Folk og handbagasje...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jijohans, 31. juli 2015.

  1. jijohans

    jijohans Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hva er det som feiler folk som tror de kan ta hele flyttelasset sitt med som handbagasje?
    Tidligere idag var jeg vitne til en som skulle ha med seg 4 kolli inn på flyet...o_O Heldigvis ble han stoppet i døren av pursher..:D

    Påtide at de som står i skranken er strengere og kun tillater ett kolli handbagasje...
     
    Bjoern In America and BangkokBob like this.
  2. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser vel en trend i at flerer reiser med mere carry-on baggasje ja. Så fær eller siden må vel alle selskaper begynne å praktisere de regler de opererer med..
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Flere og flere selskaper har jo begynt med betaling for bagasje så da blir det straks mer i kabinen. Når de i tillegg ikke passer på hverken størrelse eller antall som folk drasser ombord så blir det jo fort fullt.
     
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, enig i at folk generelt må skjerpe seg, men flere selskaper tillater jo mer enn ett kolli, så det er ingen grunnt til å være strengere enn reglene. ;) En annen ting som blir mer vanlig og vanlig er at de som sitter i bakre del av flyet bruker opp plassen foran i flyet til sin håndbagasje (stopper opp på vei bakover og avleverer håndbagasjen til hattehylle), da de er redd for at det ikke er plass igjen bak ... Sykt irriterende. Da blir det raskt fullt i framre del og cc bak står og roper at det er masse plass igjen bak.
     
    Insomnia4u liker dette
  5. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Men har funnet ut at praksisen er litt varierende hvor du reiser fra, fra noen flyplasser så må man vise fram
    bagasjen i innsjekkings skranske for å så få en godkjent tag på bagasjen for å vise at den er godkjent som håndbagasje.
    Ellerså er det jo sånn stativer som du må putte kofferten i å for å vise at den ikke har for stor størrelse..
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hjelper lite for oss som aldri sjekker inn bagasje ellers og dermed ikke er via skranke. Funker også dårlig ved transfer. Gate-personalet må passe på her, evt. i samarbeid med crewet.
     
  7. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk en epost fra BA i går hvor de peker på endringer i reglene for håndbagasje, og skriver bl.a.: "Customers travelling in all cabins, except First and Club World will receive a yellow tag for handbag/laptop sized bags which are within the new dimensions. We guarantee that you can take this bag on board with you. Please have the tag visible for boarding and place the bag under the seat in front of you."

    Det må vel bety at man fremover må innom en skranke for å sørge for å få denne gule lappen om man skal fly med BA? Helt håpløst opplegg, spør du meg. Jeg er vel innom en skranke 1 av 10 ganger jeg reiser, så om SAS skulle finne på noe slikt så blir det mer styr, ja.
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, de står til og med på brua, rett før inngang til flyet, med disse gule lappene.
     
  9. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig å ta vare på disse så man har en håndfull når man trenger å ta ombord fire kolli... :p
     
    Petter B-C, Islending, kiev and 2 others like this.
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Frykt ikke - som folk sier så står de i brua på LHR og klistrer i tillegg løper de noen ganger rundt i gateområdet og leter med lys og lykte etter bagasje
     
  11. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Har lyst å kjøpe meg en sånn sparkesykkelkabinkoffert... Micro Luggage 2. Ser både pent kledde forretningsmenn- og kvinner på slike innimellom. Hva syns forumfolket om slike? Teit eller smart?
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke testet modellen, men som en old-school skater sier magefølelsen; ekstra vekt, mindre internt volum, dårlig ride quality, masse som kan gå i stykker, lite fleksibilitet og høy nerd faktor.

    Ville heller satset på løsning à la Casey Neistat med separat, comfy lite skateboard.
    Da kan du bruke den bagasjen du til en hver tid ønsker og likevel være surf-bar.

    Mer bagasjemoro her:

    https://insideflyer.no/forums/threads/rimowa-er-så-2010-hva-nå.2747/
    https://insideflyer.no/forums/threads/vis-meg-din-skulderveske.3361/
     
    Last edited: 08. juni 2016
    Henrik liker dette
  13. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes det er i overkant harry, men jeg skal innrømme at jeg ble litt misunnelig den dagen SAS dumpet meg på gamle 19B på OSL og jeg ble forbikjørt av en fyr på kofferten sin.
     
    Last edited: 09. juni 2016
    jayeff liker dette
  14. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ser spennende ut, men utfordringen blir den dagen du skal forsøke å stappe den ned i en av "thisisyourlegalsizeforhandluggage" stativene; den er både for høy og dyp.... :oops:
     
  15. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    En av grunnene til at det er viktig med pri boarding er så man får plass til håndbagasjen sin i hattehylla, både for de som drar med seg altfor mye, og de, som meg som kun har en PC-ryggsekk.

    Hvorfor skal jeg ha min sekk under sete fordi andre folk ikke tar hensyn?

    De mest patetiske jeg ser er de som kommer inn i kabinen med en koffert de ikke klarer å løfte opp i hattehylla selv.
     
    Misterix liker dette
  16. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Er 57cm høy kontra 55 eller 56cm som er maks tillatte, 24cm dyp der 23cm er maks tillatte. Kun 37-38cm bred så innafor tillatte 40cm. Burde gå fint det. Litt vel lite disponibel vekt, men får legge det tyngste i bagen som går under soft block-setet :p
     
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan alltids kjøpe seg Heelys i stedet for sparkesykkelkoffert. De har til og med en voksenmodell som ikke ser altfor grusom ut.

     
    Petter B-C liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,680
    Likes mottatt:
    32,538
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, et av mine kosteligste øyeblikk var da jeg skulle forlate en Luftwaffe maskin i München som kom fra USA. På vei ut gikk jeg forbi et damemenneske som ikke fikk ut kofferten sin fra overskapet. Den var åpenbart tung, så noen må ha hjulpet henne med å få den inn, i tillegg var den oversize, så den ville rett og slett ikke ut av åpningen heller.

    Jeg kunne ikke dy meg men måtte smile til henne og si "carry on" i en ironisk tone.
     
    Petter B-C liker dette
  19. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Med Heelys får du sykt vondt i leggene, spesielt fordi du alltid har den ene foten foran. Min datter måtte slutte med disse nettopp pga. av veldig vondt i leggmusklene.

    Kjempesmart! Jeg har en sånn, så jeg må jo bare anbefale det. Sist av flyet, først i taxfree, er jo et pluss. Litt liten plass til bagasje, men klarer meg fint med et par dagers skift inkludert treningstøy. Aldri hatt noen problemer med å få den med på flyet verken med SAS; Norwegian eller Air Baltic. Eneste som har snakket til meg var en sikkerhetsvakt i Fasttrack på Kastrup som mente jeg ikke kunne bruke den inne i terminalen. Han om det...
     
    Petter B-C liker dette
  20. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Heelys: 2007 all over again :) Får se om det ikke anskaffes et par, var jo veldig lav pris så null pes å teste.
     

Del denne siden