Forsinket bagasje og "Priority"

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av XIII, 25. juli 2021.

1. XIII

XIII Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg reiste i SAS Plus i går fra Europa og til OSL, og så til TRD.
    Alle bagasjene hadde priority lapp på seg. Når vi kom til TRD i går kom det bare 2 av 4 bagasjer mens de andre ble i OSL. Forklaringen var at flyet var for lite og det var ikke plass til alt.

1. Det kom ca. 15 kofferter til TRD, de fleste var ikke "priority". Er ikke det mening at priority skal komme først? da tenker jeg at de ville bli sendt først også hvis det ikke er alle som skal til destinasjonen.

2. I bagasjen var det en del dyre vin. Som jeg regner med at pga dette ble sittende og kokte hele dagen i sterk sol som var i går på Gardermoen. Er dette noe man kan klage på?

3. Bagasjene kom sent forrige kveld og jeg fikk epost om at de blir levert i morgen. Kan jeg hente de selv på flyplassen? Det går ikke an å ringe de på søndag...

ArthurDent liker dette
  2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    12,691
    Bonuspoeng:
    183
    OSL tar ikke hensyn til Priority tags når det hanteres av SAS Ground Handling. Har spurt flere ganger med folk som jobber der og det er for lite volum til at det gjør noen forskjell? Forstå det den som kan.

ArthurDent and Insomnia4u like this.
  3. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    43
    SAS burde faktisk ikke få lov til å reklamere for prioritert bagasje i markedsføringen sin. Skulle ønske at type TV2 hjelper deg, forbrukertilsynet etc hadde laget en sak av dette.

Stiller meg også skeptisk til at de ikke har fjernet reklame for servering om bord, lounge tilgang etc under Corona.

4. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,415
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk ikke bagasjen på fredag. Ble ringt opp i går formiddag og da hadde de funnet bagen (han hadde tastet inn feil bagnummer manuelt på OSL som forsinket prosessen). Ble fortalt at den skulle leveres med en gang og ville kjøre fra OSL innen kort tid – bra service tenkte jeg, sikkert pga. status.

Timene gikk og bagen kom ikke, så ble jeg ringt opp i går kveld og da se de plutselig at den ville bli levert søndag ettermiddag. De kunne ikke si noe annet enn etter 12:30 en gang og ut resten av dagen.

Dette er jo ved hjemkomst, så til tross for at vi mangler essensielle ting som må kjøpes inn får vi hverken dekket noe av SAS eller forsikringen.

Utrolig lite fornøyd med servicen.

5. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,085
    Bonuspoeng:
    93
    Når det gjelder spørsmål to om vinen: Det dekkes ikke. At du velger å ta sjansen på å ta med matvarer eller noe annet som kan forringes i bagasjen er ditt ansvar, ikke flyselskapet. Du kan prøve deg på reiseforsikringen men jeg tror ikke du kommer langt.

ArthurDent and NoLimit like this.
  6. XIII

XIII Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Det skjønner jeg, men jeg velger å ta ansvar for at matvarene kan stå i bagasjen den tiden som selve reise tar, om det blir mye mer enn det pga deres feil så er det deres ansvar tenker jeg.
    Og om jeg kunne hadde jeg bare tatt det med på flyet.

ArthurDent liker dette
  7. bombusfervidus

bombusfervidus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,839
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med det er flasker det er snakk om her?
    F2916928-4255-4B47-895E-E77325744D5C.jpeg

ArthurDent liker dette
  8. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    9,537
    Bonuspoeng:
    183
    Om du står på flyplassen og kikker på de som jobber rundt flyet, så vil du se at bagasjetraller og kofferter har lite tid utendørs. Det går ganske smack-smack under en turnaround på et fly. På wide-body går alt i containere. Cargoområdet på flyet er trykksatt og har temperaturkontroll (ofte ganske kaldt om ikke sensetiv last).

ArthurDent, Insomnia4u and milehigh like this.

Del denne siden