Fly GO og PLUS for 56.000 kroner?

Tråd i 'Nyheter' startet av chrt, 12. april 2016.

?

Burde det ringe en klokken når billettene blir så dyre?

Poll closed 27. april 2016.
  1. Nei, jeg driter i hvem som betaler?

    4.2%
  2. Ja, her må det være muligheter med billigere billetter!

    95.8%
  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    I følge VG så skal idrettslederne ha klart å fly bak gardinen i klassene Go og Premium / Plus for 56.000 kroner når de var på tur. Hvordan klarte de å finne så dyre billetter???

    Oslo-Frankfurt-Los Angeles / Los Angeles-Hong Kong-Kuala Lumpur / Kuala Lumpur-Frankfurt-Oslo
    Reiseperiode 24/7 til 3/8 år 2015.

    Idrettsforbundet svarer VG:
    – Etter vår gjennomgang er dette en kombinert flybillett med Lufthansa og Cathay Pacific hvor billettene på enkelte strekninger er økonomi, og på andre strekninger Premium Economy (mellomklasse), skriver informasjonsrådgiver Geir Owe Fredheim i Norges Idrettsforbund i en epost til VG.

    Her må det vel være mulig å finne rimeligere billetter enn dette uten store problemer?
    - Hvordan kunne NIF ha løst dette? Kanskje skulle de ha vært på Insideflyer.no og fått noen tips?
     
    Wiolenze liker dette
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte det samme selv. Man kan vel lett få biz billetter til den prisen.
     
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det dyre enveisbilletter som sikkert ikke er bestilt alt for lenge før avreise. Regner nå med at agenten til Amex som er NIF sitt reisebyrå vet hva han/hun gjør. Må huske at når folk reiser i arbeid så er det også viktig med en effektiv reisevei.

    Søk opp OSL-LAX LAX-KUL og KUL-OSL om 2-3 uker og se hvilken pris du får, tipper du ikke kommer så langt unna det samme beløpet.

    Skjønner godt at de ikke ønsker å vise frem reiseregningen sine. Pressen graver frem store beløp som for folk flest høres helt spinnville ut, men fakta er at det er helt vanlige priser på ting og tang som forretningsreisende. Og i kommentarfeltet er jo det enda værre, folk går jo banans og forteller om sine billige billetter til LAX som er bestilt et år i forveien og har noen ting med saken å gjøre.

    Det var dagens lille utblåsning fra meg ;)
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vel effektiv reisevei og dårlig planlegging kan nok være årsaken, men det er jo greit å være nøktern uansett. Hvis billetten koster 10 000kr mindre og tar to timer lengre så bør de kunne gå for det billigere alternativet. Dette handler vel mer om rutiner som ikke er eksiterende eller ikke er fulgt, en de som enkelt personer.
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    En annen sak å ta i betraktning, er vel at disse arrangementene / møtene dukket vel ikke opp på kort varsel? Det er jo allerede bestemt 4 år frem i tid hvor OL / VM skal avholdes ?
     
    Insomnia4u and Sykkelthor like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det jeg reagerer på i denne saken, er at de ikke kan stå for det de gjør. De er avslørt, og istedenfor å pisse med buksa nede bør de stå fram og si det som det er. De kan alltids skylde på det prinsippielle i at det ikke har foreligget klare retningslinjer, så kan de heller love at fremover skal de ikke reise ekslusivt.

    Men, det er lenge siden jeg sluttet å tro på at de som "ofrer" seg i "frivillige" verv gjorde det av idealistiske grunner. Alle organisasjoner er som en honningkrukke på bier for de som søker makt og status, og de nøyer seg ikke med bakerste rad og et pensjonat.

    Når man tenker på ungene (og ikke minst deres foreldre!) som må løpe rundt og selge kjeks og lodd og hva det er til blodpris, så er det ikke fritt for at jeg håper fallet fra maktens tinder kommer, og at det er langt ned.

    J..la banditter.
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Endelig litt balanse i kommenteringen... Denne saken er like dum som Raymobil-saken.. Eneste jeg har reagert på her er at de ikke har reist business, for det hadde vært helt natulig etter min mening.

    Hadde de reist First begge veier, så kan jeg KANSKJE forstå at det hadde blitt litt oppstandelse..
     
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Orker liksom ikke helt å hisse meg opp over dette, men jeg forstår at noen kan reagere. Hva gjelder kommentarfelt har jeg gitt opp de for lengst. der er det skråsikre pappskaller over en lav sko.
    Hadde jeg vært høy oppe i NIF hadde sikkert jeg reist biz over alt. Det er jo mange andre forretningsreisende som gjør det.
    Det jeg derimot forstår er at folk reagerer på lønningene i NøFF, men det er en annen diskusjon
     
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis reisebyrået ikke har klart å få mer enn et par leg i eco plus og et par leg i eco for 56 000,- hadde jeg seriøst vurdert å ta saken i egne hender og booket egne reiser. :eek::D
     
    RoadKing, Are, Norfindir and 2 others like this.
  10. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Ser problemet med at jeg må fryse ræva av meg for at ungene skal ha venner og ikke bli tjukke, når lederne spiser seg feite på mine loddsalg og dopapirpenger, men disse gubbene er på jobb!

    Har ikke brukt mer energi på denne saken enn å se på Siem sin oversikt over forbruk i 2015....og jeg synes han bruke "lite" penger i en sånn stilling. Han bruker så lite på enkelte av postene at det virker som en fake oversikt. Jeg klarer ikke med min største svindler, snylte, lure arbeidsgiver uten kontroll hatt på, å se at det er balanse i hans oppstilling...noe er galt med proporsjonene....
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden