Det er jo sånn at parkene ønsker at du bruker mange dager hos dem. Det resulterer i at første og andre dagen er dyrest detter dropper prisene pr. dag en god del (bortsett fra Disney der du må til dag 4 før det er noe særlig effekt).
Så å gjøre det som du foreslår med en dag her og en dag der gi den dyreste løsningen - men du får absolutt sett mest
Den mest kostnadseffektive er å bestemme seg for å ta en 3-4 dager hos enten Universal sine, eller Disney sine, eller Seaworld/Bush parkene.
Billetter kan kjøpes hos disse: https://www.undercovertourist.com/ Her får du de (små) rabattene som evt. finnes. De setter også sammen noen kombinasjoner der du kan få noe rabatt på "krysskjøp" mellom parkene.
Hvis Disney er interessant (det finnes jo tre parker + vannparker utover Magic Kingdom som du kjenner fra Paris) så er denne siten ganske bra informasjonskilde på alt fra hotell til billetter: https://www.mousesavers.com/ (og du kan også få en link fra deres newsletter med ytterligere rabatter til undercovertourist.
Fastpass (som det heter hos Disney) og Express (hos Universal) er nødvendig når det er mye kø. Fastpass er inkludert i billetten hos Disney - men du må kjøpe billetten og forhåndsreservere "dine" plasser i køen. Hos Universal er det en dyrere billett du må kjøpe for å få Express - eller du kan bo på et Universal hotell for å få de inkludert i billetten....
Kort om forskjellene på parkene:
Barna dine er i alderen da både Disney og Universal kan passe godt.
Disney med Epcot, Animal Kingdom og Hollywood studios for de som er litt eldre enn at Magic Kingdom er gøy.
Universal parkene har mer av de "voldsomme" attraksjonene og jeg ville tenke at barna kanskje er litt små til noen av de - men det er absolutt mye for 8-10 åringer også. Spesielt hvis man er Harry Potter fan.
Generelt har Disney høyere kvalitet (renere, penere og ordentligere og mer gjennomført) - litt mer "Tusenfryd" preg på Universal. Men hvis de største berg og dal banene er det som gjelder så er Universal hakket foran (eller kanskje til og med Bush Gardens er bedre da). Disney sine attraksjoner har mer "story" og er generelt penere utformet der ingen detaljer er overlatt til tilfeldighetene.
Ble mye tekst ser jeg....men det jeg hadde ikke tid til å skrive det kortere
Last edited: 19. sept 2017
Grooo and TigerTravel like this.