Fikk utsedt billett som ikke virket

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av odasofiee, 14. nov 2019.

  1. odasofiee

    odasofiee Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Vi bestilte SAS Plus full flex billetter da vi skulle hjem fra Reykjavik i helga. Reservasjonen gikk helt som vanlig, beløpet ble reservert på vår konto og vi mottok bestillingsbekreftelse med bestillingsreferanse osv. Da vi dro på flyplassen for å sjekke inn fikk vi beskjed om at de kunne se at billettene var forsøkt bestilt og at setene var reservert til oss, men at det var et rødt kryss ved navnene våre så vi måtte kontakte SAS. Vi ringte da til SAS og forklarte situasjonen. De brukte 30 min på å sjekke det opp, men klarte ikke å fikse problemet. Det hele endte opp med at vi måtte kjøpe nye billetter med Iceland air og at vi måtte fly kl. 02 på natta istedenfor kl. 12 som først bestilt.
    SAS mener de ikke har noen erstatningsrett i dette tilfellet, selv om vi pga deres feil ble ventende i 14 timer på flyplassen. Det eneste de har tilbudt seg er å dekke mellomlegget mellom billetten vi ikke fikk brukt og den nye billetten, men dette utgjorde kun 600 kr per billett, noe vi ikke mener er i nærheten av å være nok.
    Noen som har vært borti lignende situasjon? Hva kan vi kreve i en slik sitausjon?
     
  2. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    odasofiee, furlong and Wiolenze like this.
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Siden SAS tilbyr å dekke mellomlegget innrømmer de hvertfall noen skyld. Jeg ville sendt over kvitteringer for utgifter i disse 14 timene og forsøkt å få dekket disse.
     
    furlong liker dette
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ett rødt kryss kan bety så mangt. Det kan indikere at billettene ikke var utstedt, men også feks ombooket uten at de er omskrevet.
    Fikk du noen forklaring på hva som egentlig var problemet?
    Hvis det er datatekniske problemer med en korrekt bestillt billett, så kan du nok hente erstatning hos SAS. Skyldes det derimot feil fra reisebyråets side, så skal jo selvfølgelig ikke SAS erstatte dette.

    Edit: Hvis det er sånn å forstå at reservasjonen ble foretatt direkte hos SAS så har du i tillegg til refusjon av mellomlegget krav på kompensasjon og dekning av mat/hotell... Samt en ordentlig unnskyldning
     
    Last edited: 14. nov 2019

Del denne siden