Flex saver vs Full flex?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av flying_all, 27. mai 2019.

1. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Skal booke en billett med Thai i sommer. Usikker på om den blir brukt å skal booke flex. Hva er forskjellen på disse to?

Flexi saver:
    Cancellation / refund; For refundable fares, the refund application must be made no later than 90 days after ticket expiry.

Full flex:
    Cancellation / refund; For refundable fares, the refund application must be made no later than 90 days after ticket expiry.

Er begge gratis å få alt refundert før avgang?

640C71BA-8EF3-4D1C-8F11-D7CC1FF4C654.jpeg

13FF4347-6A35-48DF-B2A0-59BF9BB93A1E.jpeg

C322A297-08AB-4913-AD8D-233E42F41821.jpeg

2. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tolker det som at det uansett er 100 usd for kansellering, men at saver billetten i tillegg har noen ekstra fees både på endringer og avbestillinger på enkelte flyvninger?

Kanskje klarere om du får trykket deg inn på fullstendige billettregler?

flying_all liker dette
  3. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Forskjellen kommer veldig tydelig frem dersom du ser i feltet over det du har ringet inn...

Edit: nei her leste jeg ikke godt nok. Det er kansellering og ikke endring du er interessert i...
    Men jeg synes uansett at dette kommer nokså tydelig fram av feltene under. Der står jo betingelsene for hel eller delvis kansellering

flying_all and NoLimit like this.
  4. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Skal sjekke! Dårlig deal å gå for flex billett viss man må betale 100 USD for å avbestille når en saver
    Godt mulig. Prøvde å finne mer info men ser ut som man må inn på laptopen for å få opp alle regler :)

Spurte thai og de sa:

«Greetings, we would like to inform you that both types of ticket vary from the terms and conditions of flight/date change fee and mile piont that you can check by clicking the button 'more details' as the attached picture. We would like to recommend you to reserve a ticket of full flex type as you will get 100% of actual miles and no fee for flight/date change. For more information on ticket price, please visit thaiairways.com.»

5. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker her fordi det står samme på semi og full flex. Begge koster 100 USD å kansellere:

Partially used ticket: tolker jeg som viss man tar 1 av feks totalt 2 flights i bookingen?

Totally unused ticket: slik som SAS plus, viss man ikke border og skal ha tilbake alle pengene?

Fordelen med full flex er vel at det er gratis å endre til andre datoer osv? :)

Del denne siden