Fjerne Leg på tur

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av blystan, 16. sept 2015.

  1. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjøpte en tur som ikke kunne benyttes av @Fjordheim.
    Denne var kjøpt på VIP, HAU-OSL-ARN-HKG-ARN-OSL-HAU.
    Tenkte jeg skulle booke meg fly OSL-HAU, for å bli med på turen derifra og hoppe av på OSL på tur hjem.
    Men oppdaga da seff at da måtte jeg overnatte i HAU også, og tenkte at dette blir for mye stress. Jeg ringer SAS og hører om hvor mye dem skal ha av meg for å få dette til å bli greiere. Og vis ikke høre om jeg kan hoppe av på OSL selv om jeg har baggasje. Siden jeg har lest her inne at dem ikke lar deg gå på i OSL når man skal starte en anna plass.

    Så kommer til en hyggelig kar, og spør pent om hvordan muligheten er for å endre denne billetten. Han lurer på hva jeg vil endre. Så forklarer at jeg har kjøpt denne av en som ikke fikk brukt den, og at jeg bor ved OSL. Så ville helst sluppet å fly til HAU for å starte der. Og at jeg tenkte jeg bare kunne hoppe av på OSL på tur tilbake.
    Det er ikke noe problem sier han. Jeg kan fjerne HAU-OSL-HAU for deg. Men du vil ikke få tilbake noe siden dette er en del av den orginale ruten. Tusen takk det hadde vært fint sier jeg. Og vips, 2 minutter etterpå så står det at min billett er OSL-ARN-HKG-ARN-OSL. Alt med HAU er borte. Helt gebyrfritt :)

    Stor applaus til forståelse og fleksibilitet til SAS. Så min konklusjon er at man kan fint skippe første leg, men da må man ringe SAS og spørre pent om man kan få sletta første leg fra billetten :)

    Om dette er spesial behandling fordi han hadde en god dag, pga navnebytte eller at det var en VIP billett vet jeg ikke. Men det gikk i allefall helt fint å fikse det.
    Så da sparer jeg meg for OSL-HAU, taxi, hotell, stå opp typ 3 timer tidligere, taxi, HAU-OSL :)
    Og forklaring på hvorfor baggasjen min skal av på OSL og ikke være med til HAU på hjemreisa :)

    En som er veldig fornøyd med dagens kundeservice :)
     
    Herlov, Darkcho, Henrik and 8 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Slikt liker vi! Bravo SAS!
     
    Flemming Poulsen liker dette
  3. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Bra av SAS!. Det lønner seg forøvrig ofte å spørre veldig pent..
     
    yukho liker dette
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Så bra da! Og god kundeservice av SAS.

    Så da ble det til at du kjøpte denne @blystan og EBD er rett rundt hjørnet ;)
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sikkert pga at det er VIP. . Er jo flinke til å ta vare på sine egne hører jeg. .
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Med dem turene jeg har inne ut perioden min så mangler jeg 2160 poeng. Og har inne OT på 2 legs, som hver vil gi 1875 vis dem går igjennom. Så jeg er CLOSE :p
    Har jo da flere legs jeg kan legge inn på også. Så EBD er nok inne senest ca 16 oktober tenker jeg ;)
     
    Fjordheim liker dette
  7. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Håper jo på at det var fordi jeg spurte om det og dette var en som faktisk tenkte på muligheten til å slette leg.
    Så skjer det igjen, skal jeg spørre om muligheten til å slette en del av reisen (Den jeg ikke skal ha)
     
  8. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Kjekt at det ordnet seg så greit som dette, hyggelig at du får nytte av billetten når jeg ikke kunne reise selv. Kan forresten nevne at service'en fra SAS når jeg ringte dem og informerte om navnebyttet også var meget effektiv og god, tror den samtalen maks varte et par minutter så var det utført og det tok heller ikke veldig lang tid før det kom en mail fra dem med ny billett, nå utstedt i blystan sitt navn
     
  9. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Titta på OT nå. Og tror SAS bare har lagt inn en slags sperre sånn at jeg sjekker inn til og fra OSL men at HAU fremdeles ligger der. For OT sier fremdeles at det er HAU-HKG og ikke OSL-HKG. Mulig at dem bare har lagt inn en slags blokkering sånn at HAU ruta ikke blir med på billetten selv om den er i bookinga?

    Ja, jeg prøvde å klikke på den knappen på OT som at det var endring, og den loadet i 14 år i ekte OT stil. Men ikke noe endret seg når den var ferdig :p
     
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk på My Flights, der bør du få opp noe informasjon.
     
  11. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Der har den stått som OSL-HKG siden dem fiksa det. Så spørs om OT ikke en gang klarer å koble seg til endringa i Amadeus. Jeg får ikke lov til å søke OT med mitt navn navn en gang, selv om alt er skrevet over på meg. Må søke i navet på opprinnelig billett innehaver sitt navn for at OT skal finne bestillinga :O
     
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Du får prøve å kontakte dem da, OT er jo kjent for sin fantastiske kundeservice :rolleyes:
     
  13. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Nei. Hehe. Jeg orker ikke den der. Har prøvd å få tak i dem før. Det tok meg 3 dager før jeg fikk svar, og alt var bare svada som alle dere skriver her. Spurte dem om hvorfor et fly var blokkert fra å søke OT på typ 2 mnd frem i tid. Nei, det var pga tilgjengelighet så kunne det være sånn, men dem kunne ikke sjekke min flight.

    Så tror jeg heller flyr GO all the way enn a balle meg igjennom å faktisk få til noe der :p
     

Del denne siden