FLORIDA

Tråd i 'Reisemål' startet av leeds1979, 19. sept 2017.

1. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    fant ingen tråd om florida generelt.

vi reiser avgårde nå og har bla tenkt oss en tur til orlando i parkhelvete som er der.
    så er jo da spm; hvilke parker bør man velge?
    vi skal ha base nær tampa så tenker å ta en dag i busch gardens, og da muligens kjøpe todagers pass for inngang i en av deres andre parker også. men noen anbefalte? https://buschgardens.com/
    ellers lurer vi på en dag i universal for marvel eller noe sånn. har med to gutter på 8 og 10 år. https://www.universalorlando.com/web/en/us/index.html

vi har vært i disney paris tidligere så akkurat magic kongdom kan vi muligens skygge banen?

setter pris på tilbakemeldinger her da det er vanskelig å velge. i tillegg koster jo et par parker tilsvarende en billig bruktbil, så kjekt å finne en ok plass. :eek:

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er jeg ikke 8 eller 10, men barnet i meg likte Universal Studios veldig godt. Vi hadde 2-park-1-day med fastpass. Det var litt kø på noen attraksjoner, selv med fastpass, men ikke mye. Vær obs på at Harry Potter-delen i begge parker ikke støtter fastpass, ei eller toget som går mellom parkene (90 minutter venting..) så hvis Harry Potter er av interesse ville jeg gått direkte dit før folkemengden kommer.

Har ikke testet Universal Volcany Bay, bare de to andre.

leeds1979 liker dette
  3. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo sånn at parkene ønsker at du bruker mange dager hos dem. Det resulterer i at første og andre dagen er dyrest detter dropper prisene pr. dag en god del (bortsett fra Disney der du må til dag 4 før det er noe særlig effekt).

Så å gjøre det som du foreslår med en dag her og en dag der gi den dyreste løsningen - men du får absolutt sett mest :)

Den mest kostnadseffektive er å bestemme seg for å ta en 3-4 dager hos enten Universal sine, eller Disney sine, eller Seaworld/Bush parkene.

Billetter kan kjøpes hos disse: https://www.undercovertourist.com/ Her får du de (små) rabattene som evt. finnes. De setter også sammen noen kombinasjoner der du kan få noe rabatt på "krysskjøp" mellom parkene.

Hvis Disney er interessant (det finnes jo tre parker + vannparker utover Magic Kingdom som du kjenner fra Paris) så er denne siten ganske bra informasjonskilde på alt fra hotell til billetter: https://www.mousesavers.com/ (og du kan også få en link fra deres newsletter med ytterligere rabatter til undercovertourist.

Fastpass (som det heter hos Disney) og Express (hos Universal) er nødvendig når det er mye kø. Fastpass er inkludert i billetten hos Disney - men du må kjøpe billetten og forhåndsreservere "dine" plasser i køen. Hos Universal er det en dyrere billett du må kjøpe for å få Express - eller du kan bo på et Universal hotell for å få de inkludert i billetten....

Kort om forskjellene på parkene:

Barna dine er i alderen da både Disney og Universal kan passe godt.

Disney med Epcot, Animal Kingdom og Hollywood studios for de som er litt eldre enn at Magic Kingdom er gøy.
    Universal parkene har mer av de "voldsomme" attraksjonene og jeg ville tenke at barna kanskje er litt små til noen av de - men det er absolutt mye for 8-10 åringer også. Spesielt hvis man er Harry Potter fan.

Generelt har Disney høyere kvalitet (renere, penere og ordentligere og mer gjennomført) - litt mer "Tusenfryd" preg på Universal. Men hvis de største berg og dal banene er det som gjelder så er Universal hakket foran (eller kanskje til og med Bush Gardens er bedre da). Disney sine attraksjoner har mer "story" og er generelt penere utformet der ingen detaljer er overlatt til tilfeldighetene.

Ble mye tekst ser jeg....men det jeg hadde ikke tid til å skrive det kortere :)

Last edited: 19. sept 2017
    Grooo and TigerTravel like this.
  4. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Universel er perfekt for deg og dine sønner!
    Mer er det ikke så si om det

Sjefen1234 liker dette
  5. trulsern

trulsern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Universal som gjelder! Utrolig morsom park både for liten og stor. Hvis dere vil ha noe annet en fastfood kan det være lurt å booke bord på forhånd. (noen booker leenge før) Vi hadde Express-pass her og var veldig fornøyd med det.

Vi ble skuffet over Disney. Her hadde vi ikke fastpass og brukte lang tid på køer og ting som egentlig ikke var spesielt gøy.

Sjefen1234 liker dette
  6. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vår soleklare favoritt var Discovery cove!

7. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Istemmer at universal-parkene er veldig bra. Er 2 stk som ligger ved siden av hverandre. Galtwort-ekspressen går i mellom de. Vi var der bare 1 dag, så kjøpte dagskort til begge sammen. Den ene (nyeste) har nesten bare berg- og dalbaner, så man bør like dette! :) Fasttrack er nok lurt selv om det koster ekstra. Jeg hadde ikke dette selv fordi jeg blir dårlig etter x antall, men gikk da på singel-køen, men den er vel neppe aktuell for dere som reiser med barn?

8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker ikke berg og dalbaner selv, men hadde det veldig gøy med 4d-opplevelsene og de snillere aktivitetene, i mangel på en bedre beskrivelse. Minions, Terminator 2, Men in Black, Kong, Simpsons, Transformers, Shrek, Jurrasic Park..

9. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    I fjor hadde vi 4 dager i Disney World og 4 dager i Universal, med to jenter på 6 og 9 år. Helt greit, men dyyyyrt... vi har vært i Disney flere ganger før, og det var første gang i Universal. En del køer, men støtter ellers de andre innleggene, brukte mousesavers.com for å få tilbud på et hilton hotell (med matchet diamant status så ble det bra).

Legoland i Florida er også veldig bra, var der for 5 år siden, rett etter de åpnet, lite folk og mange artige aktiviteter for barna.

Men en undervurdert aktivitet i Orlando er Gatorland. Vi sendte fruen på outlet shopping (vet å bygge goodwill) og så gikk meg og ungene til "Krokodilleland". Det var billig og bra, vi oppgraderte til å få lov til å mate krokodillene :) Når jeg spør ungene ett år etter, så er det dette de husker best, ikke "mikkemus land" eller "harry potter land" som de kaller det.

Eller rettere sagt, de husker nok best "Jurassic Park" båtturen i Universal hvor vi satt bakerst, og som tøffe overmodige bergensere fnyste godt av bortskjemte amerikanere som tok på seg regntøy. Endte opp med minst en bøtte vann over hodet i bunnen av droppet på slutten, og når de da solgte t-skjorter til blodpris ved utgangen med det provoserende skiltet "Did you get wet? :rolleyes:

10. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    takker for gode tips. ser nok ut som universal blir plassen ja.

etter south beach skal vi som sagt bo i clearwater/tampa/st.pete området. så om noen har "must see/do" så skrik ut.

Sjefen1234 liker dette
  11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Clearwater Aquarium for å se "Winter" fra Dolphin Tale ?
    http://www.imdb.com/title/tt1564349/

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært i "alle" parkene ..

SeaWorld er den som har fascinert meg mest ..
    Den gangen ungene var små, måtte vi dit hver gang vi var i Orlando ..

bor_i_en_koffert liker dette
  13. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    DOOH!! skulle ønske du ikke sa det nå når jeg hadde bestemt meg for universal:eek:

neida. jeg takke for tips. smaken er jo som den velkjente...
    blir rådslaging en av kveldene nå og så får vi se.

14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Vi skal en gjeng i miami/fort lauderdale-området, og kanskje en tur opp mot Orlando? Hva vil dere si passer til barn mellom 2 og 7? Er det noe som passer for alle?

15. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    SeaWorld har blitt slitent syntes vi, var der for 3 år siden siden vi likte det så godt første gangen.

16. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Magic Kingdom, der er det for alle aldre. De har (hadde i allefall) babyswap slik at foreldre kunne dele seg slik at den ene passet den lille mens den andre kjøre for å slippe å stå to ganger i kø.

17. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Er i miami i begynnelsen av nov, skal på båtmessa i fort lauderdale blandt annet? hva annet er kult? har med venninne ned, tidlig 30 år ish. så gjerne litt party og ymse.

18. gzegorz

gzegorz Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Florida jan/feb 2019
    Vi har tenkt oss dit på mamma/pappa perm i januar. Har prøvd å lese litt på blogger og forum, ift tips, men klarer ikke å bli enig med oss selv.
    Skal være der 3-4 uker med barn, og har sett oss ut St. Petersburg og områdene rundt, noen som har erfaringer med det?
    Tips til sider der man kan finne hus/leil til er rimelig penge mottas også med takk!

Ombo liker dette
  19. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hus til leie i Orlando hvis det er aktuelt å ta noen dager i Orlando. Kan bli stress å kjøre tidlig morgen fra St. Petersburg til Orlando hvis dere vil i park. Ikke uvanlig for folk som reiser til Florida å dele oppholdet opp slik at man tar 4-5 netter i Orlando og resten ved havet.

gzegorz liker dette
  20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Vi skal til Florida i starten av februar! :)

Tidligere har vi leid leilighet i vista cay by millennium (hotels.com), fikk det ned i $100/natt + taxes, for en 2-soverom-2-bad, ganske fresh, like ved en Publix. Lett å lage mat selv.

Denne gangen holder vi oss nok i fort lauderdale-området før vi drar på cruise

gzegorz liker dette

Del denne siden