måned over 2 år. Plasserbar formue på minimum 5 mill + centurion kjører kontroll på kjøpshistorikk. Det nytter ikke ha Kiwi, Meny, Spar m. på transaksjonslisten selv med 100k omsetting. De ser etter store enkelt innkjøp fra spesielt luxus segment. Reiser, flybilletter (business/first) hoteller, klær, restauranter, osv. Én parameter kan riktignok vike for den andre om den ene er mer attraktiv visa versa. Altså - selv om invitasjonen mottas og aksepteres er det fortsatt godt stykke til målstreken. Jeg har selv stått prosessen med Centurion inkludert intervju, og jeg kan bekrefte at fordelene er langt mer luxuriøse en hva som fremkommer av det som ligger åpent på nett eller blir diskutert og fortalt. Diamanten i Centurion er "Living" og Concierge konseptet. Det er ikke slik at Platinum "nesten" strekker opp til Centurion. Det er feil. Centurion ER og blir fortsatt det myteomspunnet kortet. En liga for seg selv. Riktignok er det forskjell fra land til land, men jeg opplever at fordelene som eksempelvis gis i USA har jeg også mottatt når jeg er i USA - eller andre land. Da jeg fikk invitasjon for 2 år siden og aksepterte denne ble det ikke godkjent likevel. Første etter jeg vekslet fra det ene til det andre kortet - Elite og Platinum og begynte å handle alle reiser, restauranter, hoteller og kona fikk ta seg turer innom Gucci og Chanel rundt om (med sine egen midler) men på mitt platinum kort – ble parameterne komplette hos Centurion. I Norge per februar 2022 var det 138 norske centurion. Gutta på taket (den rike eliten), er jo stein gamle. De bryr seg neppe om kort. Jeg vet iallfall om to som har, Stordalen og Spetalen. Ettersom centurion ønsker etablerer seg i Norge er kravet i forhold til andre land meget lavt. Det er svimlende summer og parameters som gjelder f.eks. i USA. I Norge er det få som veit hva AMEX er. Spør du i en vanlig forretning om de aksepterer AMEX, er svare hva er det(?) - Ingen bryr seg. Derimot enkelte steder/hoteller/restauranter og personell blir noe lang i maska, men man skal ikke lenger enn ut av nasjonens grenser før du virkelig merker hva du har i lomma - eller rundt håndleddet! Prada Wearable med chip. Kortene kommer også i ulik design. Vekt er tyngre en Platinum. Kortet blir IKKE slitt. Kortet i seg selv lyser eksplosivitet og kuriositet - det er i så fall det som blir lagt merke til her hjemme. Med Centurion er Elite kortet gratis og Guld status i StarAlliance også noen av fordelene. Jeg handler ca 70% med Elite for grunnet CT og bruker Centurion resten av tiden – spesielt på reiser. Nye fordeler blir også ilagt kontinuerlig og spesielt nå som covid "teater" restriksjonene er over :)
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,753
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at du tar deg tid til å dele. Har du et eksempel på «Living» og/eller concierge har imponert deg med?
     
  19. InsideFlyerMac

    InsideFlyerMac BonusBanans

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Bare hyggelig ;) For å ta Centurion Living først, og det som virkelig dro hatten av meg var Wellbeing programmet til skuespiller Gwyneth Paltrow i LA. Ikke bare var det private timer i mindre klasser, men det var Gwyneth som kjørte programmet. Litt lang i nesa da for å si det mildt. videre har det vært ulike konserter i mange forskjellige land som vi deltar på. Neste på lista nå i juni 2022 er konsert med Alicia Keys i Paris og mest for madammen, men jeg klarer 20 låter når vi sitter på første rad og med egen backstage lounge. Concierge service sitter på velutviklet og tunge systemer. Det er heller ikke slik at alt må være relatert til noe som Amex har eierskap eller tilknytning til. Eksempel her er hvor concierge centurion hjalp til med booke F Lufthansa for poeng og så klart rutet oss pent via loungen i FRA på reisen fra Oslo til Singapore via PVG. Generelt løfter hele "taket" seg par hakk når du engasjerer back office til å starte på et oppdrag. Alternativene lar seg liksom ikke vente på og du kan velge ikke bare mellom 2, men gjerne 4-5 forslag. Annet som også virker helt rått (min opplevelse) er servicen du merker rundt deg plutselig blir virkelig top notch - spesielt mottak på hotell og opphenting på flyplass. Alt rundt deg blir helt magisk. Arbeidsreise til NY og i anledningen forespurte om hjelp til å sjekke ut et plagg og en ring til Kona i 10 års bryllupsgave. Nå hadde jeg preferanser til Tiffany's ettersom dette var en spesiell anledning. De fleste kjenner nok til Tiffany´s og hvor stort dette er. Jeg er "bryggesoper" i forhold til de som har centurion i USA sånn målt i kroner og øre:D men likevel 5 min før stengetid hadde concierge snakket med Tiffany´s på 5th ave og jeg ble faktisk hentet i bil på hotellet. Det var ikke langt unna (Viceroy) 700 meter, men likevel 5 på og dørene ble så stengt. Jeg var i 4 etg - fikk servert Krüg champagne mens vi gikk igjennom de ulike options til kona. Det var noen asiatere i avdelingen både over og under som tilsynelatende så rimelig velstående ut. De plukket på diamantringer store som betongklosser! Sjukeste:D Det ble nesten litt flaut da sikkert selger tenkte her kommer nok en centurion og nå skal det brukes stort men, men dessverre for han ble det ikke mer en 150k (mye penger for meg) - som jeg forøvrig sikkert hadde slupra i meg av Krügers de 2 timene jeg satt der - Der er iallfall med centurion, concierge og AMEX i ryggen - er det egentlig bare å "kulen" helt. Det skal ikke føles på om at nå må det brukes enorme summer bare fordi du blir bært på gullstolen, fordi det er nettop det Centurion handler om. PrivateLadies/Gentlemans club. - If you wanna play, you gotta pay - og med det ligger årsavgifter og inngansfee i sitt rette element
     

Del denne siden