For lite poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sikiduck, 17. juli 2017.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Hei;

Flydde fra AGP til BGO i helgen i SAS plus.
    På billetten min står det: Class CA.

Poengene jeg har fått er 1500 poeng som tilsvarer J, Y, S, B, P, A (https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/).
    Jeg skulle altså hatt 2000 poeng om jeg forstår det rett?

Så hva faen er det SAS holder på med? Fikk ikke medhold i klagen på min forrige tur fra MIA-CPH når jeg fikk for lite poeng, så nå må jeg sende dem ny?
    Blir så forbanna.

2. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Du har fått rett.

Reise på A-klasse. I dette tilfellet betyr CA at du reiser i Plus-kabin (C) og billettklasse (A).

Sikiduck liker dette
  3. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,874
    Bonuspoeng:
    183
    Når det står Ca på boardingkortet ditt betyr det kabinklasse C og billettklasse A. So det er nok dessverre riktig med 1500 poeng.

Sikiduck liker dette
  4. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar.

Men hvorfor får jeg poeng for denne klassen? Hva må til for å få 2000 poengene, som også er i SAS Plus?

5. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Annen billettklasse, som Z.

6. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis klasse A er plus og Z er plus, hvordan får jeg billettklassen Z?

7. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Ved å passe på å kjøpe de dyreste billettene som er å oppdrive, som i SAS Plus (non-saver), flex osv.

8. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket prisene hjem fra AGP her om dagen og da mener jeg di høyeste klassene lå på godt over 3000 en vei. Så poengmessig er det vel ikke verdt det.

Sikiduck liker dette
  9. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,383
    Bonuspoeng:
    113
    Innen for hver kategori (Go og PLUS) er det en hel del forskjellige "bokstav-koder" som priser billetten. Disse er igjen gruppert i forskjellige grupper som gir bonuspoeng deretter. Linken du bruker over her viser hvilke bokstaver som gir hvor mange poeng. A er en "billig" PLUS klasse, derav får du minst tilgjengelig PLUS poeng. Z som nevnes er en dyr klasse, derav havner du i den øverste grupperingen som gir mest poeng. Dette fremgår også når du booker på sas.no. Da vil det stå hvor mange poeng du opptjener.

Viktig å huske at SAS opererer med flere kategorier innenfor GO og PLUS og derav differensierer disse. PLUS FULL Flex og PLUS Saver feks.

10. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,874
    Bonuspoeng:
    183
    Via wf.no skal du kunne velge dyr billettklasse framfor billeg.

11. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Men når man oppgraderer står det SAS Plus. Ikke noe Saver. Bekreftelsen på oppgraderingen til Plus sier SAS Plus og intet annet.

Er dette samme shittet som med Miami turen min mon tro, der jeg fikk poeng for Plus Saver selv om det ikke sto noen plass.:mad:

12. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Det er dyrt. Var fattern som hadde mye poeng som gikk ut i år så han brukte dem på oppgradering

13. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel stort sett kun dem som reiser mye gjennom jobb og som trenger full fleksibilitet som booker di billettene. Er vel skjelden den vanlige mannen i gata skal reise og ikke rekker flyet grunnet f. eks et forlenget møte. Forøvrig alltid greit å bruke opp poengene før dem går ut på dato ;)

14. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Ja skjønner det!
    Men Plus var digg selv om det var innen Europa. Var godt måltid vi fikk og digg å kunne velge og vrake fra menyen når man tar et kveldsfly. Stas når man ikke har flydd Plus noe særlig.:)

15. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid flydd Plus mellom OSL - AGP. Prisen er stort sett noen hundrelapper i forskjell og det drikker jeg glatt over i "champagne" :cool: Er EBG så trenger egentlig ingen av fordelene sånn sett men for min del sparer jeg på det med tanke på alkohol inntaket ;)

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Supplerer med denne tråden for de som vil ha litt mer detaljer rundt bookingklasser og hvordan de fungerer i praksis.

https://insideflyer.no/forums/threa...billett-priser-bookingklasser-og-regler.6039/

Del denne siden