Forsikringsvilkår DNB Eurobonuskort vs andre

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Are, 25. mai 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har sett over hva slags reiseforsikring som følger ved bruk av dette kortet?

    Ettersom mitt amexkort ble sperret her for par uker siden kikket jeg på reiseforsikringa.
    Synes både SAS MC og Diners er stusselige greier sammenliknet med amex.
    Kikket spesielt på forsinket bagasje og innhenting av reiserute.
     
  2. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Kjenner ikke til vilkårene for disse, men er du muligens SAGA kunde så følger DNB MC også med reiseforsikring, som kanskje dekker forsinket baggasje etc.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Svarer meg selv i tilfelle andre vil vite.

    Reiseforsikringen tli DNB MC (Saga) er bedre enn SAS MC og Diners på de punkter jeg sjekket, men ikke på høyde med amex.
    Eks. innhenting av reise DNB 25000kr pr tilfelle, amex 50000kr, de to andre småpenger..
    Forsinket bagasje DNB 2500kr per pers, amex 8000kr per pers, de to andre mindre, men ikke så ille.

    Største spørsmålet mitt er dog connection time, jeg kan ikke finne noe krav i dette reiseforsikringsbeviset!! Amex har 2 timer og de to andre har 1 time.

    Må finne ut av dette... Kommer sterkt tilbake en gang helt plutselig! :)
     
    Robert H liker dette
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Ser du skriver forsinket bagasje amex 8000 kr. Hvilket kort snakker du da om? Hvis man går f eks. via SAS Amex platinum på betingelsene, havner man på DNB sin vanlige reiseforsiking (Reise BASIS), dvs. 2500 kr pr. person.
     
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner ikke de kortene spesielt godt, men det vanlige Eurocard Platinum er i alle fall veldig bra. Det gir 10.000 på forsinket reisegods, og ikke noe annet tidskrav enn godkjent connection. Husk også at slik forsikring er additiv, slik at man kan kombinere en kortforsikring og normal reiseforsikring. Dette betyr at hvis man har EC Plat pluss Europeiske reiseforsikring kan man gå og shoppe for 15.000 så snart man har en Property Irregularity Report i hånden. Grei måte å holde seg med arbeidstøy fra Hugo Boss ;-)
     
    Kjakan and Robert H like this.
  6. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Amex plat er ikke et "ekte" Amex platinakort, men ligger nærmere rebranded Amex gull. EC plat er et ekte platina. Kommer i en tung, kompakt plexiglasskube med masse annet kortstæsj inni. De på jobben som reiser virkelig mye får et slikt platinakort, mens resten må klare seg med EC gull...
    Alle reisebestillinger er automatisk koblet mot EC-kortet selv om reisebyrået og SAS TPC faktisk fakturerer selskapet direkte. I tillegg har vi en relativt normal reiseforsikring via Europeiske.
    Så min normalbruk av kort er som følger:
    - EC plat på alle flyreiser og kontantuttak som uansett ikke gir poeng
    - SAS Amex plat på alle reiseutgifter jeg kan for å få CT og 20p/100nok.
    - SAS EC på alle plasser de ikke tar Amex.
     
  8. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg bruker helsårs forsikring via amex plat (centurion line), som har betydelig høyere dekning enn de andre. Samtidig så lister EC "forsinket fremmøte" i beviset. Det finner jeg ikke hos min (er det et annet uttrykk for forsinket avgang?)
     
  9. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    For å svare meg selv, forsinket fremmøte inkluderes hos AMEX i "innhenting av reiserute". For å svare Are: Eurocard platinum ser ut som den beste alternativen når du er ute etter kort med bra reiseforsikring (og dessuten også de andre leketøyforsikringer som SAS kortet tilbyr), som samtidig er et mastercard. Dekning i de fleste kategoriene er bedre enn med SAS. Prisen er omtrent det samme og det er uten bonuspoeng (men med den samme conciergen og pp etc. som SAS Plat).

    Og! Ikke glem denne: http://www.eurocard.no/privat/vare-kort/eurocard-platinum/inkludert-i-kortet/hole-in-one/#main :D
     
    afirm liker dette
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dæven.
    Her skal man tydeligvis passe godt på, jeg er 99% sikker på at SAS Amex Platinum var nivå 6 for et år siden med 8000kr dekning. Spørs om de ikke har endret dette uten å gi noen beskjed til kortholdere..
     
  11. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det tviler jeg sterkt på da jeg selv hadde et tilfelle av forsinket baggasje i sommer og da var grensen på 6k
     
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde forsinket bagasje i fjor høst og fikk 6000 som grense på sas amex plat.

    Har vurdert "ekte" plat, men ser ikke helt behovet.
     
    miura liker dette
  13. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har SAS AMAX platinum, og da bagasjen var forsinket i Vilnius ( kom 22 timer etter oss) meldte jeg inn til skadetelefonen at vi måtte ut og handle klær etc. Vi fikk beskjed at vi skulle bare ta kopi av regningene, og sende skaderapport da vi kom hjem. SAS AMAX har 6000.- kroner pr person. Hadde Europeiske reiseforsikring tidligere, og de hadde kun 3000.- kroner ved forsinket bagasje over 4 timer..Selv om saksbehandling tok 2 uker grunnet stor pågang, så kom pengene inn på konto innen rimelig tid.
    Vi handlet for maksbeløp da vi manglet det meste, og er veldig fornøyd med skadeoppgjøret.
     
    miura liker dette

Del denne siden