Hva gjør man når man har en flybillett fra BGO til OSL som man i prinsippet ikke har bruk for? En billigbillett som ble kjøpt på F&F og derfor ikke er refunderbar eller ombookbar uten avgift? Samtidig som fruen absolutt vil ha gullkort etter november 2024, det er jo bare forfengelighet fordi hun kanskje reiser to ganger i året uten meg! Jo svaret er at da bestilles en returbillett fra OSL og reiser en helt unødvendig tur til OSL bare for å snu .. Du verden.. !
Det er jo lov å lure når jeg går rundt på BGO og kjenner på følelsen av å være på en flyplass .. Kommer den nye Loungen til SAS her siden de bygger om? Kanskje i 2. etasje? Eller kanskje oppå her med utsikt over flyplassen? På møtet i Bergen sa SAS noe om at den ville bli lignende til Loungen i Gøteborg ..
Dagens fly .. Et 16 år gammelt B737-700 som jeg, i følge statistikken på den nye appen har reist med 15 ganger siden 2013 og 13 av de turene har jeg sittet i 1D. Jeg sluttet å pendle i 2017, dvs at jeg pendlet fra flyet var nytt og frem til 2013, så er nok statistikken høyst mangelfull.
Dagens andre fly .. Et 3 år gammelt A320! Statistikken sier at jeg har reist med dette flyet 1 gang tidligere og da i 1D i et fakirfly (06:05 til OSL) på vei til snøstorm i Los Angeles i februar. I dag har en blondine i rosa bukser annektert setet mitt og jeg må derfor ta til takke med 1C .. trøsten er at vi skal samme veien.
Et kjedelig svar er å avbestille og få refundert skatter og avgifter, som utgjør det meste av de billigste billettene. Men din ide var bedre.
Så var vi der igjen .. Et måltid står det i bookingbekreftelsen .. Ja ja .. noe er det i alle fall Jeg var litt sen med å ta opp telefonen, men her hadde jeg hatt fri tilgang til førerhuset i flere sekunder tidligere dersom jeg hadde hatt vonde hensikter .. godt jeg er en enkel fyr fra provinsen
Godt å høre! Dessverre er 1620 kansellert og dermed er det stinn brakke over til feil side av fjellet