Gjorde et søk for 1 voksen, 1 barn: Og så: Stemmer jo fint, det. Fly Plus for Go-poengpris.. men 510 kroner i forskjell på skatter og avgifter? Er dette spesifikt fordi man har en "premium" billett fra denne flyplassen (tilsvarende ekstra skatter fra LHR)? Eller er Fly Premium litt mindre verd enn man tror?
Her er all info om flyavgiftene i UK: https://www.gov.uk/guidance/rates-and-allowances-for-air-passenger-duty Det ble også diskutert i denne tråden da SAS hadde kalkulert feil avgifter.
Det er jo en del flyplasser verden rundt som har differensierte avgifter for økonomi og premium billetter. Jeg husker at det var til dels ganske betydelig for flyplassen i Beirut også...der jeg endte opp med å bestille SAS Go til tross for tilgjengelighet i SAS Plus og fly premium (det har nok bedret seg noe nå, ettersom sentralbanken der skjønte at en offisiell kurs på 1500 LBP mot dollaren ikke lengre er gangbar når svartebørs kursen er seks-siffret) .
Takk for info, jeg var ikke klar over hvor utbredt dette var i UK. Kanskje en admin bare kunne merget denne tråden inn i den andre? Hvordan påkaller man de høye herrer, spesielt bare for å gjøre husarbeid?
ikke skatterelatert, men voucher. gjeder ikke voucher på "annen reise", dvs retur fra annen by? ved separat søk får jeg opp rabatten på plus i europa, men da det er ønskelig med retur fra annen by, kommer ikke alternativet opp. har prøvd å endre fra NOK til poeng varianten også, men ingen hell. voucheren står øverst på siden som vanlig, og det er biletter postet til 25000.
Hvis det er rent SAS-søk så er jo prisen for T/R det samme som T + R kjøpt hver for seg, så da er det kanskje mulig ved å gjøre det? Skjønner ikke helt hvordan du har klart å søke T/R reise med forskjellige byer på returen en gang, finner ikke det på nettsiden til SAS selv..