Har fått ny mobil og selskapsrabatten har forsvunnet i Flytoget's app. Finner ikke ut hvor jeg skal legge den inn igjen. Noen som vet?
Har du prøvd å logge inn på nettsidene til flytoget og sett om den dukker opp der? I appen så må man også endre billettkategori for at den skal dukke opp.
Jeg har det som gode gjennom arbeidsgiver. Må være registrert med jobb-mail på brukeren, så ikke noe som kan deles. Ikke store rabatten uansett.
Den beste rabatten fra og til OSL med tog er å reise med VY .. 118 kr mot 230 kr med Flytoget. VY er jo selvsagt et somletog som bruker 1-3 min mer en Flytoget til Oslo S
Det er sant. Men, hvis man har ett barn per voksen, så er det vel fortsatt billigere med VY? Det beste er å ikke ha barn.
En voksen kan vel ha med flere barn og da blir fort flytoget billigere. Og tar man toget fra OSL er jo man også garantert at det ikke kommer flere ombord.
Da kan man ta VY når det er bare voksne og Flytoget når man er 1 voksen og mer enn 2 barn … Det viktige budskapet her var at det er betydelig prisforskjell mellom VY og Flytoget. Da jeg pendlet og andre betalte reisekostnadene tok jeg Flytoget! Da jeg pendlet og selv betalte reisen tok jeg VY
Trenger ikke være medlem der for at flytoget fortsatt er billigere med kun 1 barn. Sjekk f. eks Drammen til OSL med 1 voksen og 1 barn med VY og Flytoget. Forutsetter da fullpris og ikke rabatter o.l
Fortsatt verdt det å ta flytoget hvis man har litt bagasje og det er midt i rushen så alle sitteplasser er tatt og man har to kvadratcentimeter med gulvplass å stå på. For de fleste andre tider er Vy bedre. Bor man utenfor sonesystemet til ruter så får man jo som fortjent uansett
Absolutt. Jeg tar gjerne Flytoget i rush, for å få plass. Eller fra OSL hvis det er lenge til neste VY.
Blir slutt på det nå etterhvert. Etter Arbeiderpartiet og Senterpartiet i praksis la ned Flytoget for å gjøre LO glade. Andre land ville kalle slikt korrupsjon. Siden LO finansierer store deler av valgkampen til AP. Den lille ekstra "norske twisten" er selvsagt at det er staten som lurer staten, siden de eier både Flytoget og Vy 100%. Koster en hel haug av våre felles penger, bla fordi Flytoget har nye tog i bestilling som allerede delvis er levert og nok uansett må betales til den tredjeparten utenlands som lager togene. Når amatører (AP politikerne, i dette tilfellet) forsøker å drive butikk med andre folk sine penger, men heller er opptatt av å dyrke ideologi, går det slik. Så en av Norges mest populære merkevarer (Flytoget, ikke Vy ) blir nok veldig snart en del av Vy, nå som slaget er tapt ved en anbudskonkurranse hvor staten endret vilkårene underveis i Flytogets disfavør. Helt utrolig!
For ikke å snakke om på OSL når det er lenge til neste Vy og man bare vil komme seg hjem. Flytoget har forsåvidt sin egen rush også, som ofte er litt tidligere enn Vy sin.
En annen fordel jeg har opplevd med Flytoget. Når jeg landet på OSL hadde jeg planlagt å ta VY, men på den tiden var det signalfeil og alle togene kunne ikke gå. Lange køer på VY skranken, kjøpte billett på flytoget og fikk nesten med en gang en rekvisisjon på Taxi. I tillegg er det jo etter min mening mye mere behagelig å ta flytoget enn VY når jeg først skal ta toget.
Siden dere diskuterer om hvilke er best, jeg pleier å ta bil til Gardermoen. Men om jeg må ta kollektiv, så bruker jeg flytoget, for de har garanti på ny flybillett helt frem til destinasjon hvis de er forsinket over 30 min, uansett årsak. Der kom en betingelse, er at jeg må ta toget som ankommer flyplass minimum 2 timer før flyavgang til utlandet og 90 minutter for innenlandsflyvning. Så ca 100 kr differansen er verdt det dersom Vy som regel aldri tar ansvar for mistet fly.