Flex billetter - endring i vilkår?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Skrubbsak, 12. mai 2024.

1. Skrubbsak

Skrubbsak Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! I fjor sommer bestilte jeg flex i desember til en ok pris og endret disse til fellesferien uten kostnader mtp prisforskjell.

Nå ser jeg at det står under vilkår at prisdifferansen må betales. Stemmer det at dette er endret eller er det copy/paste-feil under vilkårene?

2. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Sas plus pro kan endres uten gebyr, men er ikke en ekte full flex-billett. Det finnes en klasse over som heter sas plus full flex, men de er bare tilgjengelig for reisebyrå. Der er prisen 3k+ en vei innenlands hvis du ikke har firmaavtale.

Så ja, det stemmer at du må betale merkostnader hvis du endrer.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje greit å skrive at dette gjelder en Norwegian-billett. Det er ikke så lett å se hvilket forum posten ligger i når man går inn via "Nye innlegg"

Jeanette and Nordlands like this.
  4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,922
    Bonuspoeng:
    183
    Tror de har endret reglene, men uten at det praktiseres. Samt at det kun gjelder direkte flights ift gratis endring.

Nordlands liker dette
  5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Har du forsøkt å endre? Det var samme vilkår i fjor, men jeg fikk likevel flyttet en billett noen dager uten å betale noe ekstra. Det var direkte BOO-OSL og sannsynligvis var prisen lik ved bestilling, men hadde steget når jeg gjorde endring. Om de har skjerpet håndheving av reglene er det uansett naturlig, og på linje med praksis til andre selskap.

Jeg bruker heller strategien med å bestille fleksible billetter så tidlig som mulig, og så heller avbestille om datoer ikke passer likevel. Ofte ender det opp med at reisen gjennomføres, og rimeligere enn billigste billett på tidspunkt jeg er sikker på å reise. Eneste ulempe er at jeg "låner" flyselskapene et beløp over en lengre periode.

6. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Min erfaring, fra en relativt nylig reise hos Norwegian, er at trikset "kjøp en billig flex reise og endre til et kostbart tidspunkt uten å betale ekstra" fortsatt fungerer.
    Når det er sagt, så antar jeg at det er spørsmål om tid før smutthullet tettes, så det er bare å benytte muligheten mens en fortsatt kan :).

7. polarexpressen

polarexpressen Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Nylig prøvde jeg å endre en Norwegian flex-billett jeg kjøpte i januar 2022, men det var ikke mulig. Da jeg forsøkte å gjøre endringen på nett, fikk jeg en feilmelding og beskjed om å kontakte Norwegian. Etter en halvtime med kundeservice på chat, ble det fastslått at den opprinnelige billetten var for gammel ("mer enn to år") til å kunne endres. De eneste alternativene var å reise på datoen den har per i dag eller få pengene tilbake.

8. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Brukte flex-billetten for å komme hjem med tidligere fly samme dag, knirkefritt uten prisdifferanse. Vet tidspunktet var dyrere ved bestilling, men praktisk å kunne bytte til to avganger tidligere.

eventyrer liker dette

Del denne siden